بهترین بردگیم ‌های پرطرفدار

بهترین بردگیم ‌های پرطرفدار

بهترین بردگیم ‌های ایرانی

بردگیم های معروف

 

بردگیم (Board Game) یا همان بازی های رومیزی اونقدر تو دنیا پر طرفدار و محبوب هستن که تقریبا هر کسی با اونها آشناست و حداقل چند تا از اونها رو تو دورهمی ها و کافه ها دیده و بازی کرده. این بازیا که برخلاف بازیهای ویدئویی باعث بالا رفتن مهارت های ارتباطی و اجتماعی افراد میشن، دورهمی های خانوادگی و دوستانه رو سرگرم کننده تر و لذت بخش تر می کنن و باعث میشن تا افراد به این بهانه هر چند وقت یه بار، دور هم جمع بشن. 

در کشور ما هم این بازی ها پای ثابت مهمونیا و دورهمی های دوستانه ست و طرفدارای مخصوص به خودش رو داره. مجموعه ی انیگما به عنوان یکی از مجرب ترین و محبوب ترین طراحان و مجریان بازیهای اتاق فرار در ایران، این بار تصمیم داره تا با معرفی بردگیم های پرطرفدار ایرانی، شما را هر چه بیشتر با این بازیا آشنا کنه و سهمی هر چند کوچک؛ تو فروش کالای ایرانی داشته باشه. آشنایی بیشتر شما با این بازیا، قطعا حال و هوای بهتری به دورهمی های خانوادگی و دوستانه می بخشه و این جوری مجموعه ی انیگما هم به یکی از اهدافش که ایجاد شادی و نشاط تو مهمونیا و جمع های دوستانه ست، می رسه. 

تو این متن تلاش شده تا بازیهایی به شما معرفی بشن که نه تنها جذاب و پر طرفدار باشن بلکه از نظر قیمت نیز به صرفه و اقتصادی باشن. 

 

بهترین بردگیم های ایرانی

معرفی پرطرفدارترین و بهترین بازیهای بردگیم های ایرانی:

 

بازی رکب

 

بازی رکب

 

این بازی که به سبک Area Control یا قلمرو گیریه، برگردانی از بازی محبوب Condottiere که در اون بازیکنا برای کشور گشایی و بدست آوردن قلمرو با هم رقابت می کنن. این بازی بین 2 تا 6 نفر بازیکن داره و بازیکنا تلاش می کنن تا در طول بازی 3 استان هم جوار یا 5 استان غیر همجوار رو فتح کنن. بازی با مشخص کردن محل جنگ شروع میشه و تو پایان هر جنگ بازیکنی که جمع اعداد کارت های ارتشش بیشتر از بقیه باشه، پیروز میدانه و نشان اون استان بهش داده میشه. 

رکب یه بازی زیر پوستیه که احتیاج به هوشیاری و موقعیت شناسی داره. نتیجه ی این بازی به هیچ وجه بر اساس شانس و تصادف نیست. درسته که کارت ها تصادفی به دست بازیکنا می رسه، ولی برای این که پیروز میدان باشین، باید مثل یه کهنه سوار جنگی؛ کارت هاتون رو درست بچینین و سر فرصت رقباتون رو با یه کارت ویژه غافلگیر کنین و بهشون رکب بزنین.

 

بازی حقه

 

بازی حقه

 

بازی حقه یا Hoax یه بازی ساده ست که اگه با آدمای باهوش و حرفه ای بازی کنین، خیلی پیچیده و جذاب میشه. این بازی که با حداقل سه نفر و حداکثر 6 نفر قابل اجرائه، یه بازی کارتی هیجان انگیزه که همه ی بازیکنا تلاش می کنن تا ثروت یه سرمایه دار مشهور رو به ارث ببرن. تو این بازی هویت همه ی بازیکنا مخفیه و اونها باید با استفاده از قدرت استنتاج، دیگران رو فریب بدن و خودشون رو در نقش دیگه ای جا بزنن. در جریان بازی، بازیکنا باید تلاش کنن تا هویت بازیکنای دیگه رو کشف کنن و اونها رو از بازی حذف کنن. آخرین بازیکنی که باقی بمونه، برنده ی این بازی جذابه.

 

بازی دژ

 

بازی دژ

 

این بازی که از سری بازی های استراتژیکی جذابه در چند دور انجام میشه و هر دور دو فاز داره. بازی دژ بر اساس بازی محبوب Citadels ساخته شده که در طول 15 سال به 25 زبان زنده دنیا ترجمه شد. تو بازی دژ 2 تا 7 بازیکن شرکت می کنن و تلاش می کنن تا با ساخت بهترین و جذاب ترین شهر، به بهترین حکمران در قلمرو پادشاهی تبدیل بشن. هر بازیکن با استفاده از قابلیت کارتی که در دست داره؛ می تونه تو ساخت و ساز شهر کمک کنه. زمانی هم که یه بازیکن بتونه هفتمین سازه رو تو شهرش بسازه؛ بازی تموم میشه و برنده کسیه که بیشترین امتیاز رو کسب کرده باشه.

 

بازی کودتا

 

بازی کودتا

 

بازی کودتا که یکی از جذاب ترین و بی نظیرترین بازیهای خانوادگی و دوستانه به شمار میاد؛ برگردانی از بازی Coup  که در سال 2012 منتشر شده،  این بازی در اصل برای تعداد 6 نفر طراحی شده ولی با حداقل دو نفر هم قابل اجرائه. بازی کارتی کودتا که بر پایه بلوف زدن، سیاست، ابتکار و حدس و گمان طراحی شده، هدف هر بازیکن از بین بردن همه ی رقبا و تبدیل شدن به تنها بازمانده ی بازیه. اگه عاشق بازیایی مثل مافیا هستین، این بازی دورهمی رو از دست ندین.

