بازی های معمایی گروهی

بازی های معمایی گروهی

کدوم بازی رو تجربه کردید

اتاق های فرار پر طرفدار

بازی معمایی جذاب

 

بازی های معمایی رده سنی خاصی نداره و شما تو هر سنی باشی از بازی معمایی ماجراجویی خوشتون میاد و اگه جزء اون دسته از آدمایی هستین که بازی های معمایی جدید رو مختص بچه ها نمیدونین و فک می کنین میشه تو هر سنی بازی کرد و لذت برد، به نظر من هنوز کودک درونتون فعاله و شناخت درستی از زندگی دارین. از نظر علمی هم بازی وسیله ای برای تقویت روحیه تیمی و بالابردن قدرت یادگیری افراده و خیلی از سازمان ها از اون برای افزایش روحیه همکاری و بالابردن صمیمیت استفاده می کنن.

قطعا اگه در دورهمی خانوادگی و دوستانه علاوه بر صحبت از اخبار، هواشناسی و نحوه پخت زرشک پلو با مرغ، یه بازی گروهی مناسب با تعداد افراد، سن و علاقه افراد در نظر بگیرین، نه تنها صمیمیت و انرژی افراد بالا میره بلکه خیلی از مهارت ها هم به وسیله بازی کردن افزایش پیدا می کنه. پس واسه داشتن لحظات شاد و مفرح تو دور همی های دوستانه و خانوادگی به دنبال یه انتخاب درست و بجا باشین که به درد همه خصوصا بچه ها بخوره. درگیر کردن همه افراد تو بازی یه مهارته که هم لطف بازیو زیاد می کنه و هم حس دور همی و شادی رو افزایش میده.

تو دورهمی های دوستانه و فامیلی باید خیلی حواستون به سلیقه همه افراد باشه و تو انتخاب بازی به همه چی توجه کنین؛ از سن و سال و تعداد افراد شرکت کننده گرفته تا روند بازی، مکان و ابزار مورد نیاز، به همه ریزه کاریا توجه کنین چون کوچکترین بی توجهی می تونه نتیجه عکس داشته باشه و باعث ناراحتی و دعوا بشه. (از ما گفتن بود)

به همین خاطر من اینجا چند تا از بهترین بازی های دورهمی رو بهتون معرفی می کنم که شما می تونین با توجه به شرایطتون، بهترین گزینه رو انتخاب کنین:

 

بازی پانتومیم

 

بازی پانتومیم

 

این بازی جزء ساده ترین و در عین حال شادترین بازی های دورهمیه، چون اولا به هیچ وسیله خاصی نیاز نداره، ثانیا همه افراد تو هر سنی می تونن مشارکت داشته باشن و لذت ببرن.

با توجه به این که این بازی تو دو گروه انجام میشه، محدودیتی برای تعداد اعضای شرکت کننده وجود نداره و حتی دیده شده هر چی افراد شرکت کننده بیشتر باشه؛ بازی هم جذاب تر میشه. علاوه بر این تو این بازی یه سری قواعد دست خودتونه و می تونین قوانین رو بومی سازی کنین ولی تو اصل بازی که نمایش کلمه یا ضرب المثل با حرکات دست و بدن و بدون کلام هست، نمی تونین هیچ تغییری بدین.

این بازی در اصل یه تمرین برای یادگیری زبان و حرکات بدن هست و با افزایش تمرکز و بالابردن قدرت تخیل، واسه همه خصوصا کودکان و سالمندان توصیه میشه.

 

بازی های رومیزی

 

بازی های رومیزی

 

بازی هایی مثل شطرنج، منچ، دبرنا، تخته و ... جزء بازی های فکری جذابی هستن که چون معمولاروی میز و با ابزار خاص یا همان وسیله بازی انجام میشن، به بازی های رومیزی معروفن. پس اگه تو دورهمی هاتون از این جور وسیله ها داشتین، حتما ازش استفاده کنین و لذت ببرین.

بازی شطرنج و تخته با وجود این که خیلی بازی فکری جذاب و سرگرم کننده ای هستن؛ به خاطر این که فقط دو نفر رو درگیر می کنن؛ شاید برای دورهمی های پر جمعیت خیلی مناسب نباشه. ولی از بین این بازیا منچ و دبرنا افراد بیشتری ( حتی بچه ها ) رو دور هم جمع می کنه و محیط رو شاد و پر هیجان می سازه. پس اگه دلتون می خواد هم تفریح کنین و هم یه بازی فکری داشته باشین، این بازیهای گروهی رو فراموش نکنین. چون این بازیای فکری، بهترین کار برای بالا بردن قدرت فکر و ذهنتونه.

 

بازی مافیا

 

بازی شهروند و مافیا

 

این بازی جذاب گروهی که طرفدارای خاص خودشو داره، حداقل 8 نفر شرکت کننده میخواد که می تونن این بازیو تو خونه، کافه و حتی پارک هم انجام بدن. هر چه افراد شرکت کننده تو بازی؛ حرفه ای تر باشن؛ بازی جذاب تر و هیجان انگیز تر میشه. عملا بازی ابزار و وسیله خاصی لازم نداره، فقط یه چند تا دوست و رفیق پایه میخواد که اهل به چالش کشیدن دیگران باشن و بتونن راست رو از دروغ تشخیص بدن.

