فیلم های نوستالژی دوران کودکی

فیلم های نوستالژی دوران کودکی

فیلمهایی که تو دوران کودکی باهاش خاطره داشتیم

بهترین فیلم های نوستالژی کودکی

برای خیلی از متولدین دهه پنجاه و شصت، لازم نیست خیلی کودک درونشون فعال باشه، تا با دیدن یا شنیدن آهنگ فیلم ها و کارتون های دوران کودکی حال و هوای اون روزها به سرشون بزنه، با وجود محدودیت های زیادی که این بچه ها تحمل کردن و روزگار سختی که گذروندن، دیدن فیلم یکی از اون سرگرمی های لذت بخش بود که برای همه پر از لحظات خاطره انگیز و سرگرم کننده بود. درسته که اون روزها، تنها یکی، دو ساعت از برنامه های تلویزیون به بچه ها اختصاص داشت، ولی با وجود اون همه شرایط سخت زندگی، همون دو ساعت هم غنیمت بود.

دیدن کارتون و فیلم های جذاب، تو روزهای بلند تابستون که هنوز برای خیلی ها تلویزیون یه جعبه جادویی محسوب می شد، یه حس ناب و پر از هیجان بود که برای خیلی از بزرگترا پر از خاطرات شیرین و بامزه ست.

در ادامه به برخی از این فیلم های زیبا و دوست داشتنی اون اشاره می کنیم که فراموش شدنی نیستن و تو یاد و خاطر همه بزرگترا نقش بستن؛ فیلم هایی مثل:

 

شهر موش ها

 

شهر موش ها

 

شهر موش ها که به خاطر پرطرفدار بودن جُنگ تلویزیونی مدرسه موش ها، با استقبال بی سابقه مردم مواجه شد؛ با بودجه یک میلیون و 200 هزار تومانی به کارگردانی مرضیه برومند و محمد علی طالبی تو سال 64 ساخته شد و تونست تو گیشه فروش 10 میلیون تومانی رو تجربه کنه. این فیلم پرمخاطب تو اون سالها، اولین فیلم مخصوص کودکان بود که پس از انقلاب ساخته می شد. البته ناگفته نمونه که عمده موفقیت این فیلم به خاطر جذابیت فوق العاده زیاد مدرسه موش ها در بین مردم بود.

 

خواهران غریب

 

خواهران غریب

 

این فیلم که برای خیلیا یادآور بازی بسیار زیبای زنده یاد خسرو شکیباییه، در سال 75 با فروش 141 میلیون تومانی در صدر جدول فروش سینمای ایران قرار می گیره.

خواهران غریب از روی قصه معروف اریش کستنر ساخته شده که پیش از این هم، فیلم دو نیمه سیب کیانوش عیاری از اون اقتباس شده بود. فیلم خواهران غریب علاوه بر موسیقی و آوازهای دلنشین، از جذابیت جابجایی دوقلوها هم استفاده کرد که به خوبی تونست مخاطب کودک و بزرگسال رو جذب کنه و تا آخر با خودش همراه کنه.

 

دزد عروسک ها

 

دزد عروسک ها

 

فیلم دزد عروسک ها با تلفیق بین فیلم زنده و انیمیشن برای نخستین بار تو سال 69 تجربه تکنیکی جدیدی رو تو سینمای ایران رقم زد که با گذشت تقریبا 25 سال از اون روزها هنوز این فیلم جذاب و دیدنیه. محمدرضا هنرمندی کارگردان این فیلم در قالب یه داستان جذاب، یه شهر فانتزی و خاص رو برای کودکان می سازه که با صحنه های کمیک و موزیکال و نقش آفرینی فوق العاده اکبر عبدی به فروش 24 میلیونی و کسب مقام نخست جدول فروش می رسه.

ترانه اکبر عبدی با جمله معروف " آهای آهای ننه، من گشنمه " هنوز برای خیلی از بزرگترا خاطره انگیز و دوست داشتنیه.

 

مدرسه پیرمردها

 

مدرسه پیرمردها

 

مدرسه پیرمردها یکی از خاطره انگیزترین و خنده دارترین فیلم های سال 70 بود که از کمدی اسلپ استیک ( بزن بکوب ) و برخوردهای فیزیکی و هرج و مرجی که از تضاد و تقابل با نظم و مقررات آسایشگاه سالمندان ایجاد شده بود، به خوبی بیننده رو جذب موقعیت های شلوغ و طنز آمیزش می کرد. فیلم مدرسه پیرمردها با فروش 11 میلیون تومانی در رتبه دهم جدول فروش سال 70  قرار گرفت؛ ولی انصافا با وجود شخصیت آشپز با بازی فوق العاده اکبر عبدی، این فیلم پتانسیل فروش بیشتر رو هم داشت.

 

کلاه قرمزی و پسرخاله

 

کلاه قرمزی و پسرخاله

 

این فیلم زیبا که از برنامه تلویزیونی پرطرفدار کلاه قرمزی اقتباس شده بود در سال 73 با فروش 172 میلیون تومانی از پرفروش ترین فیلم های سال محسوب می شد. علاوه بر نقش پررنگ برنامه تلویزیونی کلاه قرمزی، ترانه ها و موسیقی جذاب فیلم در کنار توانایی حمید جبلی در ارائه تیپهای عروسکی باعث استقبال فوق العاده مردم از این فیلم شد.

