بهترین بازی های گروهی

بهترین بازی های گروهی

بازی هایی که باعث میشه گذر زمان رو متوجه نشید

بازی های دورهمی

 

امروزه به اندازه ای استفاده از تلفن همراه زیاد شده است که بازی های گروهی و بازی های دسته جمعی کم کم به فراموشی سپرده می شود و باید این بازی های گروهی و خانوادگی را دوباره احیا کرد. به همین دلیل در این مطلب لیست بازی های گروهی که در آن می توانید ساعت های خوشی را با دوستان خود داشته باشید را آورده ایم. انجام این بازی ها حداقل به 4 نفر نیاز دارد و با بازی گروهی موبایل متفاوت هست. برای چند دیقه بازی گروهی آنلاین رو بیخیال بشید و این متن که کلا 5دقیقه وقت میگیره رو بخونید.

 

بازی اتاق فرار

 

بازی اتاق فرار

 

این بازی یکی از بازی های گروهی است که از سال 1990 در جهان رواج پیدا کرده است و طرفداران آن روز به روز افزایش پیدا می کند.به شکلی که الان اتاق های فرار تهران به کنار، تعداد اتاق فرار کرج رو نمیشه شمرد.بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم بعنوان بهترین بازی واقعی جهان انتخاب شده است که در آن تیم شما باید در یک مدت زمان مشخص معماهای داخل اتاق را حل کرده و قبل از به پایان رسیدن زمان، تیم شما از اتاق خارج شود.

این بازی حداقل با 4 و حداکثر با 7 نفر آغاز می شود. اتاق های تودرتو، معماهای پیچیده، حضور آیتم خارجی (اکتور اتاق فرار)، دکور بی نظیر، فضای نزدیک به واقعیت و ... از ویژگی های اتاق فرار محسوب می شود. یادتون نره که اتاق فرار، تونل وحشت نیست. پس سعی کنید از حل معما در اتاق فرار لذت ببرید در کنار ترس و هیجان موجود در اتاق. برای دیدن شرایط و داستان های مختلف این بازی به صفحه اتاق فرار بروید.

 

بازی مافیا

 

بازی شهروند و مافیا

 

شهری که از خواب بیدار میشه و میفهمه وقتی خواب بوده چه بلایی سر اون شهروندا اومده ولی هیچکس خبر نداره کی شهرونده و کی مافیا. این بازی به تازگی طرفدارای زیادی برای خودش جذب کرده که دلیل اصلی این قضیه میتونه "قدرت کلام" باشه. با وجود اینترنت و تلفن های هوشمند، شبکه های اجتماعی زندگی مردم را احاطه کرده است. بازی شهروند و مافیا میتونه ی محیط جنجالی باشه برای صحبت کردن، استفاده از قدرت کلام و اجتماعی شدن.

این بازی با حداقل 7 و حداکثر 45 نفر در دوگروه شهروند و مافیا انجام می شود که به تازگی گروه مستقل و ... هم به آن اضافه شده است. بازی مافیا در دو فاز شب و روز انجام میشه که شهروندان شامل کارآگاه، دکتر، تک تیرانداز و .... و تیم مافیا شامل رئیس مافیا، مذاکره کننده و مافیا ساده که با توجه به تعداد نفرات، نقش ها افزایش خواهد داشت. شهروندان بازی باید سعی کنند یکدیگر را برای بیرون کردن مافیای بازی پیدا کنند. اگر تعداد مافیا و شهروند برابر شد، مافیا برنده است و اگر تمامی مافیاهای بازی خارج شوند، شهروند پیروز بازی خواهد بود.

 

بازی پانتومیم

 

بازی پانتومیم

 

حرف نزن ولی منظورتو برسون. پانتومیم، ی بازی با کلی هیجان که برای انجام دادن آن باید حداقل 4نفر باشید.

از تیم رقیب کلمه ای در گوش یار شما گفته میشه و یار شما در مدت زمان محدودی باید با انجام پانتومیم و بدون یک کلمه حرف به شما برسونه که اون کلمه چیه.

تو نگاه اول بازی ساده ای بنظر میرسه اما به این فکر کردید که کلمه "نیروگاه" رو چطوری بازی کنی؟؟؟

 

بازی پینت بال

 

بازی پینت بال

 

از جمله بازی هایی که برای انجام آن باید از منزل خارج شوید، پینت بال است. یک زمین چمن یا خاکی، اسلحه، گلوله های رنگی و لباس مناسب، مواردی هستند که برای این بازی لازم می شود. نفرات به دو گروه مساوی تقسیم شده و در قالب دو تیم رودرروی هم شروع به مبارزه می کنند. باید از موانع طراحی شده در بازی استفاده کنید تا جلوی تیر خوردن خودتون رو بگیرید.

 

بازی لیزرتگ

 

بازی لیزرتگ

 

در بازی لیزرتگ هر بازیکن تلاش می‌کند برای کسب امتیاز با اسلحه لیزری به اهدافی مختلف شلیک کند و به‌طور معمول تجهیزات مورد استفاده توسط بازیکنان از تکنولوژی مادون قرمز بهره می‌برد. جلیقه‌ای که توسط هر بازیکن پوشیده می‌شود مجهز به سنسورهای حساس به مادون قرمز بوده و گاهی نیز سنسورهایی در محل‌های مختلف زمین بازی جهت فعال یا خنثی نمودن اهدافی از قبیل بمب یا مین تعبیه می‌شود.

