قفل های اتاق فرار

قفل های اتاق فرار

شاه کلید قفل های اتاق فرار باشین

انواع قفل های اتاق فرار

 

شاید تا الان فکر میکردید بهترین و متنوع ترین قفل ها رو میتونید تو کلیدسازی پبدا کنید، اما کاملا در اشتباهید، چون قفل های اتاق فرار تنوعی دارن که تو کلیدسازی اصلا پیدا نمیکنید و حالا که کنجکاو شدید بریم عکس قفل های اتاق فرار رو نشونتون بدیم و از همه مهمتر راه باز کردن قفل های اتاق فرار رو به شما یاد بدیم.

استفاده از قفل های تکراری و ی شکل تو ساختمون یا محل کار و ... خوبه اما جایی که مردم قراره با قفل سرگرم بشن اینطوری نیست و ی شکل بودن قفل ها تو بازی باعث میشه حوصله شرکت کننده سر بره. برای همینه که تو بازی اتاق فرار از قفل حروفی شروع میکنید و به قفل پترنی میرسد و از هر قفل ی دونه پیدا میکنید.

اگر اهل به چالش کشیدن خودتون هستین و از تجربه لحظات سخت و نفس گیر لذت می برین، اتاق فرار انیگما به شما کمک می کنه تا حس یه کارگاه زبردست تو سریالای پلیسی، وقتی داره مرحله به مرحله به حل معما نزدیک میشه رو با تمام وجود لمس کنین و همون قدر حس غرور و افتخار داشته باشین. چون واقعا برای حل کردن معماها، احتیاج به همه تجربه و هوش ذاتی خودتون دارین تا بتونین تو یه فرصت یه ساعته از هر موقعیتی سربلند بیرون بیاین.

البته تنها معماها و فضای رازآلود اتاق فرار انیگما نیست که می تونه براتون جذاب باشه؛ بلکه چالش ها و مهارت هایی هم وجود داره که باید برای رسیدن به مرحله بعد ازشون با موفقیت عبور کنین. یکی از این چالش ها قفل های خاص و منحصر بفردیه که تو هر مرحله وجود داره و شما تنها با باز کردن قفل می تونین وارد مرحله بعد بشین.

تنوع قفل های اتاق فرار مجموعه انیگما خیلی زیاده و همه جور قفلی توشون پیدا میشه، از قفلای خونه مادربزرگا گرفته تا قفلای گاوصندوقی و دیجیتالی که البته هر کدوم به شیوه خودشون وا میشن و شما به عنوان یه شرکت کننده بهتره یه شناخت کلی نسبت به قفل ها و نحوه باز شدنشون داشته باشین تا خدای نکرده تو این مرحله گیج نزنین و عنان کار از دستتون در نزه. هرچند که گیم مستر اتاق فرار قبل از شروع بازی طرز کار با این قفل ها را بهتون یاد میدن؛ ولی اگه خودتون هم چیزی تو چنته داشته باشین؛ قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

واسه همین ما در مورد قفل هایی که معمولا تو اتاق های فرار مجموعه انیگما ازشون استفاده میشه یه توضیحاتی میدیم تا شما از همون اول حرفه ای وارد بازی بشین:

 

قفل کلیدی

 

قفل کلیدی

 

این قفلا از همون قفلای معمولیه که همه جا دیده میشه و تقریبا همه ازش استفاده کردن. برای باز کردن این قفل دنبال شاه کلید نباشین؛ بلکه قفل مخصوصش که معمولا یه جا تو اتاق مخفی شده رو پیدا کنین و قفل رو باز کنین.

واسه پیداکردن کلید هم لازمه سرنخارو با دقت دنبال کنین تا به محل مخفی شدن کلید برسین. این کلید می تونه هر جا جاساز شده باشه؛ از زیر گلدن و لای کتابا گرفته تا داخل کمد و جا کفشی. فقط اگه چند تا کلید پیدا کردین؛ می تونین از روی اندازه و شکلشون حدس بزنین که کلید پیدا شده مال کدوم قفله.

