فیلم های ترسناک

فیلم های ترسناک

فیلم های ترسناکی که گیشه رو ترکوندن

بهترین فیلم های ترسناک

 

معمولا در این دسته از مقالات مربوط به فیلم های ترسناک نظرات متفاوتی وجود دارد، برخی می گویند ملاک ترسناک بودن یک فیلم استفاده از جلوه های ویژه است و برخی دیگر معمایی بودن آن را دلیل بر فیلم ترسناک بودن میگذارند. مجموعه اتاق فرار انیگما سعی دارد با توجه به تمامی جوانب از بین فیلمهای ترسناک 12 فیلم را بعنوان ترسناک ترین فیلم های خارجی انتخاب نماید.

 

اتاق فرار ترسناک

 

درخشش (The Shining)

 

The Shining

 

درخشش (The Shining) فیلمی درام و ترسناک روانشناسانه محصول آمریکا و بریتانیا به کارگردانی و تهیه‌کنندگی استنلی کوبریک است که در سال ۱۹۸۰ منتشر شددرخشش تنها فیلم کوبریک در ژانر وحشت محسوب می‌شود. فیلم بر اساس داستانی به همین نام از استیون کینگ ساخته شد. برداشتهای مکرر کوبریک در حین این فیلم یکی از ضرب‌المثلهای صنعت فیلمسازی شده‌است. او ۱۲۷ مرتبه از شلی دووال برای یکی از سکانس های فیلم فیلمبرداری کرد.

 

جن گیر The Exorcist

 

The Exorcist

 

جرج تاون واشینگتن دی. سی. امریکا. «ریگان» (بلر)، دختر دوازده ساله ی یکی از بازیگران زن مشهور سینما (برستین) دچار حالت های غریبی می شود. تمام تلاش پزشکان برای تشخیص و درمان بیماری «ریگان» بی نتیجه می ماند، و در نهایت، تنها راه چاره، اجرای مراسم جن گیری است.

اکنون تقریباً قابل پیش بینی است که شاهکار ویلیام فریدکین ، در 40 سالگی است ، چرا در بین برترین فیلم های ترسناک قرار دارد؟؟؟ جن گیر را تماشا کنید و دلیل آن را خواهید فهمید. این داستان از ریگان، دختر یک بازیگر موفق سینما است که روزی با بازی با یک تخته ouija خود را در زیرزمین اشغال می کند. با استفاده از تخته ouija به عنوان دروازه ، یک میهمان ناخوشایند در دختر کوچک ریشه می زند.

 

هالووین (Halloween)

 

Halloween

 

هر چقدر هم فیلم هالووین ۲۰۱۸ دیدنی باشد، باز هم نمی‌تواند جایگاه نخست را از چنگ اولین قسمت مجموعه فیلم‌های هالووین یعنی فیلمی که به کارگردانی جان کارپنتر ساخته شده است، در بیاورد. شاید این فیلم بعد از گذشت چهل سال از برخی جهات قدیمی شده باشدف اما با این وجود هنوز هم تماشای هالووین 1978 برای علاقه‌مندان سینمای وحشت لذتبخش و جذاب است. درواقع در این چهل سالی که از ساخت قسمت اول هالووین می‌گذرد، فیلم‌های فراوانی در ژانر وحشت ساخته شده‌اند اما هنوز هیچکدام از این فیلم‌ها نتوانسته‌اند تعلیق ترسناکی نظیر هالووین 1978 را در مخاطب بیدار کنند.

