احضار روح واقعیت داره؟

احضار روح واقعیت داره؟

تا حالا تجربه احضار ارواح داشتین

احضار روح

در خصوص احضار ارواح، اصولا مهمترین و پر حاشیه ترین سوال اینه که آیا احضار ارواح واقعیت داره یا نه؟ از لحاظ دینی اصل مساله احضار روح انکار نشده ولی چون افراد بسیار نادری قادر به انجام این کار هستن، به طور کلی احضار روح فریب و دروغه و کسانی که مدعیه این کار هستن، به نوعی شیاد و کلاهبردارن، از لحاظ عقلی هم احضار روح به طور طبیعی امکان پذیر نیست. پس ماجرای این همه ادعاهای احضار روح و ارتباط با ارواح چیه؟

مطرح کردن این سوال آن هم در قرن بیست و یک که پیشرفت علم و تکنولوژی به شکل روز افزونی در حال گسترشه، شاید برای خیلی ها کمی غیر منطقی جلوه کنه، ولی باید بپذیریم که علم با همه پیشرفت ها و تغییراتش، هنوز نتونسته پاسخی منطقی و قانع کننده در مورد روح و نحوه زندگی ارواح بعد از مرگ پیدا کنه. 

هر چند که این موضوع خیلی جدید نیست و تو عصر ویکتوریا هم که بازار احضار روح حسابی داغ بود؛ خیلی از افراد معتقد بودن که اشخاصی که به احضار روح مشغولن، یه سری شیاد و کلاهبردارن که به این شیوه از مردم اخاذی می کنن. از نظر افراد مذهبی هم امکان احضار روح وجود نداره و این اشباحی که تو این اتاق ها حاضر میشن، اجنه هایی هستن که قابلیت جابجایی در زمان و مکان رو دارن و می تونن به شکل مردگان دربیان؛ از نظر اونا، این جلسات احضار روح یه نوع جلسه احضار اجنه ست. 

تقریبا در این که روح وجود داره، هیچ شکی نیست و در حالاتی مثل حالت خواب، ارتباط با ارواح اتفاق میفته. ولی این که آیا میشه هر زمان که اراده کنیم، احضار روح داشته باشیم و ازشون سوال بپرسیم، از اون کاراییه که تا بهش اعتقاد نداشته باشی، سراغش نمیری.

شاید با فوت یکی از اقوام نزدیک به این فکر افتاده باشید که با روح مرحوم ارتباط برقرار کنید. ادعایی که خیلی از افراد سودجو دارن اینه که احضار روح رو برای شما با قطعیت انجام میدن اما نباید بازیچه دست اینجور کلاهبردارا بشید چون برقراری ارتباط با ارواح درسته که غیر ممکن نیست اما کار هرکسی هم نیست. توی اینجور مراسم ها میگن دور میز احضار روح بشینین و با وردهایی که خونده میشه ادعا میکنن که روح مورد نظر شما رو میبینن و تنها چیزی که تو این مراسم ها حقیقت داره، خالی شدن جیب شماست.

 

بازی تسخیر

 

اصل این موضوع احضار روح برمی گرده به دوران ویکتوریا که این جلسات احضار روح بسیار محبوب و پرطرفدار بود و معمولا اعیان و اشراف مهمونیهایی به همین عنوان برگزار می کردن. تو این مهمونیا افراد دور یه میز برای ارتباط با مردگان جمع می شدن و سوالاشون رو از روح حاضر در اتاق می پرسیدن. کم کم شک و تردید هایی نسبت به این جلسات به وجود اومد و تعداد این مهمونیا خیلی کم شد، ولی هیچ وقت به طور کامل از بین نرفت. حتی الان هم تو قرن بیست و یکم کسایی پیدا میشن که هنوز به این مراسمات اعتقاد دارن و در اون شرکت می کنن.

 

در اتاق احضار روح چه خبره؟

این روزها اعتقاد به روح تقریبا دیگه واسه همه، امری بدیهی و قابل پذیرشه؛ ولی احضار روح مقوله پیچیده ایه که نه تنها افراد کمتری بهش اعتقاد دارن که حتی برای بعضیا غیر قابل باور هم هست.  بدون تردید هم کلام شدن با کسی که تو دنیا مادی وجود نداره و می تونه به شما اطلاعاتی بده که هیچ کس ازش خبر نداره؛ علاوه بر هیجان، ترس زیادی هم به همراه داره که می تونه سرنوشت بعضی از افراد رو تغییر بده.

