بهترین فیلم های فضایی

بهترین فیلم های فضایی

تاریخ ساز ترین فیلم های علمی تخیلی جهان

بهترین فیلم های علمی تخیلی

 

برای تمام کسانی که طرفدار بهترین فیلمهای فضایی هستن و با دیدن فیلمهای علمی تخیلی به هیجان میان این لیست رو آماده کردیم که یک سری از اونا به فیلمهای آخرالزمانی هم مربوط میشن. استارت اینجور فیلما از زمانی میخوره که قراره ی اتفاق بد برای زمین بیفته یا مردم دنبال ی جای بهتری برای زندگی هستن و بغیر از کره زمین، اولین جایی که به ذهنشون میرسه منظومه شمسی و ی سیاره هست که بتونن اونجا زنده بمونن و بعد از اون زندگی کنن.

اینجور فیلما تو همه رده های سنی طرفدار داره. چرا این حرف رو می زنیم؟ چون آمار نشون داده از بچگی در حال تخیل کردن هستیم و این کار تو بزرگسالی هم ادامه داره. میگی نه ولی باید بهت یادآوری کنم آینده ای که برای خودتون میسازید و با ذهن خودتون این کارها رو انجام میدید، همش به قدرت تخیل شما مربوط میشه.

اگه جذابیت های فضا و کهکشان ها برای بشر امروزی بیشتر از انسان اولیه نباشه، قطعا کمتر هم نیست. درسته که با پیشرفت علم و تکنولوژی انسان ها تونستن به خیلی از رویاهاشون جامعه عمل بپوشونن، ولی هنوز ناشناخته های زیادی در مورد فضا وجود داره که ذهن خلاق و کنجکاو بشر به دنبال پاسخی برای اونها می گرده. 

شاید یکی از اصلی ترین دلیل ساخت فیلم های علمی و تخیلی در مورد فضا و فضانوردان هم برای پاسخگویی به حس کنجکاوی بشر در مورد کهکشان های دور باشه. داستان ها و افسانه های بیشماری هم که در مورد اجرام آسمانی و ستارگان، خورشید و ماه وجود داره هم به نوعی از نگاه انسان ها به سمت آسمان نشات می گیره. 

 

فیلم های علمی تخیلی

 

وقتشه بریم سراغ لیست بهترین فیلمهای فضایی تاریخ که مردم شدیدا طرفدار این فیلم های علمی تخیلی بودن:

 

والی Wall-E

 

وال Wall

 

اجازه بدید معرفی فیلمهای آخر الزمانی رو از ی انیمیشن شروع کنیم تا ببینید ی انیمیشن هم میتونه بین این همه فیلم خفن برای لیست فیلمهای علمی تخیلی بیاد. وال با یک موضوع شروع میکنه که تقریبا موضوع مشترک 90 درصد فیلمهای علمی تخیلی یا فیلمهای فضایی هست و اون جمع آوری زباله های زمینی و انجام این کار به صورت روزمره هست. این ربات تمام کارهای شخصی خودشو انجام میده، یعنی از شارژ کردن باتری خودش بگیر تا تمیز کردن اتاقی که داره و تعمیر خودش اما نقطه اوج داستان زمانی هست که وال با یک ربات دیگه آشنا میشه و این سرآغاز ماجراجویی این ربات هست.

 

جاذبه Gravity

 

جاذبه Gravity

 

دو فضانورد پس از یک حادثه که آنها را در فضا سرگردان می کند برای زنده ماندن با یکدیگر همکاری می کنند. از اون دسته فیلمهای فضایی خفن که نفس شما رو بند میاره و هر لحظه با خودتون میگید اصلا دوست ندارم جای این آدم باشم. در کل تمامی فیلمهای فضایی و فیلمهای علمی تخیلی یک بخشی بعنوان فروپاشی بدون اتمام دارن که ی اتفاقی میفته و شما میگید دیگههههه تمومه و چرا نیم ساعت از فیلم مونده پس، ولی این اتفاق همه ماجرا نیست و نقش اصلی فیلم قراره برای جونش تمام توانشو بذاره.

 

لایف Life 2013

 

لایف Life 2013

 

گروهی از دانشمندان در ایستگاه فضایی بین‌المللی یک شکل حیات را کشف کرده که به سرعت در حال تکامله و باعث انقراض در مریخ شده و الان تمام حیات روی زمین رو تهدید میکنه. دیدید بازم حیات روی زمین تهدید شد تا شاهد ی فیلم فضایی دیگه هم باشیم. این فیلم در کمال آرامش شروع میشه و ادامه پیدا میکنه اما ی جایی از فیلم ی اتفاقی میفته که ی دفعه شما رو میخکوب میکنه. از اون اتفاق به بعد نه کسی میتونه چیزی بخوره نه جایی بره.