 

برو بیرون (Get Out 2017)

 

Get Out

 

کریس عکاس بیست‌وچندساله ای است که برای ملاقات با پدر و مادر معشوقه‌اش راهی روستایی حوالی نیویورک می‌شود اما اندکی عصبی است. کریس: «میدونن سیاه پوستم؟» رز: «پدرم اگر می تونست برای بار سومم به اوباما رای می‌داد.» خب تا اینجا ظاهراً همه‌چیز خوب پیش می‌رود اما طبق معمول اتفاقات از کنترل کریس خارج می‌شود و شما با یک فیلم ترسناک شاهکار روبرو خواهید شدچرا ترسناک است؟ تفاسیر اجتماعی، لایه‌هایی از وحشت و طنز غیرقابل انعطاف برو بیرون را به یکی از شاهکارهای مدرن سینمای وحشت تبدیل کرده است. «جردن پیل» با نشان دادن حقایق وحشتناکی که ریشه در سیاست‌های آمریکای معاصر دارد شما را بیش‌تر خواهد ترساند. اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌های ترسناک هستید تماشای آن را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

 

آر ای سی REC

 

REC

 

فیلمی اسپانیایی در سبک ترسناک به کارگردانی و نویسندگی ژاوما بالاغارو و پاکو پلاسا است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

نقش اول فیلم که یک گزارشگر تلویزیونی است، به همراه همکار خود (یک فیلمبردار) جهت گرفتن گزارشی به یک ایستگاه آتش‌نشانی می‌روند. گزارش آن‌ها به اینگونه است که هر ماموریت آتش‌نشانی پیش آمد با آن‌ها همراه شوند. ماموریت در یک ساختمان اتفاق می‌افتد که در آن اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. انسان‌های آن آپارتمان رفتار عجیبی دارند و گویا به یک خوی حیوانی مبتلا شده‌اند که ...

 

بابادوک The Babadook

 

The Babadook

 

بابادوک در زمینه‌ی هنری به‌یادماندنی و رعب‌آمیز است و می‌توانید در طول 90 دقیقه‌ی فیلم شاهد جنبه‌های مختلف این مسئله باشید. از طراحی آن کتاب نقش برجسته‌ی بابادوک که یک جور ناآرامی در وجودتان جرقه می‌زند گرفته تا هنرنمایی شخصیت‌های مرکزی که واقعا میخکوب‌کننده هستند. در حالی که نوح وایزمن در نقش سم همدردی‌برانگیز است، اسی دیویس هم در نمایش جوشش ترس آملیا دیدنی است. در یک کلام، آملیا نسخه‌ی زنِ جک تورنسِ «درخشش» را تداعی می‌کند و سم هم نسخه‌ی امروزی دَنی. «بابادوک» با الهام‌برداری حرفه‌ای و حساب‌شده، وحشتی هوشمندانه با عمقی روانی تحویل‌تان می‌دهد. فیلم ماهیت واقعی ترس در زندگی واقعی را یادمان می‌آورد. چیزی که برای مدت‌ها است که در سینما فراموش شده. شاید تریلرهای فیلم نوید یک فیلم هیولامحور را بدهد، اما وحشت «بابادوک» متعلق به تهدیدی نادیده و ناشناخته است. فیلم روی پای خودش می‌ایستد و به سطحی از تکان‌دهندگی وارد می‌شود که برای طرفداران این ژانر یک موهبت است.

 

جیغ Scream 

 

Scream

 

شاید گفتن اینکه فیلم اصلی یک چندگانه بهتری است، کلیشه باشد اما در این لیست اولین فیلم چندگانه “جیغ” درخشان ظاهر شد. این فیلم حدود ربع قرن بعد هنوز دیدنی است و گرچه فیلم‌های بسیاری سبک آن را تکرار کرده‌اند، اما این فیلم هنوز صدرنشین است.

معرفی یکی از بهترین ویلن‌های ژانر وحشت، صورت روحی و احیای ژانر وحشت، از نقاط قوت این فیلم هستند و دیدنی بودن فیلم در امروز قدرت کارگردان کریون و فیلمنامه “کوین ویلیامسون” (Kevin Williamson) را ثابت می‌کند. هر دوی آنها کارشان را خوب انجام داده و یک اثر افسانه‌ای خلق کرده‌اند.

حتی امروز هم چندگانه “جیغ” یکی از بهترین چندگانه‌های ژانر وحشت است و “جیغ” سال ۱۹۹۶ الماس آن محسوب می‌شود.

