ژانرهای اتاق فرار

ژانرهای اتاق فرار

انواع ژانرهای اتاق فرار که بین مردم محبوب هستند

انواع ژانرهای اتاق فرار

ژانرهای اتاق فرار به عنوان یکی از اصلی ترین روش های دسته بندی این بازی شناخته میشن که از گذشته تا به امروز رشد قابل توجهی در بحث ژانر اسکیپ روم داشتن. در دنیای فیلم سازی هم عواملی مانند محیط، کاراکتر، داستان، موضوع، درون مایه، لحن و حتی نحوه داستان سرایی به عنوان یک معیار برای تعیین نوع ژانر فیلم شناخته میشه.

 

انواع ژانرهای اتاق فرار که در بین مردم پرطرفدار هستند

 

قدمت ژانرهای اصلی دنیای سینما به دوران ابتدایی هالیوود و صنعت فیلم سازی برمی گرده. البته در آن زمان تعداد ژانرها خیلی محدود بود. ولی امروزه علاوه بر ژانر های اصلی مثل اکشن، کمدی، درام، فانتزی، ترسناک، معمایی و .... زیر ژانرهایی هم وجود داره که برای دسته بندی فیلم ها ازشون استفاده می شه. به طور کلی دسته بندی فیلم ها بر اساس ژانر به بینندگان کمک می کنه تا خیلی راحت تر فیلم ها مورد نظر خودشون رو انتخاب کنن.

واسه همین تو این مطلب تصمیم داریم یه اطلاع کامل و جامع از اتاق های فرار مجموعه انیگما در اختیارتون قرار بدیم تا  شما هم تفاوت رو احساس کنین و بتونین در صورت نیاز بهترین انتخاب اتاق فرار رو برای گروهتون داشته باشین:

 

اتاق فرار ژانر ترسناک

 

اتاق فرار ژانر ترسناک

 

اگه از اون دست افرادی هستین که هر سناریویی شما رو جذب نمی کنه، اتاق فرار ترسناک مثل تسخیر، کلبه، روانی و دلاک مجموعه انیگما رو امتحان کنین که با استفاده از المان های وحشت از ناشناخته ها، ترسی به بیننده القا می کنه که این ترس با فضاهای مرموز و موسیقی دلهره آوری که برای این بازی ها در نظر گرفته شده، اونها رو هیجان انگیز و خوفناک می سازه. علاوه بر این معماها و چالش های در ظاهر ساده اما پیچیده این بازیها که بیشتر بر جنبه های روان شناختی تمرکز داره، حوادث عجیب و غریبی رو برای افراد رقم می زنه که تا مدت ها تو ذهن هر بازیکنی نقش می بنده.

یکی از شاخص ترین و جذاب ترین بخش اتاق های فراری که در این گروه قرار می گیرن، لوکیشن یا فضای بی نظیر این اتاق هاست که در کل کشور منحصر بفرده. خصوصا اتاق فرار 1000 متری دلاک که بسیار قابل توجه و خاصه. این اتاق فرار که تو یه حمام قدیمی 1000 متری اجرا شده، با دالان ها و اتاق های تو در تو به قدری مرموز و پیچیده به نظر می رسه که تو همون لحظات اول به خوبی حس ترس و وحشت رو به بازیکن القا می کنه. این حمام قدیمی که به علت متروکه بودن فضایی شبیه فضای جن و روح داره، طولانی ترین و پرمعما ترین اتاق فرار ایرانه که پر از چیزاییه که تا حالا ندیدید و نشنیدید ...

 

اتاق فرار ژانر معمایی

 

اتاق فرار ژانر معمایی

 

داستان های معمایی یا کاراگاهی که معمولا پر از چالش ها و معماهای گوناگون هستن، یکی از ژانرهای پرطرفدار دنیای سینما محسوب میشن. تو مجموعه انیگما برای افرادی که عاشق این نوع فیلم ها هستن؛ بازی های جذابی مثل اتاق قتل مرموز و اتاق جنگ رو در نظر گرفتن که علاوه بر یه سناریوی خاص و بی نظیر، پر از معماها و چالش هایی هستن که نه تنها هوش و درایت بازیکنا رو به چالش می کشه؛ بلکه نیاز به کار گروهی و منسجم دارن.

معماهای این بازی ها به گونه ای طراحی شدن که همه افراد گروه باید با تمرکز و دقت به همه نکات ریز و درشت، توجه داشته باشن و با یه کار گروهی منسجم و دقیق به یه نتیجه مطلوب برسن. اتاق قتل مرموز این مجموعه که از جذابیت های طراحی دکور، نور و موسیقی فوق العاده برخورداره، یه بازی چالش برانگیز واسه اوناییه که فک می کنن از عهده هر معمایی برمیان و از هوش سرشاری برخوردارن. بنابراین اگه خودتون یا دوستاتون اهل کل کل هستین و فک می کنین از عهده معماهای این اتاق برمیاین، این گوی و این میدان!!!

 

اتاق فرار ژانر هیجانی

 

اتاق فرار ژانر هیجانی

 

قسمت پر از هیجان و انرژی مجموعه انیگما، اتاق های فرار رویا و سولاریس هست که با همه اتاق فرارهایی که تا حالا دیدین یا وصفش رو شنیدین؛ فرق داره. این اتاق فرار هیجانی با سبک و سیاقی کاملا تفاوت نه تنها یه نوآوری تو ساخت بازی اتاق فرار محسوب میشه، بلکه مثل زیر ژانرهای سینمایی، این اتاق ترکیبی از ترس، هیجان و انرژیه. 

به نظر می رسه تیم اجرایی مجموعه انیگما با شناخت درست از نیاز جامعه مخاطب و خلائی که تو اتاق های فرار وجود داشته، دست به ابتکاری فوق العاده زده و بازی بی نظیری رو طراحی کرده که از هر نظر با بازی های اتاق فرار متفاوته. ترکیب سناریوی ترس با هیجان و شادی که نه تنها بازیکنا رو سر ذوق میاره بلکه می تونه بعد از تموم شدن بازی، تا ساعت ها اونها رو شارژ و پرتحرک نگه داره، استثناییه که فقط تو مجموعه انیگما دیده میشه.

تو این بین اتاق فرار رویای مجموعه انیگما از اون جاهاییه که همه اعضای یه خانواده ازش لذت می برن، زیرا از یه طرف معما ها و چالش های این اتاق به صورت مهارتی طراحی شدن که برای حل کردنشون باید همه اعضای گروه، بازیهای هیجان آور و پرنشاطی رو انجام بدن که برای بچه ها جذابه و برای بزرگترها یادآور بازی های دوران کودکی و از طرف دیگه این اتاق پر از رنگ و موسیقی و نشاطه. 

اتاق فرار رویای مجموعه انیگما بیشتر برای شاد بودن و لذت بردن ساخته شده، بنابراین اگه دوست دارین یه آخر هفته متفاوت را با همه اعضای خانواده بگذرونین، این اتاق فرار هیجانی یه انتخاب بی نظیره.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (3)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614