 

مریخی The Martian

 

مریخی The Martian

 

یک فضانورد پس از اینکه تیمش او را مرده فرض می‌کنند در مریخ گیر می‌افتد و باید با تکیه بر نبوغ خود راهی پیدا کند تا به زمین سیگنال دهد که زنده مانده و تا زمانی که بهش کمک برسه زنده بمونه. میشه از مریخی بعنوان ی فیلم فضایی خفن نام برد که در زمان انتشار این فیلم، کل جهان رو درگیر کرد و تا ی مدت تمام سوالا از مت دیمن بازیگر اصلی این فیلم، در مورد فیلم مریخی بود و گذشته و زندگی شخصی مت برای هیچکس مهم نبود و تجربه ای که مت دیمن از این فیلم داشته خیلی برای خبرنگارای اون زمان مهم بود.

 

آپولو Apollo 13

 

آپولو Apollo 13

 

ناسا باید یک استراتژی برای بازگرداندن ایمن آپولو 13 به زمین پس از آسیب دیدگی بزرگ و داخلی فضاپیما طراحی کنه که جان سه فضانورد را به خطر میندازه که هرکدوم از این 3فضانورد زندگی شخصی خودشونم درگیر این ماجرا میشه و از لحظه پرتاب فضاپیما تا انتهای فیلم به حدی استرس میگیرید که انگار یکی از اون سه نفر از اعضای خانواده شما هستن با هر اتفاق ناگوار ضربان قلب شما هم بالا میره.

 

بالا رو نگاه نکن Dont look up

 

بالا رو نگاه نکن Dont look up

 

این فیلم شاید یکی از معدود فیلم هایی باشه که درباره نابودی زمین هست و فقط روی زمین فیلمبرداری میشه. در واقع این عامل باعث میشه میزان باور شما برای واقعی بودن فیلم بالا بره و ارتباط بیشتری با فیلم فضایی برقرار کنید.  موضوع فیلم هم به این شکل هست که یک استاد نجوم متوجه میشه که زمین درحال نابودیه و تلاش برای قانع کردن مسئولین و ... بعهده این استاد و بهترین شاگردش میفته.

 

مسافران passengers

 

مسافران passengers

 

این فیلم هم درباره نجان مردم روی زمین هست و درواقع یک سری از مردم روی زمین برای نجات جون خودشون وارد ی سفر طولانی شدن و برای اینکه بتونن این سفر رو تحمل کنن به خواب طولانی رفتن. همه چی طبق برنامه پیش میره بجز کسی که زودتر از بقیه بیدار میشه میفهمه کلی راه مونده و هیچکس بجز اون دچار این اختلال نشده و این بلا فقط سر اون اومده اما ادامه ماجرای این فیلم علمی تخیلی واقعا جالبه که حتما باید ببینید.

 

میان ستاره ای Interstellar

 

میان ستاره ای Interstellar

 

وقتشه بریم سراغ خفن ترین فیلم فضایی یا بهترین فیلم علمی تخیلی که بیشترین میزان رضایت بین بینندگان هم داشته. تیمی از کاوشگران از طریق یک کرم چاله در فضا سفر می کنند تا از بقای بشر مطمئن بشن. کل داستان این فیلم درباره مردیه که یک دختر و یک پسر داره و بزرگترین چالش او برای یافتن حیات در فضا، راضی کردن دخترش برای سفر به فضاست که ممکنه آخرین سفر اونم باشه. کنجکاوی های این مرد باعث میشه با اشخاصی آشنا بشه که از اون بعنوان مهره اصلی برای نجات مردم باقی مونده روی زمین استفاده کنن.

 

فیلم فضایی بیگانه (Alien)

 

فیلم فضایی بیگانه Alien

 

این فیلم به کارگردانی ریدلی اسکات یکی از معروف ترین فیلم های امریکاییه که نه تنها موفق به دریافت جایزه اسکار در بخش جلوه های ویژه شده، بلکه جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلم علمی تخیلی را هم کسب کرده. 

فیلم بیگانه به عنوان یکی از بهترین فیلم های فضایی در مورد چند فضانورده که برای انجام ماموریتی با یه فضاپیمای عظیم الجثه به فضا سفر می کنن و تو مسیر بازگشت با پیام درخواست کمک از سوی سیاره ای ناشناخته مواجه میشن. برای پاسخ به این پیام تصمیم می گیرن که روی سیاره مورد نظر فرود بیان، ولی متاسفانه هنگام فرود، سفینه دچار آسیب میشه و ...

قسمت هیجان انگیز داستان زمانیه که هنگام ترک سیاره فضانوردا متوجه میشن که موجود بیگانه ای باهاشون همراه شده که قصد نابودی اونها و سفینه رو داره...