 

اره Saw

 

Saw

 

در «اره ۳» یکی از کاراکترها نامه‌ای دریافت ‌می‌کند که او را طوری خشمگین می‌کند که می‌خواهد دست به آدمکشی بزند. ما چیزی درباره‌ی محتوای نامه و نویسنده‌اش نمی‌دانیم و فیلم بدون فاش کردن چنین اطلاعات مهمی به اتمام می‌رسد. تازه در «اره ۴» معلوم می‌شود نویسنده‌ی نامه چه کسی بوده است و تازه در «اره ۵» معلوم می‌شود محتوای نامه چه بوده است. یا مثلا آیا می‌دانستید داستان «اره ۵» سی ثانیه بعد از پایان‌بندی «اره ۳» آغاز می‌شود. آیا می‌دانستید اتفاقاتِ «اره ۴» در جریان «اره ۳» جریان دارد و این موضوع وقتی فاش می‌شود که یکی از کاراکترهای «اره ۴» در پایان فیلم قدم در لوکیشن پایان‌بندی «اره ۳» می‌گذارد. از همه خفن‌تر این است که جیگساو، بدمن اصلی مجموعه در پایان «اره ۳» می‌میرد، اما تمام رویدادهای فیلم‌های بعدی توسط او برنامه‌ریزی ‌شده‌اند. هیچ عنصر ماوراطبیعه‌ای هم در کار نیست. سری «اره» پر از چنین غافلگیری‌های مضحک و داستانگویی‌های عجیب و غریبی است. خلاصه اگرچه کسانی که «اره» را از تبلیغاتش می‌شناسند فکر می‌کنند جذابیت اصلی این فیلم‌ها تله‌های مرگبارش است، ولی طرفداران واقعی مجموعه عاشق اسطوره‌شناسی و داستانگویی پیچیده‌اش هستند.

 

خانه او His House

 

فیلم ترسناک خانه او

 

فیلم ترسناک جدید برای اونایی که میگفتن چرا همش فیلمهای ترسناک قدیمی رو میذارید توی این لیست. فیلم ترسناک "خانه او" در سال ۲۰۲۰ به نویسندگی و کارگردانی رمی ویکس بر اساس داستانی از فلیسیتی ایوانز و توبی ونبلز ساخته شد. این فیلم ترسناک خارجی داستان یک زوج پناهنده از سودان جنوبی رو به تصویر میکشه که تلاش می‌کنن خودشون رو با زندگی توی یک شهر انگلیسی وفق بدن که اتفاقات بدی اونجا در حال رخ دادن هست. این فیلم ترسناک خفن رو از دست ندید.

 

فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity)

 

Paranormal Activity

 

فیلم فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity) کاری کرد که خیلی از فیلم‌های ترسناک آرزوی انجام آن را دارند، یعنی کسب بیشترین فروش ممکن در ازای صرف کمترین بودجه تولیدی. تا به امروز شش قسمت از آن شامل پنج قسمت اصلی و یک اسپین‌آف ساخته شده است. نویسنده و کارگردان قسمت اول و به نوعی خالق اصلی این مجموعه اورن پلی است که قبل از ساخت اینچنین فیلم پرفروشی، به هیچ وجه سابقه کارگردانی نداشته است.

مضمون اصلی این مجموعه درباره خانواده‌ای است که در خانه‌ای جن‌زده اسیر روحی خبیث و سرگردان می‌شود. این روح شیطانی در جریان فیلمبرداری به کمین اعضای خانواده می‌نشیند، آن‌ها را می‌ترساند و در نهایت تعدادی از اعضای خانواده را به قتل می‌رساند. کارگردانان مجموعه سینمایی فعالیت فراطبیعی در طول زمان فیلمبرداری از هر وسیله تصویربرداری همچون موبایل‌ها، وب‌کم‌ها، دوربین‌های امنیتی خانه، دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال خانگی و دیگر وسایل ضبط تصویر برای ارائه فیلم به سبک Found Footage استفاده می‌کنند.