داستان های زیادی از زندگی افرادی وجود داره که بعد از حضور تو این جلسات، زندگیشون به یکباره دگرگون شده و مشکلاتی براشون پیدا شده که نشون میده این افراد از طریق ذهن تحت تاثیر شرایط قرار گرفتن. درسته که خیلی از مسائل پیرامون روح و زندگی تو اون دنیا با خرافات و تخیلات گره خورده؛ ولی موضوع احضار روح، اونقدرها هم که به نظر می رسه ساده و پیش پا افتاده نیست، چون با وجود مخاطرات زیادی که در موردش شنیده میشه، اونقدر جذاب هست که باز هم بعضیا حاضرن این کار رو امتحان کنن.

 

چگونه احضار روح کنیم؟

 

شما میتونید ی جلسه احضار روح رو بازسازی کنید اما این کار توسط هرکسی انجام نمیشه و دلیل وجود این همه کلاهبردار همینه.

برگزاری جلسه احضار روح خیلی کار سخت و طاقت فرسایی نیست و معمولا چیز زیادی هم نیاز نداره، یه میز گرد یا بیضی شکل، چند تا دونه شمع و یه نعلبکی و کمی غذا. اعتقاد این افراد هم اینه که شمع و غذا، ارواحی که به دنبال معاش و گرما هستن رو جذب می کنه. اگر چه در جلسات حرفه ای احضار روح به جای میز از تخته روح یا پلانکت استفاده میشه که روی اون یه سری تصاویر، علامت، حروف، اعداد یا کلمات قرار داره و روح از طریق این تصاویر و کلمات با اعضا صحبت می کنه.

 

وسایل احضار روح

 

شاید خیلی براتون سوال پیش اومده باشه که وسایل موردنیاز برای احضار روح چیه؟ وقتی وارد اتاق احضار روح میشید اولین چیزی که به چشم شما میخوره، میز احضار روح هست. یعنی حتی مهمترین وسیله احضار روح همین میزی هست که توی همه فیلمها یا اتاق کسایی که ادعای احضار روح دارن میبینین، که این میزها ی سری حروف یا علامت روی خودشون دارن. این علامت های روی میز احضار روح برای ارتباط با ارواح گذاشته شده که هنوزم کسی ثابت نکرده واقعیت داره.

 

تخته احضار روح

 

تخته احضار روح

 

 

احضار روح با نعلبکی

 

حالا که بحث میز احضار روح شد باید به شما بگیم که احضار روح با نعلبکی هم خیلی بین کسایی که ادعای توانایی احضار روح دارن، رواج داره. در واقع این افراد با خودشون اینجوری فکر میکنن که اگر در یک فیلم احضار روح با نعلبکی انجام شد پس اونا هم میتونن این کار رو انجام بدن و نعلبکی تنها چیزیه که نیاز دارن و اینجا هم دقیقا دارن اشتباه میکنن.

در کنار این وسایل ساده، قطعا لازمه در جلسه افرادی حاضر باشن که به این موضوع باور قلبی داشته باشن. این جلسات به هیچ وجه جای افراد شکاک و کودکان نیست. قانون مطلق و خاصی برای انتخاب تعداد شرکت کننده ها وجود نداره ولی بهتره که بر سه بخش پذیر باشه و کمتر از سه نفر هم نباشه.

در جلسات احضار روح معمولا لامپ ها رو خاموش می کنن یه غذایی مثل نون و سوپ رو روی میز قرار میدن. سپس با روشن کردن شمع ها، دست ها شون رو به همدیگه میدن و یه حلقه درست می کنن. بعد واسطه، که معمولا سابقه احضار روح رو داره، شروع به صحبت می کنه و از روح حاضر در اتاق میخواد که باهاشون صحبت کنه. در صورت برقراری ارتباط، سوالاتشون رو از روح می پرسن و جواب می گیرن. در آخر هم از روح به خاطر ملحق شدن به اونا تشکر می کنن و با خاموش کردن شمع ها و شکستن حلقه دست ها جلسه تموم میشه.

شرکت تو این جلسه ها می تونه یه تجربه عاطفی و لذت بخشی برای حضار داشته باشه و حس کنجکاوی و هیجان حضور روح رو برای افراد ارضا کنه. افرادی که معمولا تو چنین جلساتی شرکت می کنن، بعد از اتمام جلسه به یه آرامش و اطمینانی میرسن که براشون جذابه و باعث میشه که این کار رو بارها و بارها تکرار کنن.

 

عاقبت احضار روح

 

برای خیلی از مردم سوال پیش میاد که حالا اگر کسی بتونه این احضار روح رو انجام بده، عاقبت احضار روح چیه؟

در اینجا باید به شما بگیم که  عاقبت احضار روح و بی قرار کردن ارواح در اون دنیا واقعا مشخص نیست. اما خودتون به ما جواب بدید که اگر کسی آرامش شما رو در این دنیا بهم بزنه چیکار میکنید؟ پس شما هم همیشه برای آرامش ارواح گذشتگان خودتون دعا کنید و سعی کنید به دنبال عاقبت احضار روح نباشید.

