بازی مناسب تعداد شما

بازی مناسب تعداد شما

بهترین بازی برای تعداد شما چی میتونه باشه

بازی با تعداد کم

دورهمی ها اعم از خانوادگی و دوستانه به عنوان یکی از لذت بخش ترین بخش های زندگی در صورتی که به خوبی مدیریت بشه، می تونه به یه خاطره خاص و منحصر بفرد هم تبدیل بشه. البته منظورم از مدیریت، انجام کارهای عجیب و غریب و نامتعارف نیست؛ بلکه کافیه یه کم ذوق و خلاقیت داشته باشین تا بتونین از چند ساعت دورهمی تکراری یه خاطره باحال و متفاوت با بازی های 2 تا 10 نفره بسازین. 

شاید برای شما هم نشستن های طولانی و دورهمی هایی که به گپ و گفت می گذره، دیگه مثل سابق جذاب و دوست داشتنی نباشه و ترجیح بدین اوقاتتون رو به صورت متفاوتی تو خونه و یا حتی بیرون از خونه بگذرونین. برای این که به چنین شرایط متفاوتی برسین؛ لازمه از قبل برای لحظات دورهمی تون برنامه ربزی کنین؛ مثلا یکی از کارهایی که می تونه دورهمی ها رو متفاوت کنه، انجام بازی های جذاب و هیجان انگیزیه که برای همه سرگرم کننده ست؛ مثل اون قدیما که خبری از تلویزیون و گوشی و ماهواره نبود و دورهمی ها و جمع های خانوادگی یه صفای دیگه داشت. اون وقتا، شب نشینی های شب های طولانی زمستون و دورهمی های روزهای گرم تابستون با همین بازی های به ظاهر ساده ای می گذشت که برای همه از کوچیک تا بزرگ سرگرم کننده بود.

در هر صورت اگه تو دورهمی های خانوادگی و جمع های دوستانتون قصد دارین جو سرد نشست هاتون رو بشکنین و با انجام دادن یه بازی جدید و هیجان انگیز، همه افراد رو سرگرم کنین و فضای تازه ای ایجاد کنین؛ در ادامه چند تا پیشنهاد هیجان انگیز داریم که می تونین با استفاده از اونها یه تجربه خاص و دوست داشتنی رو برای همه بسازین:

 

بازی های دو نفره

 

بازی با تعداد کم

 

دوز بازی

اگه یه جمع دو نفره دارین که حوصلتون سر رفته و بازی دونفره میخواید، می تونین یه کاغذ و قلم بردارین و دوز بازی کنین. برای ساخت این بازی دونفره روی یه صفحه جدول 3 در 3 بکشین. بعد هر کدوم از طرفین تلاش کنین تا با علامت ضربدر یا دایره یکی از ردیف های افقی، عمودی یا قطری رو از آن خودش بکنه. هر کی زودتر بتونه یکی از ستون ها رو مال خودش کنه، برنده بازیه.

 

بازی های رومیزی 

البته بازی های دو نفره جذاب دیگه ای مثل شطرنج و تخته هم هست که اگه صفحشون رو تو خونه داشته باشین؛ می تونین به راحتی برای ساعت ها سرگرم بشین و لذت ببرین. این بازیا علاوه بر سرگرم کننده بودن، می تونن دقت و تمرکزتون رو هم بالا ببرن.

 

بازی گل یا پوچ

یکی دیگه از بازی های جذاب دونفره که خیلی قدیمی و دوست داشتنیه، بازی گل یا پوچه که اگه  به صورت گروهی اجرا بشه، جذاب تر هم میشه. مهم ترین نکته برای بردن تو این بازی مهارت های فردی شخصیه که گل تو دستشه. چون لازمه گل رو جوری تو دستهاش جابجا کنه که گروه مقابل نتونه به راحتی مشت دارنده گل رو پیدا کنه. 

