اعداد شانس و بدشانسی

اعداد شانس و بدشانسی

اعداد شانس و بدشانسی براساس عقیده مردم

عدد شانس و عدد بدشانسی

قطعا مدت زمان بسیار زیادی از استفاده از اعداد در بین انسان ها می گذره؛ چون این مفهوم به خودی خود کاربردهای فراوانی داره که حتی تو فرهنگ ها ابتدایی هم استفاده از اونها امری رایج و متداول بوده. به همین خاطر تو اقوام مختلف اعداد علاوه بر شمردن و حساب کردن، کارکردهای دیگه ای هم داشتن. بررسی تاریخ نشون میده که اعداد هم از نظر مردم عادی و هم از نظر دانشمندا بسیار مهم و مفید بودن؛ به طوری که بعضی از اونها معانی خاصی داشتن و در بین مردم محترم شمرده میشدن. اهمیت این موضوع به قدری زیاد بود که مثلا از نظر فیثاغورث، فیلسوف و ریاضیدان یونانی، اعداد دارای روح بودن که پایه و اساس کل جهان را به وجود میارن. 

 

تاثیر اعداد بر زندگی انسانی

البته در طول تاریخ، عملا هیچ مدرک مستند و مستدلی برای تاثیر اعداد بر زندگی انسانها پیدا نشده؛ ولی به نظر می رسه وقوع رویدادهای اتفاقی سبب شده تا برخی از اعداد نماد خوش شانسی با بد شانسی در نظر گرفته بشن. حتی تو برخی از فرهنگ ها، اعداد، انتخاب های روزمره افراد رو تعیین می کنن. بنابراین بسته به این که کجای دنیا زندگی کنین؛ اعداد معانی مختلفی پیدا می کنن و می تونن تاثیر زیادی بر روند زندگی شما داشته باشن. اگر چه بسیاری از این باورها و عقاید خرافی بی دلیل در بین مردم شکل گرفت، ولی به مرور زمان به قدری رشد پیدا کردن که باعث شد تا بعنوان مثال مردم خانه ای با یک شماره پلاک خاص را نخرن و یا شماره تلفنی با اعداد شگون دار را به قیمت گزاف بخرن. 

در ادامه برای آشنایی بیشتر به برخی از این اعداد شانس یا بد شانسی که قرن هاست در بین مردم رواج داره و هنوز خیلی از افراد براساس اونها برنامه زندگیشون رو تنظیم می کنن؛ اشاره می کنیم:

 

اعداد شانس و بدشانسی

 

عدد یک

علاوه بر اعتقاد به نحوست و خوش یمن بودن اعداد، در برخی فرهنگ ها مثل فرهنگ چین بعضی اعداد حالت خنثی و بینابینی دارن. مثلا عدد یک تو فرهنگ چین نه نحس و شومه و نه مبارک و خوش یمن. اونها در اصل معتقدن درون این عدد هم حالت برنده شدن جا داره و هم تنهایی. به همین خاطر روز 11 سپتامبر رو به مجردها اختصاص دادن و باور دارن عدد یک نماد تنهایی و تجرده.

 

عدد 2

عدد دو در فرهنگ چین یه عدد خوب شناخته میشه و خیلی از چینیا معتقدن این عدد خوش یمن و مبارکه. حتی یه ضرب المثل چینی وجود داره که میگه: "همه چیزهای فرخنده و مبارک، جفت هستند." به همین خاطر عدد دو و تکرار کاراکترهای زبان چینی به صورت جفت یه روش معمول در بین تجار چینی محسوب میشه. علاوه بر این در لاتین نویسی ییل برای کانتونی ( روشی دیگه که با پین یین شباهت داره ) عدد 2 با کاراکترهای چینی که به معنای آسان و روشن هست؛ تشابه صوتی داره.

 

عدد 3

عدد سه در امریکای شمالی و سوئد عدد خوش یمنی به حساب میاد. این باور هم به این خاطره که تو داستان ها، غول چراغ جادو سه بار آرزوی افراد رو برآورده می کنه. به همین خاطر برای مردم این کشورها هر اتفاقی که سه بار رخ بده باعث خوش یمنی و پایان سختیا محسوب میشه. البته عدد سه تو فرهنگ مردم چین نحس و نامبارکه.

 

عدد 4

در ژاپن عدد چهار به عنوان نماد بدشانسی در نظر گرفته میشه. البته از اونجا که تلفظ عدد چهار ( شی ) در زبان چینی شبیه به تلفظ واژه مرگه، در این کشور هم عدد چهار نحس و نامبارکه. به طوری که بسیاری از ساختمان های چینی طبقه چهار ندارن. حتی مردم این کشور به هیچ وجه خانه ای با پلاک چهار نمی خرن و یا در آن زندگی نمی کنن.