 

یک مکان آرام (A Quiet Place)

 

فیلم ترسناک یک مکان آرام

 

این فیلم درباره یک خانواده چهار نفره هست که در دنیای آخرالزمانی زندگی میکنن که این دوران یک ویژگی عجیب داره و اونم اینه که اگر صدات دربیاد زنده نمیمونی. این خانواده باید در سکوت مطلق زندگی کنن و هر صدای قابل توجهی باعث میشه این جانوران عجیب آخر الزمانی به سراغ اونا بیان. شاید ترس این فیلم کمتر از بقیه فیلمهای ترسناک باشه اما استرسی که از اولی این فیلم ترسناک شما رو میگیره خیلی بیشتر از بقیه فیلم ها هست. پس یک بار دیدن این فیلم رو به شما پیشنهاد میکنیم.

 

تلفن سیاه (The Black Phone)

 

فیلم ترسناک تلفن سیاه

 

این فیلم زیبا ساخته اسکات دریکسون کارگردان امریکاییه که فیلم های موفقی همچون "جن گیر امیلی رز، شوم و از شر شیطان نجاتم بده " رو تو کارنامه کاریش داره. داستان فیلم از این قراره که تو سال 1978 تو یکی از محله های شمالی دنور، بچه ها پشت سر هم گم میشن. تا این که پسری به نام فینی ناپدید میشه و در حالی به هوش میاد که تو زیرزمینی گیر آدم ربای داستان افتاده. تو این زیرزمین راهی برای بیرون رفتن یا کمک گرفتن وجود نداره؛ به غیر از یه تلفن سیاه که به گفته آدم ربا خرابه. ولی بعد از رفتن آدم ربا تلفن زنگ می خوره و فینی گوشی رو بر می داره و همین جا شروع ماجراهای ماورالطبیعی داستانه که نشون میده روح یه قربانی دیگه از این طریق با فینی ارتباط برقرار کرده.

اسکات تو این فیلم به زیبایی تونسته با استفاده از المان های فراطبیعی یه گروگانگیری معمولی رو به یه فیلم ترسناک و مرموز تبدیل کنه که از نظر تماشاگرا خیلی جذاب و دوست داشتنیه. 

 

ایکس (X)

 

فیلم ترسناک ایکس (X)

 

تی وست به عنوان کارگردان فیلم ترسناک" خانه ی شیطان و پرل"  به خوبی در سال 2022 درخشیده و تقریبا فیلمهاش با استقبال بالایی هم در بین منتقدان و هم در بین تماشاگران برخوردار بوده.  فیلم ایکس ادامه همان داستان فیلم پرل هست که با ایده یکسان سوژه فیلم رو از زاویه ای جدید با استادی به تصویر کشیده. گفته می شه تی وست فیلم پرل رو در توضیح چرایی شکل گیری قاتل فیلم ایکس ساخته. 

ماجرا از این قراره که در سال 1979 گروهی کوچک برای ساختن یه فیلم به مزرعه ای تو ایالت تگزاس میرن که توسط پیرمردی به نام هاوارد و پیرزنی به نام پرل اداره می شه. تهیه کننده فیلم یعنی وین تلاش می کنه تا فیلمشو مهم جلوه بده، ولی هیچ کس اونو جدی نمی گیره. با ساکن شدن گروه تو مزرعه، شیوه زندگی کردن اعضای گروه مورد توجه زن مزرعه دار یعنی پرل قرار می گیره و حس حسادت اونو برمی انگیزه. همین موضوع باعث میشه تا اون به افکار شومی فکر کنه و از هاوارد بخواد تا باهاش همکاری کنه و .... 

اگر قبلا فیلم پرل رو دیدین و از تماشاش لذت بردین؛ توصیه میشه حتما این فیلم رو هم ببینین. چون این فیلم صرفنظر از جذابیت های فیلم پرل و سناریوی دوست داشتنی از بازی بازیگران با استعدادی همچون میا گوث و مارتین هندرسون بهره بره که فیلم را متفاوت و سرگرم کننده می سازه.