 

بازی های مناسب جمع های دو تا چهار نفر

 

بازی های مناسب جمع های دو تا چهار نفر

 

نقطه بازی

فرقی نمی کنه که جمعتون خانوادگی باشه یا دوستانه، نقطه بازی از اون بازی های در ظاهر ساده ایه که حسابی به دقت نظر و هوش شما احتیاج داره، خصوصا اگه بخواین برنده این بازی باشین باید از همون اول نقاط کلیدی روشناسایی کنین تا با دادن کم ترین خونه به رقیب؛ بیشترین خومه رو نصیب خودتون کنین. برای نقطه بازی باید یه صفحه کاغذ رو به شکل مربع با نقطه پرکنین، بعد با خط هایی که به نوبت می کشین، بازی رو شروع کنین تا جایی که بتونین یه خونه رو کامل کنین و با نوشتن اول اسم خودتون، اون خونه رو مال خودتون بکنین. تو این بازی درنهایت هر کی تعداد خونش بیشتر باشه، برنده بازیه.

 

بازی کنترل خنده

بازی کنترل خنده، هم برای جمع ها و دورهمی های خانوادگی مناسبه و هم برای گروه های دوستانه. تو این بازی باید همه دور هم بشینن و سعی کنن نفر کناری خودشون رو بخندونن. شرط برنده شدن هم تو این بازی نخندیدنه. شاید این بازی در ظاهر خیلی ساده به نظر بیاد، ولی تو جمع های خانوادگی حسابی شور و نشاط میاره. البته شاید شما دوست داشته باشین؛ برای شادتر کردن فضا به جای کنترل خنده، بازی رو جوری طراحی کنین که هر کس باید بقیه رو با گفتن جوک یا حرکات دست و صورت بخندونه. این جوری هر کس حرکاتش بیشتر خنده دار باشه، برنده بازیه.

 

بازی شاه، دزد و وزیر

بازی شاه، دزد وزیر و جلاد هم برای جمع های خانوادگی مناسبه. خصوصا اگه قصد دارین بچه ها رو هم تو این دورهمی ها شرکت بدین، این بازی می تونه حسابی همه رو درگیر و سر ذوق بیاره. برای این بازی رو کاغذ چهار نقش رو می نویسن و بین بازیکنا تقسیم می کنن. بعد که همه از نقششون مطلع شدن شاه می پرسه: وزیر من کیه؟ وزیر با نشان دادن کاغذ، خودشو معرفی می کنه. سپس شاه از وزیر می خواد، دزد رو از بین اون دو نفر حدس بزنه. اگه وزیر، دزد رو درست حدس بزنه. شاه شکنجه ای رو برای دزد در نظر می گیره که جلاد باید اجرا کنه، اگه حدس وزیر اشتباه باشه، شکنجه باید روی وزیر اجرا بشه. شکنجه ها معمولا دردناکن که مهمترینشون سبیل آتشینه.

 

بازی برای چهار تا شش نفر

 

بازی برای چهار تا شش نفر

 

بازی اتاق فرار 

اگه قصد دارین دورهمی تون رو بیرون از خونه برگزار کنین، یکی از جاهای هیجان انگیزی که می تونین قرار بذارین، اتاق فراره. بازی های اتاق فرار معمولا تو ژانرهای ترسناک، معمایی، بقا و پلیسی ... اجرا میشه که بسته به نوع ژانر نحوه اجرای بازی و نوع معماها هم فرق می کنه. به همین خاطر افراد تو انتخاب اتاق فرار می تونن بر اساس نوع سلیقه اعضای گروه از بین ژانرهای مختلف، سناریویی که براشون جذاب تره رو انتخاب کنن. هدف از بازی اتاق فرار حل معما و یافتن سرنخ برای پیدا کردن کلید نهاییه، ولی در اصل این بازی یه تجربه سرگرم کننده و مهیجه که حواس رو هوشیارتر و مغز رو فعال تر از همیشه نگه می داره. البته به شرطی که این بازی رو تو اتاق فرار مجموعه های حرفه ای مثل انیگما تجربه کنین.