 

الو الو من جوجوام

 

الو الو من جوجوام

 

" الو الو من جوجوام"  یکی دیگه از کارهای ماندگار مرضیه برومند که تلفیقی از دو آلبوم خونه مادربزرگه و آرایشگاه خوشگله. این فیلم با وجود آن که مثل بیشتر فیلم های عروسکی از کمبود امکانات فنی و تکنیکی رنج می بره، ولی جذابیت فوق العاده کاراکترهای عروسکیش باعث شد تا با فروش 30 میلیون تومانی در سال 73 در رتبه ششم جدول پرفروش ها قرار بگیره. 

 

سفر جادویی

 

سفر جادویی

 

فیلم سفر جادویی به عنوان یکی از پرفروش ترین فیلم های دهه 70، به موضوع تنبیه شدن اشاره می کنه. ابوالحسن داوودی کارگردان این فیلم کودکانه ی خنده دار از ایده خلاقانه سفر به گذشته استفاده می کنه تا با یه سفر خیالی در یه فضای فانتزی پدر خانوده رو مجازات کنه. سفر جادویی یه فیلم رویایی برای همه بزرگترا و بچه هاست که دلشون میخواد با سفر به گذشته، به همه اون چیزایی که دلشون می خواد؛ برسن. 

شاید بزرگترایی که دلشون واسه اون روزا تنگ شده، بدشون نیاد با یه سفر جادویی به گذشته، دوباره اون روزها و حس های ناب بچگی رو تجربه کنن، کوچکترها هم با این سفر، می تونن خاطرات دوران کودکی پدرها و مادرهاشون رو از نزدیک ببینن و شاهد شادی هایی باشن که تا حالا فقط قصه هاشو شنیدن.

 

گلنار

 

گلنار یه فیلم کودکانه ی خنده دار بود که از عروسک های دست ساز قدیمی و موسیقی جذاب برخوردار بود

 

این فیلم زیبا که در سال 67 در اواخر جنگ تحمیلی توسط کامبوزیا پرتوی ساخته شد با یه موضوع جدید و سبک موزیکال فروش خوبی رو هم تجربه کرد. گلنار یه فیلم کودکانه ی خنده دار بود که از عروسک های دست ساز قدیمی و موسیقی جذاب برخوردار بود و با یه داستان هیجان انگیز، هم برای بزرگترها و هم برای کودکان جذاب و دوست داشتنی بود. 

 

چه جوری به گذشته سفر کنیم؟

اگه با یاداوری این فیلم ها، خاطرات دوران کودکی براتون زنده شد و یاد بازی های دوران بچگی و دوستی های متفاوت اون روزها افتادین، بد نسیت بدونین؛ مجموعه اتاق فرار انیگما تو اتاق فرار رویا یه سفر به گذشته متفاوت و دوست داشتنی طراحی کرده که تجربش می تونه برای همه لذت بخش و پر نشاط باشه.

اتاق فرار رویا یه اتاق فرار به سبک هیجان و شادیه که برعکس اتاق های فرار دیگه برای همه اعضای خانواده طراحی شده تا بتونن در کنار هم از یه بازی متفاوت و هیجانی لذت ببرن. تو اتاق رویا تقریبا همه چالش ها و معماها مهارتین و خیلی از اونها بر اساس بازی های دهه شصت طراحی شده که برای بزرگترها می تونه یاداور دوران کودکی باشه. برای بچه های خانواده هم اتاق فرار رویا بیشتر شبیه یه خانه بازی پرهیجان و بی نظیره تا یه اتاق فرار ترسناک و دلهره آور.

اتاق فرار رویای مجموعه انیگما یه اتاق فانتزی پر از رنگ های شاد و نورهای پرانرژیه که نه تنها خیلی عجیب و غریب به نظر می رسه بلکه یه سری قوانین خاص داره که باعث میشه این اتاق جذابتر و متفاوت تر از همه اتاق فرارهایی باشه که تا حالا تجربه کردین. اتاق فرار رویای مجموعه انیگما بر پایه فعالیت بدنی ساخته شده، به طوری که روند بازی پر از اتفاقات باحال و خنده داره که به راحتی همه بازیکنارو سر ذوق میاره و بهشون انرژی میده.

شاید برای خیلیا که تجربه اتاق های فرار ترسناک و دلهره آور رو دارن، این اتاق به نظر بچه گانه یا خسته کننده به نظر برسه، ولی نکته حائز اهمیت این اتاق خاص و منحصر بفرد اینه که تا حالا نشده کسی از اتاق فرار رویا ناراضی باشه، چون انقدر اتفاقات و چالش های این بازی سرگرم کننده و متفاوته که برای هر سن و سالی جذابه.

 درسته که این اتاق جوری طراحی شده که بچه ها در کنار بزرگترها می تونن این بازی رو انجام بدن، ولی این اصلا به منزله راحت و ساده بودن چالش ها یا بازیا نیست و حتما لازمه که همه اعضای گروه با همکاری و همفکری هم مراحل مختلف رو پشت سر بذارن و به نتیجه دلخواه برسن. اتاق فرار رویا با یه عالمه فعالیت بدنی، رنگ و موسیقی شاد، دقیقا همون جاییه که می تونه یه آخر هفته متفاوت رو براتون بسازه و تا مدت ها شما رو شارژ و پر انرژی نگه داره.

در هر صورت اگه دوست دارین یه روز سراسر فان داشته باشین و تو یه دنیای فانتزی بدون هیچ محدودیتی از همه چیز لذت ببرین؛ این اتاق فرار رو با چالش ها و بازی های متفاوتش از دست ندین.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (1)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614