 

قفل مغناطیسی

 

قفل مغناطیسی

 

این قفل که خیلی شبیه قفل های کلیدیه، از اون قفلای آسونیه که فقط کافیه کلیدشو پیداکنین. درسته که باز کردن قفل های مغناطیسی خیلی آسونه ولی این قفل بسیار پرکاربرده و تقریبا تو همه اتاق های فرار ازشون استفاده میشه. کلید قفل های مغناطیسی بدون شیار و تخته که با قرار دادنش تو شیار مخصوص، قفل باز میشه و معما حل.

 

قفل گاو صندوقی

 

قفل گاو صندوقی

 

اگه یه عمر از توی تلویزیون مهارت و سرعت عمل دزدای حرفه ای گاو صندوقا، شمارو میخکوب جعبه جادویی کرده، الان بهترین فرصته که همون میزان از ترس و دلهره رو تجربه کنین و لذت ببرین. قفل های گاو صندوقی اتاق فرار انیگما بهتون این فرصت استثنایی رو میده که همون شرایط رو تجسم کنین و مجبور باشین تو یه تایم کم یکی از سخت ترین قفل ها رو باز کنین.

برای باز کردن قفل گاو صندوقی باید از بین صفر تا عدد 39 سه عدد رو پیدا کنین. رمز اول یا همون عدد اول باید به سمت راست و به شکل ساعت گرد وارد بشه، رمزای دوم و سوم به شکل پاد ساعتگرد یعنی سمت چپ وارد میشن. بعد از اون مجدد قفل رو به شکل ساعتگرد به راست بچرخانید و زبانه رو به سمت بالا بکشین تا قفل باز بشه.

 بذار فرض کنیم سه تا عدد داریم و یه قفل گاوصندوقی، گام اول اینه که قفل رو در جهت عقربه ساعت بچرخونین تا عدد رمز درست روبروی شاخص قرار بگیره. حالا باید سه بار، به همون جهت راست صفحه رو بچرخونین تا دوباره اولین عدد مقابل شاخص باشه. حالا یکم مکث کنین و صفحه گردون رو در جهت مخالف بچرخونین تا عدد دوم در مقابل شاخص قرار بگیره، دوباره همون کاری که واسه عدد اول کردین و تکرار کنین و این بار 2 بار صفحه رو بچرخونین. برای بار سوم صفحه گردون در جهت عقربه ساعت مقابل رمز سوم گردونده میشه.

حالا اگه تو مسیر فک کردین اشتباه کریدن باید صفحه رو دو بار به سمت راست بچرخونین تا قفل ریست بشه و شما بتونین دوباره کارتون رو شروع کنین.

همه قفلهای گاو صندوقی چه عددی چه حرفی از همین الگو پیروی می کنن و گیم مسترای بازی حتما قبل از بازی اونو بهتون به خوبی آموزش میدن؛ ولی اگه سوالی داشتین بی رودربایستی حتما بپرسین تا مطمئن شین که کاملا به این کار وارد شدین.

 

قفل تاریخی

 

قفل تاریخی

 

شاید پیش خودتون فک کنین قفلای تاریخی شبیه قفلای اهرام ثلاثه مصره که اگه بتونین رمزشو پیداش کنین به گنج معروف فرعون بزرگ دست پیدا کردین و  دیگه می تونین یه عمر با خوشبختی زندگی کنین؛ ولی این قفلا خیلی با این تصورات فاصله دارن و فقط  به این خاطر بهش میگن قفل تاریخی چون رمز اونا برمی گرده به یه تاریخ خاصی که باید از داخل مجلات، کتاب و روزنامه های داخل اتاق پیداش کنین. حواستون باشه با پیداکردن تاریخ کار رو تموم شده ندونین، چون شاید اون رمز کمی پیچیده تر باشه و شما باید به اون تاریخ یه چیزی کم یا  اضافه کنین.

 

قفل عددی

 

قفل عددی

 

از اون قفل های آسونیه که خیلی تو اتاق فرار کاربرد داره و با شکل های متفاوت و عملکرد یکسان می تونن یکم گیج کننده باشن. این قفل ها معمولا یه رمز 3 تا 5 عددی به همراه یه شیار نمایشگر یا خط دارن که محل وارد کردن رمزه.

برای باز کردن قفل، اول باید از دنبال کردن سرنخ ها و حل کردن معماها یه سری عدد پیدا کنین که با کنار هم گذاشتنشون به یه رمز میرسین که معمولا از چپ به راست یا از بالا به پایین وارد قفل میشه.