لیزرتگ از سال ۱۹۷۹ میلادی در دو سبک سالن سرپوشیده و فضای باز، بازی می‌شود. لیزرتگ میان طیف گسترده‌ای از سنین مختلف محبوبیت دارد و در مقایسه با پینتبال، به دلیل اینکه در لیزرتگ از پرتابه‌های فیزیکی استفاده نمی‌شود بدون درد بوده است.

 

بازی دبرنا یا دبلنا

 

بازی دبرنا

 

یکی دیگر از بازی های گروهی هیجان‌انگیز که جزو بازی های گروهی درخانه هم محسوب میشه دبرنا است. دبرنا دارای تعدادی کارت است که اعداد بین ۱ تا ۹۹ در خانه‌های مختلف روی آنها نوشته شده است. یک کیسه سفید هم دارد که مهره‌هایی با اعداد ۱ تا ۹۹ روی آنها نقش بسته است. بسته به تعداد شرکت‌کنندکان هر نفر تعداد مشخصی کارت می‌گیرد. یک نفر هم کیسه را می‌گیرد و مسئول درآوردن مهره‌ها و خواندن عدد آنها می‌شود. پیش از شروع بازی باید یکی دو مشت لوبیا بیاورید و بین افراد پخش کنید.

حالا دارنده کیسه شروع به درآوردن مهره‌ها و خواندن اعداد می‌کند. هر فردی که آن عدد را در کارت‌هایش داشت، جای آن را با لوبیا پر می‌کند. در پایان کسی که زودتر از دیگران یک ردیف از اعداد را پر کرد، با گفتن دبرنا برنده شدنش را اعلام می‌کند. می‌توانید به جای یک ردیف، پر کردن کامل یک یا چند کارت را برای برنده شدن تعیین کنید.

 

بطری بازی

 

بطری بازی

 

هیچی تو خونه نداریم واسه بازی. قبول ولی بطری هم ندارید؟؟ این بازی یکی از بازی های گروهی خنده دار است.

ی بازی جذاب به اسم بطری بازی یا جرات حقیقت. به این شکل که گرد میشینید و ی بطری میذارید وسط و میچرخونید. پشت بطری حاکم و جلوی بطری محکوم این بازی هستن. حالا حاکم میپرسه جرات یا حقیقت؟ محکوم اگر حقیقت رو انتخاب کنه باید به هر سوالی که ازش میشه جواب راست و درست بده و اگر جرات رو انتخاب کنه باید هرکاری بهش گفتن انجام بده. جنبه داشته باشید و شرط های سنگین و سخت ندید تا بازی به همه خوش بگذره. بعد از اجرا شدن حکم، محکوم بطری رو میچرخونه تا حاکم و محکوم دست بعدی مشخص بشه.

 

بازی چشمک 

 

بازی چشمک

 

این بازی جزو ​بازی های گروهی نشسته هست که توی اون گرد میشینید و به تعداد افراد حاضر برگه های کوچک سفید(یک شکل) نیاز دارید. روی یکی از برگه ها عکس چشم را بکشید و هر شخص پس از ریختن برگه ها به وسط یک برگه برمی دارد. فردی که برگه چشم را برداشته، به صورت پنهانی به بقیه چشمک می‌زند و با چشمک او برگه ها به وسط بازی برمی گردد(یعنی هرکسی که چشمک خورد برگه خود را به وسط می اندازد بدون اینکه کسی متوجه شود چشمک کی بوده). وقتی که همه برگه ها بجز یک نفر به وسط بازی ریخته شد و آن یک نفر فرد چشمک زننده را پیدا نکرد، مجازات می شود.

 

چه بازی های گروهی خوب هستن؟

 اهمیت بازی در رشد شخصیت و بالابردن مهارت های فردی و جمعی در افراد، از اون دست موضوعاتیه که بسیاری از دانشمندان، پزشکان و روان شناسان بهش پرداختن. به همین خاطر با پیشرفت تکنولوژی شاهد ظهور انواع بازی های کامپیوتری هستیم که در تلفن های همراه، تبلت ها و گجت های مختلف اجرا میشن. ولی با این وجود بیشتر این بازی ها مورد تائید کارشناسا و متخصصان نیستن و همیشه تاکید میشه در انجام بازی ها به دنبال یه سری استانداردهای کلی باشیم. مثلا بازی هایی که به تنهایی اجرا میشن به هیچ وجه نقشی در شکل گیری روابط دوستانه ندارن، یا بازی هایی که برای اجراشون، لازم نیست فرد هیچ نوع تحرکی داشته باشه، قطعا در کنار فوایدی که داره، می تونه آسیب های جدی ای رو به همراه داشته باشه.

به همین خاطر توصیه شده در انجام بازی ها به این نکات ریز اما مهم توجه بشه تا در جهان مدرنی که همه چیز به سمت ماشینی شدن و کم تحرکی پیش میره، برای دورهمی هامون به دنبال یه سرگرمی مفید و کاربردی باشیم. مثلا یکی از بازی های خاص و منحصر بفردی که افراد میتونن انتخاب کنن، اتاق فرار رویای مجموعه انیگماست. این بازی گروهی که پر از فعالیت فیزیکی و لحظات شاد و هیجان انگیزه، می تونه همه بازیکنا از پیر و جوون رو سرحال میاره.

حالا که با لیست بازی های گروهی آشنا شدید، میتونید تو اولین دورهمی دوستانه یا خانوادگی یکی از این بازی ها را انتخاب کرده و دو ساعت سرگرم شوید. یادتون نره بازی کردن تو هر سنی لازم و حیاتی هست، پس این جمله که سنم رفته بالا رو بیخیال شو و تو اولین فرصت اسکیپ روم رو امتحان کن.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (2)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614