فوت های کوزه گری اتاق فرار

فوت های کوزه گری اتاق فرار

چیکار کنیم بی دردسر برنده اتاق فرار باشیم

برد بی دردسر

 

بنظر من از همون قدیم ندیما آدما بازیا رو می ساختن تا هم سرگرم بشن و هم به خیلی از نیازهای دیگشون پاسخ بدن، اگه یکم دقت کنین می بینین که همه بازیا علاوه بر شور و هیجان، هدف خاص دیگه ای رو هم دنبال می کنن که شاید در نگاه اول خیلی به چش نیاد و بهش توجه نشه، ولی با یه نگاه سرسری به آدمای درگیر بازی، خیلی راحت می تونین بفهمین که یه چیز مشترک این آدما رو دور هم جمع کرده. این هدف تو بازیهای گروهی و جمعی خیلی پررنگ تر میشه و کمک می کنه که تقریبا افرادی که طرز فکر و خط مشی شبیه هم دارن؛ دور هم جمع بشن.

هر چی علم پیشرفت کرد؛ بازیا شکل و شمایل جدیدتری پیدا کردن و بیشتر به صورت مجازی و الکترونیکی ارائه شدن. بازیا دیگه فقط واسه بچه ها طراحی نمی شدن و کم کم بازیهایی شکل گرفتن که بتونه به نیاز بزرگترایی که به دلایل مختلف شخصی، خانوادگی، اجتماعی و ... از پرداختن به بعضی از دغدغه هاشون غافل موندن، پاسخ بده. بازیهای فکری، معمایی، جنایی و حتی جنگی، همه و همه می تونن از این دست موضوعاتی باشن که هر کدوم طرفدارای خاص خودشونو دارن و معمولا افرادی با علایق یکسان رو دور هم جمع می کنه.

 

شکل گیری کافه بازیا و اتاق فرار که در حال حاضر خیلی هم پرطرفدارن؛ دقیقا برمی گرده به این جنبه ناشناخته وجود انسانی. تو این بازیا معمولا افرادی دور هم جمع میشن که از حل کردن معماها و سوالات؛ بیشتر از شوت کردن توپ لذت می برن و حال می کنن. بنابراین برای انتخاب بهتر؛ می تونین کاملا به دنبال علاقتون برین و برای لذت بیشتر؛ با اعتماد به سلیقتون قدم بردارین.

 

اگه اهل ریسک کردن و پیروی از الگوها هستین، پیشنهاد ما اتاق های فراره که می تونه خیلی بیشتر از حضور تو زمین فوتبال براتون جذاب باشه. البته حضور تو این جور جاها هم قوانین خاص خودش رو داره و صرفا برای ترشح آدرنالین بیشتر و ایجاد ترس و دلهره نیست.

اگه می خواین حس کنجکاوی خودتون رو ارضا کنین و ذهنتون رو تقویت کنین؛ باید به دنبال جاهایی باشین که اصلا از حس ترستون سوء استفاده نکرده باشه و در کنار سرگرم کردنتون به دنبال منظم کردن و دسته بندی ذهنتون هم باشه. جاهایی مثل مجموعه اتاق فرار انیگما که دقیقا براین اساس طراحی شدن و تقریبا یه سرو گردن از تموم اتاق فرارایی که تا حالا تجربه کردین بالاتره.

 

لذت حضور تو این فضاها وقتی دو چندان میشه که پیروز میدان هم باشین و بتونین پز پیروزیتون رو تا سالها به همه بدین. واسه همین لازمه قبل از حضور تو این اتاق از کارهای رایجی که معمولا شکست خورده ها انجام میدن؛ دوری کنین و به نصیحتای کوتاه وکاربردی ما توجه کنین:

 

لشکرکشی ممنوع

 

لشکرکشی

 

اگه قصد حضور تو یکی از این اتاقای فرار رو دارین بهتره تعدادتون کاملا بر اساس ضوابط تعیین شده ولی کاملا یکدست و گلچین شده باشن. تعدادتون نه اونقد کم باشه که یه عالمه معما بمونه رو دستتون، نه اونقد زیاد که شلوغی و همهمه مجال فک کردن بهتون نده. بهتر اینه که از آدمای با سابقه یا جاهایی که ید طولا تو همراهی این جور مسائل دارن کمک بگیرین؛ مثل همین سایت انیگما که در عرض چند دقیقه قد چند دور بازی تجربه کسب می کنین.

در هر صورت از من به شما نصیحت، اگه بار اولیه که به اتاق فرار میرین بهتره یکی دو تا کار بلد و این کاره با خودتون همراه داشته باشین، در غیر این صورت یه تیم پر از بچه زرنگِ تر و فرز جمع کنین که بار اولی دست پر از بازی بیرون بیاین و ضایع نشین مخصوصا اگر اتاق فرار ترسناک باشه.