 

 

کلبه ی میان جنگل The Cabin in the Woods

 

The Cabin in the Woods

 

فیلمنامه ی غیر قابل پیش بینی و گیج کننده ی اثر، تک تک قواعد جاری را زیر پا می گذارد و آنها را واژگون می کند. از آنجایی که امکان پیش آمدن هر اتفاقی وجود دارد، به تماشا نشستن آن کاری شهامت آمیز به شمار می رود. مانند وقتی که در یک کوچه ی تنگ و تاریک راه خود را به زحمت پیدا می کنید، به هیچ وجه نمی شود پیش بینی کرد چه چیزهایی ممکن است در تاریکی در کمین نشسته باشند.

این فیلم به کارگردانی درو گودارد، لحظات شگفت انگیز و مهیجی داره که می تونه هر بیننده ای رو سر جاش میخکوب کنه. ماجرای فیلم از این قراره که پنج تا دوست نسبتا صمیمی تصمیم می گیرن واسه تعطیلات اخر هفته به یه کابین دور افتاده تو اعماق جنگل برن. 

البته افرادی که زیاد فیلم ترسناک می بینن، هر بار به دنبال دیدن یه فیلم ترسناک تر و وحشتناک تر هستن تا بتونن این حس رو بیشتر تجربه کنن. در صورتی که بهتره این افراد به جای تماشای فیلم های ترسناک، گزینه بهتری مثل اتاق فرار رو تجربه کنن که قطعا حال و هوای متفاوتی داره، خصوصا اگه این تجربه در مجموعه ای حرفه ای و بی نظیر مثل اتاق فرار مجموعه انیگما بدست بیاد.

مجموعه انیگما با سناریوهای متفاوت و جذاب در اصل فرصتی بی نظیر واسه افرادیه که به دنبال یک هیجان واقعی و فراموش نشدنین؛ خصوصا اتاق فرار کلبه وحشت این مجموعه به عنوان بهترین اتاق فرار ژانر وحشت تو تهران، دقیقا مطابق سلیقه افرادیه که دوست دارن به جای دیدن ترس، اون رو با تمام وجود لمس کنن. 

در اتاق فرار کلبه وحشت شما با دوستاتون تو دل یه جنگل بکر و زیبا تو یه کلبه چوبی در کنار پیرمرد و پیرزنی به ظاهر مهربون، روزتون رو سپری می کنین. ولی همه چیزهای خوب و دوست داشتنی با خوردن چند قاشق از سوپ خوشمزه صاحبخانه تغییر می کنه و شما بی هوش میشین. اتفاقات ترسناک این اتاق مربوط میشه به زمانی که با دست و پای بسته چشماتون رو باز می کنین و متوجه میشین که زندانی شدین و نمی دونین قراره چه اتفاقی براتون بیفته؟!!!

سناریوی جذاب این اتاق در کنار نورپردازی، صحنه پردازی و دکور بی نظیرش خیلی زود بازیکنا رو درگیر فضای بازی می کنه، به طوری که حس نقش اول بازی های ترسناک رو بهشون القا می کنه و احساساتی مثل هراس، وحشت، بهت و ترس را تو وجودشان فعال می کنه. همون چیزهایی که در طول سالها  تو قاب سینما می دیدن و براشون جذاب بود، به یکباره واقعی میشه و اونها باید باهاش دست و پنجه نرم کنن. قطعا هیجان قرار گرفتن تو صحنه های ترسناک و پر از دلهره که غیر قابل پیش بینی و بی نظیرن، خیلی زیاده ولی معماهای این اتاق به گونه ای طراحی شدن که به بازیکنا مهارت مقابله با ترس رو یاد بدن و کمکشون کنن تا کنترل احساساتشون رو بدست بگیرن و سریع تر فکر کنن و تصمیم بگیرن.