 

بازی استوژیت

 

بازی استوژیت

 

بازی استوژیت یه بازی فکریه که برای برنده شدن در اون باید از استعداد، قدرت تخیل، ذهن خوانی و تجربیات قبلیتون به طور همزمان و به گونه ای متفاوت بهره ببرین. این بازی به صورت گروهی و در قالب 2 تا 8 نفر قابل اجرائه. این بازی شامل 96 کارت زیبا و سحر آمیز میشه که هر بازیکن در نوبتش در مورد یکی از کارت های تو دستش یه داستان، شعر، نماد، اسطوره و... میگه، بقیه بازیکنا هم باید به کمک قدرت ذهن خوانی و تخیل کارت اون بازیکن رو از بین بقیه کارت ها پیدا کنن.

هدف  بازی استوژیت؛ گسترش ارتباط بین دو نیمکره ی مغز و پرورش مهارت های کلامی و تصویری به طور همزمانه.

 

بازی قلمرو ستارگان

 

قلمرو ستارگان

 

بازی  Star Realmsیا قلمرو ستارگان که تا حالا جایزه های زیادی دریافت کرده و از شهرت جهانی برخوداره؛ یه بازی کارتی رقابتیه که در اون هر بازیکن به عنوان فرمانده ی یه ناوگان سفینه های فضایی باید برای حفظ قلمروی خودش تلاش کنه و سفینه های حریف رو نابود کنه. این بازی با 2 بازیکن قابل اجرائه و ترفندها و شگردهای خاصی برای برد داره. 

جذابیت بازی قلمرو ستارگان به مرور که بازیکنا علاوه بر یادگیری بازی؛ به مهارت تشکیل زنجیره های ویرانگر از سفینه ها و پایگاه ها دست پیدا می کنن، بیشتر میشه.

 

بازی زیر خاکی

 

بازی زیرخاکی

 

تو این بازی که هر بازیکن در نقش جوینده ی زیر خاکی و اشیای گرانبها با یکی یکی رو کردن کارت های گنج تلاش می کنه تا بیشترین کارت رو بدست بیاره، برگرفته از بازی Dead Man s Draw که با حضور 2 تا 4 بازیکن ادامه پیدا می کنه. تو این بازی، در صورتی که بازیکن کارت تکراری رو کنه، می سوزه و نوبتش رد میشه. 

بازی زیر خاکی پر از تلاش و وسوسه ست، این که ریسک کنی و کارت بعدی رو بندازی و یا به همین مقدار برد قانع باشی، تاثیر بسیار زیادی رو نتیجه ی بازی داره.

 

بازی Codenames

 

بازی

 

این بازی که برای 4 تا 8 بازیکن ساخته شده؛ نخستین بار توسط Vlaada Chvatill طراحی شد و به سرعت به یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین بازی های رو میزی دنیا تبدیل شد. این بازی جمع و جور که در نگاه اول یه بازی ساده با کلماته، قوانین فوق العاده ای داره که اونو به یه تجربه لذت بخش و هیجان انگیز تبدیل می کنه. این بازی با 400 کارت و در دو تیم اجرا میشه و هر تیمی که زودتر بتونه تمام کلماتی که در نقشه همررنگ تیمشون هست رو پیدا کنه، برنده ی بازیه. 

 

بهترین بردگیم های خارجی

وقتشه بریم سراغ بهترین بردگیم های خارجی که از نظر کاربران بعنوان بردگیم های خارجی پرطرفدار شناخته شده اند:

 

کاتان Settlers of Catan

 

بردگیم کاتان

 

منظور از Settlers of Catan یا به طور ساده بردگیم  Catanبازی تخته‌ای است که توسط Klaus Teuber طراحی شده و در سال 1995 برای اولین بار منتشر شده است. این بازی چندنفره است که بازیکنان نقش استواران را در جزیره خیالی  کاتانایفا می‌کنند و از منابعی مانند چوب، غلات و آجر برای ساختن مستعمرات، شهرها و جاده‌ها استفاده می‌کنند. بازیکنان همچنین باید با یکدیگر تجارت کرده و منابعی که به آن‌ها نیاز دارند را تهیه کنند و به رقابت برای رسیدن به ۱۰ امتیاز پیروزی در بازی بپردازند. Catan به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تخته‌ای در جهان تبدیل شده است و برای گیم‌پلی و طراحی خود چندین جایزه را دریافت کرده است.

 

البته تنوع بازیهای رومیزی اونقدر زیاده که در این مطلب نمی گنجه، به همین خاطر ما فقط به چند مورد از پرطرفدارترین بازیهای موجود در بازار اشاره کردیم.

اشاره به این نکته هم الزامیه که مجموعه اتاق های فرار انیگما هیچ نفع و سود مالی از فروش بازی های معرفی شده، نمی بره و ارائه ی این مطلب صرفا در جهت اهداف متعالی این مجموعه و حمایت از ناشران و طراحان داخلیه. علاوه بر این در شرایط اقتصادی حال حاضر که بیشتر سرگرمی ها و بازیها، گران و پر هزینه هستن، مجموعه ی انیگما تلاش کرده تا با معرفی بازی های مناسب و ارزان تر، به شما کمک کنه تا بدون صرف هزینه ی زیاد، به دورهمی های دوستانه و خانوادگیتون در اسکیپ روم صفای بیشتری ببخشین.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (6)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614