 

عدد 5

عدد 5 در بین مسلمانان نشانه خوش اقبالیه. اونها در روز 5 بار نماز می خونن، به 5 اصل دین و 5 پیامبر اولوالعزم اعتقاد دارن. در فلسفه چینی هم عدد 5 با عناصر پنج گانه آب، هوا، آتش، چوب و فلز در ارتباطه و عددخوش یمنی در نظر گرفته میشه.

 

عدد 7 

عدد 7 از اون عددهاییه که تقریبا تو تمام دنیا یه مفهومی داره و جزء محبوب ترین اعداد در سراسر جهان محسوب میشه. البته تو بسیاری از فرهنگ ها و ادیان به خاطر اعتقاد به هفت جهان یا هفت طبقه آسمان یا هفت بهشت، این عدد خوش یمن در نظر گرفته میشه. علاوه بر این در تورات اومده پروردگار شش روز را به آفرینش پرداخت و در روز هفتم استراحت کرد. به همین خاطر برای یهودیان عدد هفت بسیار خوش یمن و مقدسه. در هنر و معماری ایرانی نیز عدد هفت به وفور دیده می شه که بخشی از اون به اسلام برمی گرده و بخشی مربوط به قبل از اسلامه.

با این وجود عدد 7 تو فرهنگ چین بدشانسی میاره، اونها معتقدن در اولین روز از ماه شبح، ( هفتمین ماه از تقویم سنتی چین ) ارواح وارد دنیای زنده ها میشن و تو این روز، دروازه های جهنم به سوی جهان باز میشه. اعتقاد چینیا به منحوس بودن این عدد زمانی بیشتر شد که در سال 2014 سه هواپیما تو اوکراین، مالی و تایوان در طی هفت روز دچار سانحه مرگبار شدن. این سوانح از هفدهم جولای شروع شدن. علاوه بر این پرواز ام اچ هفده که در ساعت 17:17 دقیقه در شرق اوکراین سقوط کرد، یه بوئینگ 777 بود. 

ضمنا یه هلیکوپتر نظامی که هفت مسافر داشت، در ساعت 17 سقوط کرد که در کنار حوادث مشابه دیگه باعث شد تا خیلی از چینیا عدد هفت رو نحس بدونن.

 

اعداد شانس و اعداد بدشانسی

 

عدد 39

عدد 39 تو کشور افغانستان یه عدد منحوسه. چون از یه طرف ترجمه این عدد به زبان افغانی" مرده گاو" میشه و از طرف دیگه این لغت در افغانستان یه دشنام ناموسی محسوب میشه که محترمانه ترین ترجمش " دلال محبت " یا کسی ست که به صورت غیر قانونی دو نفر رو با هم ارتباط میده. در هر صورت تنفر از این عدد به قدری در بین افغانیا زیاده که نمره گذاری خودروها با عدد 39 تو هرات به یه معضل ملی تبدیل شده و خیلیا حاضرن مبلغ گزافی بدن تا اثری از این عدد تو شماره پلاک خودروشون نباشه. 

 

عدد 666

در فرهنگ مسیحیت عدد 666 به عنوان عدد شیطان یا نشان شیطان شناخته میشه. در کتاب مکاشفات یوحنا در انجیل اومده: " در اینجا خرد هست. بگذار به او فهمانده شود، عدد شیطان را، زیرا آن عدد مردی است و عدد او 666 است. " در هر صورت ترس از این عدد به حدی در بین مسیحیان زیاده که حتی بیماری خاصی به این نام ثبت شده، بیماری ترس از عدد 666 یا Hexakosioihexekontahexaphodia.

البته عدد 6 تو چین نشانه خوشبختیه و تکرار سه مرتبه اون خوش شانسی محسوب میشه. به همین خاطر چینیا دوست دارن پلاک خانه یا شماره تلفنشان 666 داشته باشه. 

به همین خاطر اگه فک می کنین این خرافه ها بی ارزشن و بهتره برای همیشه کنار گذاشته بشن؛ می تونین به عنوان یه شروع تازه، اونها رو از زندگیتون حذف کنین، ولی همیشه حواستون باشه؛ این موضوع کاملا شخصیه و نباید با بی احترامی یا توهین به اعتقادات دیگران همراه بشه. ما توی اسکیپ روم زیاد از این مقاله ها داریم.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614