 

فیلم فضایی آرماگدون (Armageddon)

 

فیلم فضایی آرماگدون

 

این فیلم فضایی که در ژانر بقا ساخته شده در مورد احتمال برخورد یه شهاب سنگ عظیم الجثه به زمینه که می تونه باعث نابودی حیات بر روی کره زمین بشه. به همین خاطر بعد از این که ناسا از احتمال برخورد این شهاب سنگ مطمئن میشه؛ تصمیم می گیره تا عده ای از متخصصان و مهندسان حفاری نفت رو با یکی از فضاپیماهای ناسا به سمت این شهاب سنگ متحرک بفرسته و بمبی قوی رو بر روی اون نصب کنه. تا این جوری پیش از برخورد، شهاب سنگ منفجر و تکه تکه بشه.

 

فیلم تاریکی مطلق  (Pitch Black)

 

فیلم تاریکی مطلق  (Pitch Black)

 

این فیلم فضایی ترسناک در مورد یه تبهکار خطرناک و شروره که قراره با یه سفینه فضایی به زندان منتقل بشه. ولی متاسفانه سفینه آسیب می بینه و روی یه سیاره دیگه سقوط می کنه و همین موضوع اتفاقات وحشتناکی رو سبب میشه که فیلم رو به یه اثر مورد تحسین تبدیل می کنه. 

 

قطعا سفرهای فضایی و کشف ناشناخته ها همیشه موضعی بسیار جذاب برای همه انسان ها محسوب میشه و فیلم هایی که به این مقوله می پردازن؛ اگر بتونن به خوبی ذهن بیننده رو درگیر کنن، موفق و پرطرفدارن. زیرا در مورد فضا اونقدر چیزهای ناشناخته و عجیب و غریب وجود داره که هر کسی می تونه تخیلیش رو به اندازه فضا گسترده کنه و هر چیزی رو به هر شکلی که دوست داره؛ در اون بگنجونه. بنابراین فیلم های فضایی هیچ محدودیتی رو در مورد موضوع و نحوه اجرا نمی پذیرن، می تونن کمدی باشن یا ترسناک، درام باشن یا علمی، تخیلی باشن یا واقعی و .... 

قسمت هیجان انگیز ماجرا اینه که این موضوع نه تنها در مورد ساخت فیلم های فضایی صدق می کنه؛ بلکه طراحان و سازندگان بازی های کامپیوتری یا بازی های اتاق فرار هم می تونن تو نوشتن و طراحی سناریوهای فضایی، داستان ذهنشون رو تا بی نهایت گسترده کنن و از هر نوع ژانر یا لحنی استفاده کنن.

مثل نویسنده های اتاق فرار سولاریس تو مجموعه انیگما که با ذهنی خلاق سناریویی جذاب و هیجان انگیز مربوط به آینده رو نوشتن. بر اساس این داستان، شما به عنوان کسی که قراره زمین رو از خطر انقراض نجات بده، انتخاب میشین تا با یه سفینه فضایی سفر کنین. 

در سال 2222 زمین با بحران کمبود منابع طبیعی مواجه میشه و لازمه که برای نجات کره زمین جمعی از دانشمندان به سیاره های دیگه سفر کنن و احتمال حیات بر روی اون ها رو بررسی کنن. سولاریس به عنوان هوش مصنوعی هدایت سفینه رو به عهده داره و قراره هر جا که لازمه، متخصصان رو از خواب بیدار کنه تا مشکل رو برطرف کنن. وقتی سفینه دچار مشکل میشه و احتمال نابود شدن کل ماموریت میره، شما به عنوان متخصص بیدار میشین تا سفینه رو از خطر نابودی نجات بدین.

حال و هوای این بازی با معماها و موسیقی بی نظیرش به خوبی حس بودن تو یه سفینه رو به بازیکن القا می کنه، به طوری که لازم نیست بازیکن از قوه تخیل و تصورش استفاده کنه. چون همه چیز به قدری واقعی و جذابه که خیلی راحت بازیکن درگیر سناریو میشه و مثل یه قهرمان برای نجات زمین تلاش می کنه. 

 سولاریس برای اونایی که به داستان های فضایی علاقمندن و تا حالا فقط تو فیلم ها، سفینه های فضایی رو دیدن، یه بازی جذابه، چون قرار تو این بازی همه اون چیزی که تا حالا تصور می کردن رو، از نزدیک لمس کنن و مثل قهرمان های فیلم های علمی - تخیلی برای بقای زندگی تلاش کنن.

 

بازی برای عاشقان منظومه شمسی

 

اتاق فرار انیگما بدلیل دیدن همین عشق به فیلم های فضایی و علاقه به داستان های تخیلی بین مردم، تصمیم به ساخت ی اتاق فرار با موضوع نجات مردم باقی مونده روی زمین گرفته و این بازی در ایران مال افتتاح شده که شدیدا با استقبال مردم مواجه شده. پس برای حضور تو ی فضایی مثل مریخ و ماه و ... نیاز نیست سوار فضاپیما بشید. کافیه خودتونو برسونید به اتاق فرار ایران مال و برای بازی نجات سولاریس آمادگی خودتونو نشون بدید. راستی اینم بگم که برای اتاق فرار نجات سولاریس با آمادگی بدنی بالا بیاید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

 

میزان محبوبیت (13)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614