چرا دوست داریم فیلم ترسناک ببینیم؟

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که از خودتون بپرسین؛ چرا با اون که ترس یه حس آزار دهندست و طبیعتا آدمها تمایل دارن از اون دوری کنن، واسه بعضیا انقد جذاب میشه که حاضرن ساعت ها از وقتشون رو به دیدن فیلم های ترسناک و کتاب های وحشتناک اختصاص بدن؟

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت فیلم های ترسناک حس سرخوشی و هیجانیه که به خاطر ترشح آدرنالین به فرد دست میده. چون مغز انسان نمی تونه تفاوت بین دنیای خیال و واقعیت را به طور کامل تشخیص بده و اگه یه فیلم ترسناک به خوبی ساخته شده باشه؛ می تونه حس واقعی بودن رو به فرد القا کنه و باعث ترشح آدرنالین بالا بشه. 

وقتی واسه اولین بار وارد کلبه میشن، همه چیز خوب و عالی به نظر می رسه؛ ولی شب هنگام متوجه زیر زمینی میشن که پر از اشیا و وسایل عجیب و غریبه. تو این بین دفترچه خاطراتی پیدا میشه که مربوط به صد سال پیشه و خاطرات ترسناک و خشونت باری رو ثبت کرده. در هر صورت با خوندن دفترچه کم کم رازهایی برملا میشه که نشون میده؛ چیزهای خوبی تو این تعطیلات منتظر این گروه نیست...

این فیلم به نوعی تداعی کننده اتاق فرار هست، چون از یه طرف این افراد باید تلاش کنن، تا زنده بمونن، و از طرف دیگه باید از این کلبه وحشتناک فرار کنن. بنابراین اگه به دنبال فیلمی هستین که در اون چند نفر سوژه یه بازی خطرناک قرار می گیرن، فیلم " کابینی میان درختان" اگر دنبال چیزی مثل اسکیپ روم ترسناک هستین، همون چیزیه که دنبالشین.

به طور کلی اتاق فرار کلبه وحشت می تونه تمرینی برای مقابله با ترسهای واقعی زندگی باشه، مهارت هایی که تو این اتاق در اثر تمرین کسب میشه؛ کاملا کاربردی و مفیده و می تونه از شما یک انسان قوی و متفاوت بسازه. چون از یک طرف بازی تو چنین اتاق فرار بی نظیری یک ماجراجویی تمام عیاره که پر از تجربه های تازه و لذت بخشه و از طرف دیگه این کار به بازیکنا کمک می کنه تا مهارت های جدید کسب کنن و از اون تو زندگی واقعی استفاده کنن.  

بنابراین حتی اگه قصد سرگرمی و لذت بردن ندارین، برای کسب مهارت های جدید، اتاق فرارهای بی نظیر مجموعه انیگما رو امتحان کنین و استعدادهای بالقوه وجودیتون رو شکوفا کنین و از خودتون یک من جدید و تحسین برانگیز بسازین.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (26)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید

نیایش ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

خیلی خوبن

چریکی ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

سلام من چند ساله دنبال یه فیلم ترسناک میگردم اسمش یادم نیست چون اون موقع کوچیک بودم الان بیست سالمه اینطوری بود یه پیر زن در یک قلعه بود یا یه قصر چند طبقه خیلی بلند رو تخت نزدیک چند سالی خواب بود موهاش ناخوناش دیگه بیش از حد بلند شده بود چند نفر رفتن در این جنگل این قلعه رو به طور اتفاقی دیدن نمی‌تونستن برن داخل بزور با طناب دو نفر رفتن داخل دیگه نمیتونم فیلم قدیمی بود و در فیلم کلاغ هم داشت

ریحانه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳

فیلمایی که معرفی کردید،چندتاییشونو دیده بودم،واقعا متفاوت و مهیج بودن،برای همین اعتماد می کنم و اونایی که ندیدمو دانلود می کنم ممنون از سایتتون فیلم Orphan: First Kill یتیم اولین قتل هم خیلی قشنگه

09120030269 09120036614