با توجه به این که اصل این بازی بر پایه مذاکره و مجاب کردن پیش میره و بازیکنا هم در هنگام بازی تلاش می کنن تا راست رو از دروغ، صداقت رو از نیرنگ تشخیص بدن، قویا توصیه میشه که حواستون به همه حرکات شرکت کننده ها ؛ خصوصا زبان بدنشون باشه. علاوه براینا، بازی مافیا بهتون کمک می کنه تا فن بیانتون رو افزایش بدین و قدرت استدلالتون رو حسابی بالا ببرین.

اگه مشکل تعداد افراد شرکت کننده تو بازی رو ندارین، از این بازی جذاب و دوست داشتنی غافل نشین.

 

بازی اسپای

 

بازی اسپای

 

بازی اسپای که خیلی شبیه بازی مافیاست؛ با حداقل 10 نفر قابل اجرائه و از جذابیت و هیجان بالایی هم برخورداره. از اونجایی که تو این بازی دو تا جاسوس وجود داره که قراره نذارن؛ ماموریت افراد با موفقیت صورت بگیره، شرکت کننده ها باید دقت کنن تا هم اون دو تا جاسوس رو شناسایی کنن و هم کارشون رو درست انجام بدن؛ واسه همین یه جاهایی کار خیلی سخت میشه و توانایی های فکری و ذهنی شرکت کننده ها حسابی به چالش کشیده میشه.

 این بازی هم جزء باز های استدلالیه بسیار هیجان انگیزه که واقعا به درد دورهمی های دوستانه می خوره.

 

بازی اتاق فرار

 

بازی اتاق فرار

 

اتاق فرار یا اسکیپ روم که چند سالیه تو کشور ما رواج پیدا کرده به خاطر هیجان بسیار بالاشون ، خیلی زود پاشون به دورهمی های دوستانه باز شد و از اولین انتخاب های جمع های دوستانه صمیمی شد. به طوری که تقریبا همه کسایی که یه بار اتاق فرار رو تجربه کردن، به دوستاشون توصیه می کنن که این فرصت رو از دست ندن و حتما یه بار اتاق فرار رو تجربه کنن.

با توجه به تنوع بالای این اتاق های فرار، تقریبا همه سلیقه ها می تونن ازش استفاده کنن و فقط به درد اونایی که فیلم های ترسناک دوس دارن نمی خوره. هر چند که واقعا بخش ترس و هیجان این بازی خیلی پررنگه ولی بعضی از این اتاقای فرار جوری طراحی شدن که حل کردن معماها و دنبال کردن سرنخ ها در کنار ترس و دلهره خیلی فضای لذت بخشی رو می سازه مثل اتاق فرار مجموعه انیگما.

از اونجا که مجموعه انیگما واقعا تلاش کرده که یه پک کاملی از چیزای هیجان انگیز رو در کنار اتاق فرار ترسناک قرار بده تا برای همه بازیکنا جذاب و دوست داشتنی باشه و همه افراد رو با هر سلیقه ای راضی کنه، می تونین با خیال راحت بهشون اعتماد کنین.  تنوع بالای اتاق های فرار مجموعه انیگما هم کمک می کنه که شما دقیقا انتخابی مناسب همه اعضای گروه داشته باشین و درکنار هم یه دورهمی منحصر بفرد رو تجربه کنین.

اتاق هایی مثل اتاق فرار روانی، اتاق جنگ، اتاق قتل مرموز، اتاق تسخیر، اتاق رویا و هالای پوزان در مجموعه انگیما با طراحی های خاص و منحصر به فردشون کاملا مناسب همه گروه های دورهمی هستن. پس اگه از حل کردن معماهای پیچیده لذت می برین و بعد از به چالش کشیدن مغزتون، حالتون خوب میشه؛ اتاق قتل مرموز و یا اتاق جنگ انیگما رو ازدست ندین، حتی هالای پوزان هم می تونه گزینه خوبی باشه. ولی اگه دلتون میخواد یکم ترس رو تجربه کنین و تو یه فضای وهم آلود آدرنالین خونتون رو افزایش بدین؛ اتاق فرار روانی و یا اتاق تسخیر انیگما مناسب حال شماست. اتاق رویا هم یه ترکیب فوق العاده از هیجان، دلهره و شادیه که واقعا مناسب دورهمی های خانوادگیه.

در هر صورت  اگه دلتون می خواد برای دورهمی دوستانه فضایی به غیر از خونه، پارک یا کافه رو تجربه کنین، مجموعه اتاق فرار انیگما یه پیشنهاد فوق العاده با یه تجربه منحصر به فرد و جدیده که قطعا با یه بار امتحان پای ثابت دورهمی هاتون میشه.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

اتاق های فرار پر طرفدار

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614