 

تک خوری ممنوع

 

تو این اتاق هیچکی نباید فک کنه که از همه داناتره و یک تنه می تونه حلال همه مشکلات باشه. قطعا حل کردن معماها تو سریعترین زمان ممکن می تونه تنها رمز نجات گروه باشه، واسه همین هر گونه تلاش واسه قهرمان بازی و من بیشتر می فهمم اصلا اینجا جاش نیست، این اتاق واسه کار گروهی ساخته شده و رمز پیروزی فقط همکاری و همدلیه.

 اگه فک می کنین با احتکار سرنخا و روکردنشون سر بزنگاه، همه به به و چه چه می کنن که عجب کار خارق العاده ای؛ چرا به عقل خودمون نرسید!!!! سخت در اشتباهین... اینجا انقد معما هست که اگه دیر بجنبین؛ زمان رو از دست میدین و عملا بازی قفل میشه و شما میمونین و شکست.

 پس بهتره هر الگو، سرنخ یا ابزاری رو اول با همه اعضای گروه به اشتراک بذارین و بعد ایده و دیدگاه همه رو بشنوین و در آخر بهترین و عاقلانه ترین تصمیم رو اجرایی کنین؛ آخه از قدیم میگن سه کله بهتر از یه کله کار می کنه. بهتون قول میدم اینجوری حتی ذهن خودتون فعال تر می شه و از ایجاد ارتباط بین سرنخ ها حسابی همتون حال می کنین.

 

دعوا ممنوع

 

دعوا

 

و اما موضوع مهم دیگه اینه که جرو بحث الکی و راستکی نکنین. اگه قصد دعوا و مشاجره دارین؛ اینجا اصلا جای مناسبی واسه این کار نیست، به خصوص تو اتاق فرار روانی که میشه گفت از بقیه خفن تره و اصلا جایی شوخی نداره.

کلا اتاق فرار و معماهاش به تنهایی خودش استرس آور هست و هر آدم ارومی رو به هم می ریزه؛ چه برسه اونایی که عین خروس جنگی سر هر چیزی به همه میپرن و حسابی فضا رو متشنج می کنن. اساسا اتاق فرار جاییه که همه باید کمک کنن تا تنش کم بشه و ذهن آزاد، تا بشه بهترین تصمیمو در بهترین زمان ممکن گرفت.

اگه خانوادگی افراد باهوشی هستین و البته مدعی پیروزی، تو این اتاق بهتره بپذیرین یه وقتایی کوچکترین عضو گروه می تونه راه حلی پیشنهاد بده که به عقل جن هم نمیرسه، پس توانایی آدما رو دست کم نگیرین و به حرف همه با دقت گوش کنین و در نهایت تیمی تصمیم بگیرین.

 

بی احترامی به گیم مستر ممنوع

 

استاد بزرگ همان گیم مستریه که به شما دستورالعمل بازی رو آموزش میده و قطعا در بین سخنان پندآموزش کمک هایی وجود داره که اگه حسابی حواستون رو بهش بدین، هم بیشتر لذت می برین و هم زودتر نجات پیدا میکنین. بالاخره ایشون تو این اتاق مو سپید کردن و زحمت کشیدن؛ احترام به پیشکسوت هم که از واجباته. پس با دقت به سخنان مهم گیم مستر گوش بدین و بازیگوشی رو بذارین واسه یه وقت دیگه.

در هرصورت هر گونه انحراف از دستور العمل های گیم مستر می تونه خطرات زیادی رو برای کل گروه به همراه داشته باشه. چون مطمئنا فلسفه حضور اون بزرگوار فقط بیان دستورالعمل نیست و ایشان به صورت زیر پوستی قراره به شما کمک هایی بکنه که لذت بازی رو افزایش میده.

 

رهبری دیکتاتوری ممنوع

 

رهبری دیکتاتوری

 

این عنوان پرطمطراق انقدر وسوسه کننده هست که همه اعضای گروه رو برای تصاحب این جایگاه درگیر کنه (دیدم که میگم) ولی بهتره همه اعضا برای رسیدن به هدف، جلوی خودشون رو بگیرن و در نهایت بدونن که این عنوان فقط اسمش قشنگه وگرنه در اصل کارش همون ایجاد هماهنگی و مدیریت بین اعضاست.

کار اصلی این رهبر فرزانه اینه که باید تلاش کنه تا هم کارا سریعتر پیش بره و هم بشه در چند جبهه همزمان چند تا معما رو حل کرد و زودتر از زندان بازی نجات پیدا کرد.

البته اگه خانوادگی به این جور بازیا تشریف می برین حواستون باشه که باباها با توجه به سابقه درخشان در به دست گیری کنترل تلویزیون و کولر اصلا گزینه مناسبی برای این منصب نمی باشن و بهتره که با خواندن آواز روحیه اعضا رو تلطیف کنن. ( صرفا جهت مزاح)

در پایان باید بگم اگه قراره به یکی از مجموعه اتاق های فرار انیگما برین و یه گروه خوب و با جنمی هم دست و پا کردین؛ فقط یه قدم با پیروزی فاصله دارین و رمز پیروزیتون قطعا کار تیمی و گروهیه.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614