بدترین شکنجه ها در تاریخ

بدترین شکنجه ها در تاریخ

شکنجه هایی که خوندن درباره اونا هم دردناکه

شکنجه های ترسناک

 

در طول تاریخ همیشه عنصر شکنجه به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم از سوی حاکمان و نظام های جامعه بشری مورد استفاده قرار می گرفته. با وجود آنکه اطلاعات دقیقی از اولین شکنجه گران تاریخ در دست نیست؛ ولی  افراد مشهور زیادی همچون گالیله، ارسطو، فرانسیس بیکن و ... از قربانیان شکنجه های انجام شده در طول تاریخ هستن.

شکنجه در لغت به معنی آزار و اذیته، ولی به طور خلاصه بر اساس ماده یک کنوانسیون ملل متحد علیه شکنجه که در سال 1984 تصویب شده، شکنجه به هر عملی گفته میشه که با هدف کسب اطلاعات یا اعتراف گیری یا تنبیه به صورت عمدی؛ درد و رنجی خواه جسمی یا روحی بر فرد اعمال بشه. 

مطابق این تعریف شکنجه به دو نوع شکنجه ی جسمی و روحی تقسیم میشه. شکنجه های جسمی که باعث آسیب زدن به جسم افراد میشن، از کتک زدن معمولی تا در آوردن ناخن دست و پا رو شامل میشه، هر چند که این نوع از شکنجه می تونه در بعضی موارد مانند میل کشیدن در چشم بسیار دردناک و زجرآور باشه و باعث معلولیت جسمی افراد هم بشه ولی به مراتب بسیار قابل تحمل تر از شکنجه روانیه.

مواردی هم چون محرومیت از خواب، محرومیت حسی، دادن اطلاعات غلط در مورد خانواده و عزیزان، برهنگی اجباری و... که برای القای حس ترس و دلهره انجام می گیره، برخلاف شکنجه های فیزیکی، آسیب مستقیمی به جسم نمی زنه و مستقیما روان فرد رو بیمار می کنه. در این روش که از تکنیک های متداول شکنجه استفاده نمیشه؛ زندانی با تعریف متعارف زندان محصور نمیشه و آب، غذا و امکانات به وفور دریافت می کنه و حتی تو شرایطی امکان فرار هم براش وجود داره ولی زندانی به خاطر شرایط روحی نامساعد توان استفاده از اون شرایط رو نداره. توضیح برخی از ترسناک ترین شکنجه های قرون وسطایی که حتی شنیدنشون هم  می تونه آزار دهنده باشه رو در ادامه مطلب براتون آوردم: 

 

سلاخی و کندن پوست

 

سلاخی و کندن پوست بعنوان شکنجه در دوران باستان

 

این نوع شکنجه که برخلاف تصور عموم، کاملا واقعی و جدیه، یکی از وحشتناک ترین شکنجه های قرون وسطایی محسوب میشه. در این نوع شکنجه بعد از برهنه کردن قربانی دست و پای اونو به یه تخت می بستن و شکنجه گر با یه چاقو جدا کردن پوست صورت قربانی رو شروع می کرد و بعد کم کم به سراغ قسمت های دیگه بدن قربانی می رفت. ولی متاسفانه یا خوشبختانه این روش انقدر دردناک و وحشیانه بود که قبل از این که شکنجه گر به قسمت های میانی بدن برسه، قربانی از شدت درد و خونریزی می مرد.

 

کفش های سیمانی

 

شکنجه کفش های سیمانی

 

شکنجه کفش های سیمانی هم یکی از بدترین شکنجه های تاریخ محسوب میشه چون فرد لحظه به لحظه به مرگ نزدیک میشه و میبینه چه اتفاقی برای خودش داره میفته. شکنجه کفش های سیمانی از زمان قدیم تا همین امروز مورد استفاده قرار گرفته. در این شکنجه پای فرد تحت شکنجه رو تو قالب هایی تقریبا 4 برابر سایز پا قرار میدن و توی قالب ها سیمان میریزن و صبر میکنن تا قالب ها خشک بشه و بعد از اون فرد رو به دریا مینداختن. اینجوری اون فرد به ته دریا میرفته و یا کشته میشده یا به وسیله کوسه و ... خورده میشده. برای همینه که میگیم یکی از بدترین نوع شکنجه ها هست.

 

اسکیپ روم ترسناک

 

انواع شکنجه

 

در اینجا ما به چند نمونه از عجیب ترین شکنجه های تاریخ اشاره می کنیم:

 

پرچه اسپانیایی


پرچه اسپانیایی

 

پرچه اسپانیایی وسیله ای بسیار ساده است که برای جدا کردن پوست قربانی از بدنش مورد استفاده قرار می‌گرفت. با توجه به شکل آن، هیچ ماهیچه یا استخوانی  از پاره شدن در امان نمی‌ماند  قربانی را برهنه می‌کردند، و او را می‌بستند تا کاملا بی دفاع شود. سپس شکنجه گر ها، عمل ناقص کردن قربانی را آغاز می‌کردند (گاهی در معرض دید عموم). کار خود را معمولا از پاها شروع کرده و به آهستگی به سمت پشت، سینه، گردن و در نهایت صورت می‌رسیدند.