 

 

وسایلی که برای احضار روح نیاز هست

 

اتاق های احضار روح برای چه کسانی جذابه؟

به طور کلی دو دسته افراد حاضرن تو اتاق های احضار روح حضور پیدا کنن، یک دسته افرادی که بنا به هر دلیلی به این موضوع اعتقاد دارن و دسته دیگه افرادین که این کار براشون بیشتر جنبه سرگرمی و تفریح داره.

تو دسته اول معمولا افرادی قرار می گیرن که همفکر هستن و به ارتباط با مردگان باور قلبی دارن. بعضی از این افراد عزیزی رو از دست دادن و دلشون میخواد با صحبت کردن با اون، کمی احساس آرامش کنن، بعضی های دیگه هم میخوان با صحبت کردن با عزیزاشون، از آرامش اونها مطمئن بشن. از نظر این افراد، تنها کسانی اجازه حضور تو اتاق احضار روح رو دارن که اعتقاد قلبی به این موضوع داشته باشن. اشخاص مشکوک و کودکان، شانس موفقیت رو کم می کنن و بهتره که بیرون از حلقه قرار داده بشن.

ولی شرایط برای گروه دوم کاملا متفاوته، تو این گروه معمولا افرادی با دل و جرات قرار می گیرن که دوست دارن هر چیز هیجان انگیزی رو تجربه کنن. افردی که تو این گروه قرار می گیرن؛ نه عزیزی از دست دادن و نه به دنبال آرامشن. واسه این اشخاص حس ترس و هیجان از همه چیز مهم تره و دلشون میخواد به ناشناخته هایی که تا حالا بهش دست نیافتن، دست پیدا کنن. بنابراین در این افراد میل به ارتباط با ارواح و دیدن ناشناخته های دلهره آوری که بتونه آدرنالین خونشون رو بالا ببره، اونقدر قوی و زیاده که اونها رو به سمت هر اتاق تاریک و ترسناکی سوق میده.

 

بهترین جایگزین اتاق احضار روح چیه؟

با توجه به این که معمولا افراد خاطرات خوبی از تجربه اتاق احضار روح ندارن و دلشون نمی خواد دیگه این اتاق را تجربه کنن؛ خیلی از مجموعه های اتاق فرار با الهام از علاقه افراد به موضوع روح، اتاق های خاص و بی نظیری رو طراحی و اجرایی کردن که نه تنها وهم آلودتر و دلهره آورتر از اتاق های تاریک احضار روح هستن؛ بلکه از جنبه های مختلف تجربه ای به مراتب خوشایندتر و متفاوت تر رو برای بازیکنا به ارمغان میارن. خوشایند از اون جهت که هیچ خطری فرد رو تهدید نمی کنه و متفاوت از اون جهت که به خاطر داشتن یه سناریوی قوی و قابل باور از اول تا پایان ماجرا جذاب و هیجان انگیزه.

مثلا اتاق فراری مثل اتاق تسخیر مجموعه انیگما کاملا برای ارضای حس ترس و دلهره افرادی طراحی شده که در فضاهای تصنعی و خرافاتی مانند اتاق احضار روح احساس خوبی ندارن. این اتاق فرار با وجود آن که از پیچیدگی های اتاق های دیگه برخوردار نیست، ولی معماها و چالش های پیش روی بازیکنا به قدری جذاب و ترسناکه که از همون لحظات اول همه حواس بازیکنا رو فعال می کنه و به خوبی حس دلهره و هیجان رو بهشون انتقال میده. 

دکور خاص و منحصر بفرد اتاق تسخیر مجموعه انیگما که بسیار با فضاهای مصنوعی و غیر واقعی اتاق های احضار روح متفاوته، یکی از مهم ترین وجه تمایزهای این اتاق فرار سرگرم کننده ست که با بهره گیری از به روزترین متدهای تولید نور و صدا تلفیقی از حس ترس و هیجان را ایجاد می کنه و کاملا مناسب افرادیه که به دنبال چیزهای عجیب و غریبن.

 

داستان های احضار روح

البته شنیدن داستان های مربوط به ارواح واسه همه جذابه و افراد دوس دارن به خاطر کنجکاوی هم که شده در این مورد کتاب بخونن، قصه بشنون و فیلم ببینن. ولی آدمایی هم هستن که پا رو فراتر میذارن و تو جلسات احضار ارواح شرکت می کنن و یا به مکان های تسخیر شده سر میزنن. واسه این افراد که معمولا سر نترسی دارن، نگاه به مقوله روح و احضار ارواح می تونه حتی یه نوع  بازی و سرگرمی در نظر گرفته بشه.

