مکان های ممنوعه جهان

مکان های ممنوعه جهان

مکان‌هایی عجیب در سراسر دنیا که امکان ورود افراد به آنها ممکن نیست!(قسمت اول)

مکانهای ممنوعه

 

مکان‌هایی در سراسر جهان هستند که به شکلی عجیب محافظت شده و دست کم برای افراد معمولی یا ورود به آنها ناممکن است؛  در این مطلب جذاب به سراغ مکانهای ممنوعه جهان رفته و برترین‌ مکانهای ممنوعه را برای شما معرفی می‌کنیم، با مخفی‌ترین مکان‌های جهان آشنا شوید.

 

اتاق 39 کره شمالی

 

اتاق 39 کره شمالی

 

بدون شک یکی از مرموز و مخفی‌ترین مکان‌های جهان، اتاق 39 در کشور کره شمالی است. به قول خبرنگار مشهور Kelly Olsen، اتاق 39 یکی از عجیب و مرموزترین اتاق‌های جهان است که در اختیار یک دولت رسمی قرار دارد. اتاق 39 در اواخر دهه 1970 میلادی ساخته شد. این اتاق در ساختمان حزب کارگران کره شمالی ساخته شده است. به دلیل محرمانه بودن فعالیت این اتاق، شایعات فراوانی در زمینه آن وجود دارد.

بسیاری از منابع معتبر معتقد هستند که اتاق 39 مکانی برای عملکردهای غیر قانونی مقامات رسمی است. مقامات رسمی کشور کره شمالی و دیگر کشورهای مشابه که با این کشور در داد و ستد هستند. از جعل اسکناس تا فروش‌های غیر قانونی سلاح، طلا، دارو و...تخمین زده می‌شود که اعضای اتاق 39 سالانه تا دو میلیارد دلار به دولت این کشور کمک می‌کنند که از طریق پول‌های کثیف به دست می‌آید. جالب است بدانید که احتمالاً در پشت اسکناس‌های جعلی 100 دلاری که در چند دهه اخیر توزیع شده‌اند، اتاق مرموز 39 کره شمالی قرار دارد. در حال حاضر ورود افراد به این اتاق ممنوع بوده و از جزئیات دقیق آن اطلاعی در دست نیست.

 

اتاق سری کوکاکولا

 

اتاق مخفی کوکاکولا

 

بدون شک می دانید که فرمول نوشابه‌های کوکاکولا (Coca Cola) یکی از سری‌ترین دستورالعمل‌های جهان است. این شرکت فرمول نوشابه‌های خود را در یک اتاق سری و مخفی نگاه می‌دارد؛ کوکاکولا در سال 1919 توسط گروهی از سرمایه داران، به رهبری Ernest Woodruff خریداری شد. فرمول حساس آن قدمتی بالای 120 سال داشته و در حال حاضر تنها تعداد بسیاری محدودی از مدیران ارشد کوکاکولا به آنها دسترسی دارند.

تا سال 1920 این دستورالعمل در بانکی واقع در نیویورک با حفاظت قوی قرار داشت. در سال 1925 این فرمول به بانکی قابل اعتماد در آتلانتا منتقل شد. در سال 2011 این شرکت تصمیم گرفت تا دستورالعمل معروف کوکاکولا را به موزه آتلانتا منتقل کند. در حال حاضر این دستورالعمل در یک اتاق به شکل گاوصندوق نگه داری می‌شود که بازدیدکنندگانی خاص با خرید بلیت امکان مشاهده آن را دارند. با این وجود ورود به گاوصندوق و مشاهده دستورالعمل مخفی غیر ممکن است!

 

جزیره مارها

 

جزیره مارها

 

مارها موجوداتی ترسناک هستند که دور ماندن از آنها برای انسان‌ها یک ضرورت است. حال تصور کنید که یک جزیره خوش آب و هوا و جذاب در بخشی از جهان وجود دارد که ورود انسان‌ها به آن ناممکن بوده و بسیاری از افرادی که به آنجا قدم گذاشته‌اند، هیچ‌گاه موفق به خروج از آن نشده‌اند! به عقیده بسیاری از مردم رفتن به جزیره مارها در برزیل برابر با یک خودکشی دردناک است. اما چرا؟