 

اسم فامیل

اسم فامیل از اون بازیهای گروهی و دوست داشتنی دوران بچگیه که هیچ وقت از هیجانش کم نمی شه. این بازی 4 نفره ساده که با یه قلم و یه برگ کاغذ انجام میشه، باعث تقویت حافظه میشه. به طور کلی تو این بازی اونی برندست که حضور ذهن و سرعت عمل بیشتری داشته باشه. ولی جذابیت این بازی بیشتر به این خاطره که قابلیت های این بازی 6 نفره خیلی زیاده؛ چون کافیه یه کم خلاقیت داشته باشین تا از یه بازی تکراری، یه روز پر هیجان و خاطره انگیز بسازین.

برای شروع کافیه هر نفر یه کاغذ و قلم داشته باشه و روی کاغذ یه جدول بکشه. روی اولین ستون جدول فهرستی که شامل مواردی مثل نام، نام خانوادگی، شهر، کشور، میوه، رنگ، ماشین غذا و ... میشه رو بنویسه. این فهرست باید بین همه بازیکنا یکسان باشه. بعد هر بازیکن یکی از حروف الفبا رو انتخاب می کنه و همه به طور همزمان شروع می کنن به نوشتن این فهرست با حرفی که مشخص شده. تو این بازی اونی برندست که زودتر از همه لیستش رو پر کرده باشه.

این بازی رو میشه دو نفره، سه نفره حتی ده نفره انجام داد، اصلا هی چی تعداد نفرات تو این بازی بیشتر باشه، هیجانش بیشتر میشه. آیتم های بازی هم می تونه با همیشه فرق کنه و بسته به سلیقه اعضای گروه یه سری آیتم جدید و جذاب بهش اضافه بشه.

 

بازی جرات یا حقیقت

این بازی جذاب که گاهی وقتا ترسناک هم میشه، خیلی تو دورهمی های دوستانه رواج داره. برای این بازی افراد گروه دور هم می شینن و یه بطری رو روی زمین یا میز می چرخونن. سر بطری به سمت هر فردی که قرار بگیره؛ اون باید از بین گزینه شجاعت یا حقیقت یکی رو انتخاب کنه. کسی که سمت دیگه بطری قرار داره؛ می تونه بر اساس نوع انتخاب طرف مقابل ازش سوال بپرسه، بعد کسی که سر بطری به طرفش بود؛ باید بر اساس انتخابی که انجام داده، پاسخ صحیح ( حقیقت ) رو بده یا از پاسخ دادن ( شجاعت ) امتناع کنه که در این صورت باید هر مجازاتی که سوال کننده براش در نظر می گیره رو بپذیره و انجامش بده. 

تو این بازی بسته به نوع افرادی که شرکت می کنن، مجازات هایی که تعریف میشه، می تونه خیلی خنده دار یا ترسناک و خطرناک باشه.

 

بازی دبرنا

 

 بازی دبرنا یا دبلنا یکی دیگه از بازی های قدیمی دورهمی های خانوادگیه که از تعدادی کارت و یه کیسه مهره تشکیل شده.

 

بازی دبرنا یا دبلنا یکی دیگه از بازی های قدیمی دورهمی های خانوادگیه که از تعدادی کارت و یه کیسه مهره تشکیل شده. تو هر دور از این بازی، به هر فرد چند تا کارت داده میشه و یکی از بازیکنا دست تو کیسه می کنه و مشتی مهره بر می داره و شماره اونها رو می خونه. اگه شماره خونده شده روی برگه شما بود؛ مهره رو بر می دارین و روی کارتتون می ذارین. اگه هم زمان چند نفر اون عدد رو روی کارتشون داشتن، یه نفر از مهره و بقیه از یه شی کوچیک مثل آجیل یا حبوبات استفاده می کنن. بازی همینجور ادامه داره تا یه نفر همه خونه های کارتش پر بشه و برنده بازی بشه.