با توجه به این که در ارتباط با این افراد همیشه احتمال کلاهبرداری وجود داره و مکان هایی هم که تسخیر شدن به نحوی ناامن و پر خطرن، ریسک چنین کنجکاویهایی گاهی وقتا خیلی زیاده و بهتره با جاهایی جایگزین بشن که از شرایط بهتری برخوردارن. مکان هایی مثل اتاق فرار ترسناک که تو این سال های اخیر به صورت تخصصی به موضوع روح و مکان های تسخیر شده، پرداختن و سعی کردن با نگاهی کاملا متفاوت، افراد رو سرگرم و هیجان زده کنن و حس کنجکاویشون رو ارضا کنن.

 

بازی احضار روح

 

بازی احضار روح

 

برای ایجاد جذابیت بیشتر، توصیه میشه از همون اول به سراغ اتاق فرارهایی مثل اتاق تسخیر مجموعه انیگما برین که با استفاده از لوکیشن حرفه ای؛ حس واقعی ترس و دلهره رو به مخاطب القا می کنه. در این اتاق با درنظر گرفتن تمام جزئیات، فضای بازی رو به گونه ای چیدن که کاملا واقعی و ملموس به نظر میاد. سناریوی داستان از این قراره که در سال 1974 در خانه ای همه اعضای خانواده به دست پدر خانواده تکه تکه میشن و هیچ نشانی از نلی دختر کوچیک خانواده پیدا نمیشه.... حالا در طول چند سال، همه آدمهایی که به این خونه نقل مکان میکنن؛ صدای آواز یه دختر بچه رو از دیوارهای اتاق میشنون... اکنون نوبت شماست تا ارواح این خونه رو آزاد کنین وگرنه جوانترین عضو گروه رو از دست میدین...

در این اتاق فرار شما باید امادگی روبرو شدن با روح یه دختر بچه رو داشته باشین و با هوش و درایت از چالش ها و معماهای پیش رو عبور کنین تا بتونین به نتیجه برسین . با وجود استرس حاکم بر فضا، هیجان این بازی خیلی زیاده و معماهاش اونقدر خلاقانه و جذاب هست که همه لحظات رو براتون خاطره انگیز می سازه.

 موسیقی و نورپردازی کاملا با دکور و سناریو همخوانی داره و همه با هم حس واقعی بودن شرایط رو بهتون القا می کنه. هر چیزی که در این اتاق می بینین و می شنوین، از سرنخ های بازی تا قفل ها و معماهایی که طراحی شده کاملا در راستای سناریوی داستانه و حال و هوای یه خونه تسخیر شده رو براتون تداعی می کنه. پس اگه واقعا چنین چیزهایی سرگرمتون میکنه، وقت رو از دست ندین و با یه اکیپ پایه و باحال یه روز خاطره انگیز برای خودتون بسازین.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (47)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید

کوروش ۶ آبان ۱۴۰۱

با سلام خدمت دوستان و همراهان گرامی اول اینکه چیزی به اسم احضار روح واقعیت نداره و احضار جن هستش دوم اینکه این روش احضار گفته شده کاملا غیر منطقی هست و با چیزی که میدونیم و انجام دادیم مغایرت داره سوم اینکه اطاق ترس ها بیشتر جنبه روانشناسی و جنایی داره تا احضار روح و ...

یه بنده خدا🙃 ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

از نظر من احضار روح واقعیت نداره و بیشتر یه کار هیجان انگیزه تا حالا برای منم اتفاق افتاده و با دوستام چند بار انجام دادیم مثلا تو یه روش دستای اون فرد می رفت بالا و برامم اتفاق افتاد ولی احتملا این انرژی خودمونه و داریم این اتفاقو باور میکنیم 🙃

سونیا ۶ بهمن ۱۴۰۲

من ودوستام با همین روش امتحان کردیم اصلا نشد چند ساعت نشستیم پای میز و چند جمله هستش که اونا رو گفتیم اصلا هیچ نتیجه ای نداشت فقط خواستم بگم همش خرافاته

فرید ۷ اسفند ۱۴۰۲

من سالها قبل در جلسه ارتباط با ارواح بودم. البته در آن زمان خیلی جوان بودم. باور نداشتم؛ اما با ارتباط گرفتن به باور رسیدم. اصلا قصد مجاب کردن کسی را ندارم، فقط توضیحی برایش ندارم. الان بعد از این همه سال به دلیل از دست دادن همسرم به فکر ارتباط گرفتن با او افتاده ام. امیدوارم که بتوانم یکبار دیگر این ارتباط را با عزیزترین کسی که داشتم برقرار شود..

معصومه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

سلام منم باور نداشتم ولی پسرعمم و عموم اینا یه بار دورهم احضار کردن و اون روح به پسرعمم گفت که تو سال۱۴۰۱ ازدواج میکنه البته اون موقع حدودا سال ۸۶ بودمن اون موقع ۱۳ سالم بود وپسر عمم ۱۲ سالش بود ولی واقعا اتفاق افتاد

09120030269 09120036614