این جزیره کوچک واقع در اقیانوس اطلس و 93 مایلی سائوپائولو قرار دارد. بیش از 5 هزار مار بسیار سمی در این جزیره زندگی می‌کنند که از این رو به آن جزیره مارها گفته می‌شود. بین 1 تا 5 مار به ازای هر متر مربع در جزیره که رقمی حیرت انگیز است. اگر این تعداد مار برای شما ترسناک نیست باید بدانید که گونه‌هایی از سمی‌ترین مارهای جهان در جزیره مارهای برزیل زندگی می‌کنند. گونه‌هایی مانند  Golden Lancehead که در صورت نیش زدن می‌توانند گوشت قربانی را مانند اسید سوزانده و یا خون را شما را به یک حالت غلیظ درآورند. دولت برزیل رفتن به این جزیره را ممنوع کرده و هیچ پستانداری در آن زندگی نمی‌کند. تنها در برخی موارد محدود شاهد حضور محققان در آن هستیم که به همراه تیم‌های حفاظت صورت می‌گیرد.

 

جزیره سنتینل شمالی

 

جزیره سنتینل شمالی

 

یکی از نقاط عجیب جهان که تقریباً هیچ انسان عادی امکان رفتن به آنجا را ندارد، جزیره سنتینل است. این جزیره دور افتاده از نظر جغرافیایی یکی از منزوی‌ترین نقاط روی زمین است؛ اما علت آنکه هیچ کس امکان ورود به آنجا را ندارد، منزوی بودن آن نیست. این جزیره دور افتاده دارای تعدادی افراد بومی است که تخمین زده می‌شود تعداد آنها بین 50 تا 400 نفر باشد.

بومیان این جزیره از دنیای مدرن و امروزی به دور بوده و هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارند. آنها به شکل انسان‌های اولیه زندگی می‌کنند و شیوه‌های زندگی آنها بسیار عجیب است. مردم بومی این جزیره از غیربومیان متنفر بوده و با ورود هر شخص غیر مجاز، به سرعت اقدام به قتل آن می‌کنند. دولت هند پس از مدت‌ها تلاش برای ارتباط با مردم این جزیره، دست از این کار کشیده و حضور مردم عادی در شعاع سه مایلی جزیره سنتینل شمالی ممنوع است. در سال 2006 دو ماهیگیر که به شکل غیر قانونی به ساحل این جزیره رسیده بودند، توسط بومیان آن کشته شدند.

 

سرزمین های Diego García

 

سرزمین های Diego García

 

دیگو گارسیا که بین آفریقای شرقی، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا واقع شده است یکی از مرموزترین نقاط در جهان است. این منطقه یکی از دارایی‌های مهم ارتش آمریکا است؛ اما باید بدانید مالک آنها انگلستان بود. در طول جنگ سرد، انگلستان این جزایر مرجانی را به مدت 50 سال به آمریکا اجاره داد. اما این جزیره خالی از سکنه نبوده و دولت انگلیس نزدیک به 2 هزار چاگوسی را اخراج کرد. بین سال‌های 1968 و 1973، این ساکنان را به اجبار به موریس، سیشل و دیگر سرزمین‌های انگلیس فرستادند.

این جزیره که قرارداد آن در سال 2016 به پایان رسید، با تمدید 20 ساله در اختیار آمریکا باقی ماند. در سرزمین‌های Diego García تنها 3 هزار انسان حضور دارند که شامل نیروهای سازمان اطلاعات سیا، ارتش آمریکا و نیروهایی دریایی هستند. این جزیره برای یک عملکرد نامشخص تجهیز شده و هیچ کس از جزئیات و حتی کلیات آن باخبر نیست. هیچ کس حق ورود به این جزیره را نداشته و برخی ادعا می‌کنند که آمریکا برای یک پشتیبانی لجستیکی نیروی دریایی از این منطقه استفاده می‌کند. بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که برای سفر به این منطقه بسیار علاقمند هستند!

 

مجموعه اتاق فرار انیگما سعی کرده است که شما را با عجیب و شگفت انگیزترین مکان های دنیا آشنا کند تا این موضوعات زمینه ای برای حضور شما در اتاق فرار ترسناک باشد. برای خواندن قسمت دوم این مطلب به اتاق فرار بروید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (2)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614