 

بازی برای شش تا ده نفر

 

بازی برای 6 تا 10 نفر

 

اتاق فرار دلاک

یکی دیگه از بازی های هیجان انگیز مناسب برای گروه های شش تا ده نفره، بازی اتاق فرار دلاک مجموعه انیگماست که تو کمالشهر کرج اجرا میشه، این اسکیپ روم ترسناک که یکی از 5 اتاق فرار ترسناک مجموعه انیگمائه، به خاطر لوکیشن بزرگش قابلیت پذیرش تا ده نفر رو داره. البته لوکیشن 1000 متری این اتاق فرار تنها وجه تمایز این اتاق از بقیه اتاق فرارها نیست و سناریوی این بازی با قابلیت اجرا تو سه ساعت، یکی از جذاب ترین بخش های این اتاق فرار محسوب میشه. این بازی که تو یه حمام قدیمی طراحی و اجرا میشه به قدری جذاب و دوست داشتنیه که نه تنها یه روز متفاوت رو براتون می سازه بلکه روزهای بعد از بازی هم ذهنتون حسابی درگیر سناریو، چالش ها و معماهای بازی میشه که توی اتاق فرار کرج ترسناک بوده.

 

پانتومیم

پانتومیم از بازی های هیجان انگیزیه که خصوصا تو این سال های اخیر خیلی تو جمع ها و دورهمی های دوستانه و خانوادگی اجرا میشه. این بازی که بر اساس نوع جمع می تونه تغییر کنه؛ از یه سری قاعده کلی برخورداره که در صورت تمایل اعضا می تونه قوانین و مقررات جدید خودتون رو بهش اضافه کنین. برای انجام این بازی احتیاج به دو گروه داریم که تعداد اعضای گروه می تونه از دو نفر تا چند نفر متغیر باشه. یکی از گروه ها با همفکری هم یه کلمه رو انتخاب می کنه که یک شخص از گروه مقابل باید اونو با حرکات دست و پا بازی کنه. کلمه مورد نظر می تونه ضرب المثل، شیء یا حتی یه مفهوم باشه. تو این بازی لب زدن، نوشتن یا با دست نشان دادن ممنوعه. بعضیا برای ایفا کننده پانتومیم زمان تعیین می کنن؛ البته شما می تونین با توجه به نوع جمعتون، شرایط رو سخت تر یا آسون تر در نظر بگیرین.

 

بازی اسم روی پیشانی

این بازی که با توجه به خلاقیت اعضای گروه می تونه خیلی جذاب و خنده دار باشه؛ بر اساس حدس و گمانه. برای این بازی اکثر جمعیت حاضر روی یه کلمه به توافق می رسن و اون کلمه خاص رو بر روی یه برگه می نویسن و روی پیشانی نفر منتخب می چسبونن. حالا نوبت اون فرد که با پرسیدن سوال های مختلف،کلمه ای که روی پیشونیش چسبیده رو حدس بزنه. البته این بازی تو جمع ها و گروه های بزرگتر هم قابل اجرائه. چون هر چقد تعداد شرکت کننده بیشتر باشه، ایده های خلاقانه تری به ذهن افراد می رسه و بازی رو هیجان انگیزتر و شادتر می کنه.

 

بازی جابه جا کن 

بازی جا به جا کن که بیشتر به درد جمع های خانوادگی می خوره، این جوریه که یه نفر از اتاق بیرون میره و باقی افرادی که تو اتاق هستن با جابه جا کردن یه وسیله، از شخص می خوان که به اتاق برگرده و حدس بزنه که چی جابه جا شده. این بازی برای جمع های خانوادگی که معمولا بچه ها حضور دارن و دلشون می خواد با بزرگترا بازی کنن، خیلی مناسبه.