یه نوع خاصی از قفل های عددی هم وجود دارن که رنگی هستن و عملکردش خیلی شبیه قفل عددیه با این تفاوت که هر ردیف یه رنگ خاصیه و واسه وارد کردن رمز باید حواستون به رنگا باشه نه اعداد. مثلا برای پیدا کردن اعداد رمز باید تعداد یه شئ رنگی خاص رو بشمرین و اون عدد را وارد کنین.

 

قفل حروفی

 

قفل حروفی

 

قفل حروفی از اون دست قفل های جذابیه که به جای وارد کردن رمزعددی، باید از حروف و کلمات استفاده کنین و اونارو از چپ به راست با چرخوندن حلقه روی قفل واردکنین. رو این قفلایه شیار مخصوص هست که حروف دقیقا باید روی شیار قراربگیره تا قفل باز بشه. اگه بعد از تنظیم نهایی قفل باز نشد، دل نگرون نشین و حلقه بالا و پایین قفل رو همزمان فشار بدین تا قفل باز شه.

 

قفل دیجیتالی

 

قفل دیجیتالی

 

این قفلای مدرن که معمولا تو اتاق های هتل و صندوق امانات بانکا هم ازش استفاده میشه، معمولا یه رمز 4 یا 5 رقمی داره که برای باز شدن باید ترتیب وارد کردن اعداد کاملا رعایت بشه و در آخر دکمه تائید هم زده بشه. البته به همین راحتیا که فک کردین نیستا؛ چون اگه به خاطر استرس، رمز رو اشتباه وارد کنین؛ این قفلا معمولا تا 5 دقیقه رمز قبول نمی کنن و تو این اتاقا که زمان واقعا حکم طلاست، فرصتتون الکی از دست میره. پس در زمان وارد کردن رمز  کاملا خونسردیتون رو حفظ کنین.

 

قفل 4 آیتمی

 

قفلای 4 آیتمی از اون دست قفلایی هستن که با شکل عجیب و غریبشون یکم ترسناک به نظر میرسن. ولی در اصل این قفلا فقط ادا دارن و واقعا کارکردن باهاشون سخت نیست. این قفلا 4 پیچ گرد رو بدنشون و یک شاخص ضربدر دقیقا در قسمت وسط دارن. زبانه های روی پیچ ها هم دارای رقم اعشاری هستن و باید دقت کنین که عدد رمز رو دقیقا بر روی شاخص ضربدر قرار بدین.

 

قفل دکمه ای یا پترنی

 

قفل پترنی

 

اگه از این قفلا تا حالا جایی ندیدین، اصلا تعجب نکنین چون که این قفلا معمولا تو زندگی روزمره کاربردی ندارن. این قفلا که معمولا از 8 تا 10 تا دکمه برخوردارن؛ برای باز شدن از یک طرح یا پترن پیروی می کنن. نکته مهم اینه که ترتیب وارد کردن اعداد اصلا مهم نیست و مهم اینه که بر اساس رمز دکمه ها رو به پایین فشار بدین. اگه عدد رو هم اشتباه وارد کردین دستپاچه نشین واز پشت قفل؛ اونو به حالت اول برگردونین و دوباره کارتون رو شروع کنین. بعد از وارد کردن همه اعداد هم ضامن زیر قفل رو فشار بدین تا قفل باز شه.

 

قفل جهتی

 

قفل جهتی

 

این قفل که واقعا بازکردنش واسه اونایی که مشکل تشخیص جهت دارن خیلی کار سختیه، نه با عدد سروکار داره نه با حروف. صرفا جهت های بالا پایین، چپ و راست که اگه تو وارد کردن رمز اشتباه کردین؛کافیه حلقه روی قفل رو دو بار به سمت پایین فشار بدین تا ریست بشه و دوباره بتونین رمزتون رو وارد کنین.

توجه داشته باشین که اتاق فرار به خاطر معماها و رازهای پشت پرده شون جذاب هستن و حتی اگه تو دنبال کردن سرنخا به چیزی رسیدین که خیلی گنگ و پیچیده به نظر می رسید، دست و پاتون رو گم نکنین و با خونسردی حرفای گیم مستر رو به خاطر بیارین. مطمئن باشین این معماها طراحی شدن که حل بشن و شما اونی هستین که قراره به جوابش دست پیدا کنین و موفق باشین.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614