 

بازی با تعداد بالا

 

بازی های برای ده نفر به بالا

 

بازی های برای ده نفر به بالا

 

بازی مافیا 

بازی مافیا یکی از هیجان انگیزترین بازی های دورهمی های بزرگتراست که علاوه بر جذابیت، احتیاج به هوش و دقت نظر هم داره. تو این بازی افراد تو دو گروه شهروند و مافیا قرار می گیرن. برای تقسیم نقش ها اسامی روی یه تکه کاغد نوشته میشه و توسط گرداننده بین افراد پخش میشه. هیچ کس نباید از نقش یه نفر دیگه مطلع باشه. بازی تو دو فاز شب و روز اجرا میشه که گروه مافیا با قدرت کشتاری تو شب چشماشون رو وا می کنن و با شناسایی هم سعی می کنن تو روز شهروندا رو فریب بدن. شهروندا هم تو روز باید با همفکری هم مافیا رو شناسایی کنن و با رای گیری از شهر بیرون کنن. البته شهر، نقش هایی مثل دکتر و تک تیرانداز هم داره که با توانایی خاصشون می تونن کارهایی رو تو شب انجام بدن و برای نجات شهر تلاش کنن. کارگاه شهر هم می تونه با استعلام هایی که می گیره، اعضای مافیا رو شناسایی کنه و به شهروندا معرفی کنه.

این بازی که بهتره حداقل با 10 نفر انجام بشه تو جمع هایی که تعدادشون بیشتره، جذاب تر و هیجان انگیز تر میشه.

 

بازی پینت بال

 

بازی پینت بال برای جمع های دوستانه

 

اگه جمع دوستانه یا دورهمیتون یه گروه جوون و پر انرژیه که دلتون می خواد یه روز متفاوت و مهیج رو بیرون از خونه بگذرونین؛ بازی پینت بال یه انتخاب سرگرم کننده، پرتحرک و مناسبه که می تونه برای همه جذاب و دوست داشتنی باشه. بازی پینت بال به عنوان یه بازی گروهی مهیج بین دو تیم انجام میشه که تو بازی های رسمی باید تعداد اعضا 10 نفر باشه، ولی تو حالت عادی میشه با افراد بیشتر هم بازی کرد. تواین بازی هدف حذف تیم مقابل به کمک شلیک گلوله هاییه که از ترکیب رنگ و آب ساخته شدن. 

این بازی مهیج مثل همه بازی های دیگه قوانین خاص خودش رو داره که با توجه به نوع سناریو، نحوه اجراش فرق می کنه. شایع ترین سناریوهای بازی پینت بال تسخیر پرچم، از بین بردن فرمانده، بیست گلوله، دوئل و ... که هر کدوم به نوبه خودش سرگرم کننده و جذابه.

 

کدوم بازی رو انتخاب کنیم؟

البته انتخاب این که کدوم بازی برای کدوم دورهمی مناسب تره، به خودی خود یه چالش بزرگه که بهتره با همفکری و مشورت همه اعضا حل بشه تا نتیجه ش برای همه دلچسب و لذت بخش باشه. برای رسیدن به چنین نتیجه ای هم بهتره علاوه بر تعداد افراد گروهتون به سن و سال و سلیقه اعضای گروه هم توجه کنین. 

قطعا برای یه جمع خانوادگی که همه افراد از بزرگ تا کوچیک دوست دارن سرگرم بشن، انتخاب یه بازی که همه اعضا بتونن در اون مشارکت داشته باشن، بهترین انتخاب ممکنه. حتی پیشنهاد میشه تو انتخاب بازی های بیرون از خونه هم به این نکته توجه داشته باشین و اگه قصد دارین مثلا بازی اتاق فرار رو با اعضای خانواده انجام بدین، اتاق فرار رویا رو انتخاب کنین که برای همه اعضای خانواده مناسبه. چون چالش های این اتاق بیشتر بر اساس فعالیت های فیزیکی و مهارت های بدنیه که به راحتی برای بزرگترا و بچه ها قابل اجرائه. ضمن این که این اتاق خصوصا برای بزرگترا یه اتاق نوستالژیکه و بازیاش اونها رو یاد بازی های دوران بچگیشون میندازه.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (2)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614