 

دردناکترین شکنجه تاریخ

 

گاو برنجی

 

شکنجه گاو برنجی

 

بعنوان دردناکترین شکنجه تاریخ شناخته میشه. درون شکم این گاو برنجی که به آن گاو فالاریس، گاو برنزی یا گاو سیسیلی نیز گفته می‌شود، کاملا تو خالی بود تا قربانی در آن جای بگیرد. و در کنار بدنه‌ی آن هم دربی تعبیه شده بود که محکوم به اعدام یا شکنجه از آن به درون گاو انداخته می‌شد. وقتی که محکوم را درون گاو برنجی می‌گذاشتند، در آن را می‌بستند و زیر شکم گاو آتش روشن می‌کردند. به این ترتیب، به‌تدریج بدنه‌ی فلزی گاو داغ می‌شد و به مانند یک اجاق در می‌آمد و فرد درون آن هم طی چند ساعت به آرامی و به طرز دلخراشی زنده‌ زنده کباب می‌شد.

 

شکنجه طلای مذاب

 

شکنجه با طلای مذاب در روم باستان

 

یکی از عجیب ترین شکنجه های تاریخ، روش شکنجه تقریباً باورنکردنی با نوشیدن طلای مذاب هست. شکنجه نوشیدن طلای مذاب در هر دو طرف اقیانوس اطلس توسط رومیان و تفتیش عقاید اسپانیایی انجام میشد. این تکنیک شکنجه به این صورت بود که قربانی مهار شده و دهنش رو به زور باز می کردن تا طلای داغ شده توی گلوش بریزن. نتیجه این شکنجه آسیب شدید به اندام های انتهایی و ایجاد تاول در ریه ها بود که در نهایت منجر به مرگ فوری فرد میشد.

 

شکنجه های قرون وسطی

 

لوله تمساح

 

لوله تمساح

 

لوله تمساح قربانی در داخل لوله ای قرار داده می‌شد که به اندازه کافی برای ورود فرد کافی بود. لوله، که میخ هایی نوک تیز به شکل دندان های تمساح داشت. و به آرامی‌ فشرده می‌شد تا قربانی را بی حرکت نماید. شکنجه گر تنها می‌توانست صورت و پاهای قربانی را ببیند. با کمک کربن و آتش موجود زیر لوله، شکنجه گر به تدریج لوله را گرم می‌کرد تا قربانی یا اعتراف نماید و یا جان خود را از دست دهد.

 

له شدن توسط فیل

 

شکنجه با له شدن زیر پای فیل

 

درست شنیدید له شدن توسط فیل، باورش برای شما هم سخته؟

توی کشورهای آسیایی بخصوص آسیای شرقی این روش خیلی مورد استفاده قرار میگرفت و یکی از شکنجه هایی هست که منجر به مرگ هم میشد ولی قطع عضو قطعی بود. توی این روش فرد رو روی زمینی میبستن که محل تردد فیل های زیادی تو طول شبانه روز بود. بله میتونید ادامه این شکنجه و له شدن اون فرد رو تصور کنید.

 

صندلی اسپانیایی

 

صندلی اسپانیایی
 

 

برای شکنجه، صندلی های مختلفی وجود دارد. تمامی‌ آنها در یک زمینه مشترک هستند: وجود میخ هایی که پشت، زیر دست، زیر پا، و نشیمن گاه، را می‌پوشاند. تعداد میخ ها در یکی از صندلی ها، بین 500 تا 1500 عدد در متغییر بود. برای آنکه قربانی نتواند حرکت کند، مچ های او را به صندلی می‌بستند؛ در یکی از مدل ها، دو وزنه را به بازوها وصل می‌کردند تا با پایین کشیدن دست ها، میخ ها در بدن قربانی فرو رود و درد او را بیشتر نماید. در برخی از مدل ها، دو سوراخ در زیر صندلی ایجاد می‌کردند تا شکنجه گر اگر احساس می‌کرد که قربانی هوشیار است، با استفاده از زغال، بدن او را شدیدا بسوزاند.

 

شکنجه قفسه

 

شکنجه قفسه که در قرون وسطا در اسپانیا با تعداد بالا انجام شده است

 

قفسه، ابزار شکنجه کلاسیک تفتیش عقاید اسپانیایی در زمان های گذشته بوده که قربانیان بسیار زیادی هم داشته تو زمان خودش. در این شکنجه قربانی به یک سازه چوبی که دارای سیستمی از میل لنگ بوده بسته میشده و با چرخوندن میل لنگ، طناب های مهار کننده قربانی سفت میشه و باعث کشیده شدن اندام های قربانی میشه. این اثر شدیدا ایجاد درد میکنه و بدترین حالت رو برای شکنجه شونده داره.

 

بدترین شکنجه های روانی

 

شکنجه سفید ( white torture)

 

شکنجه سفید

 

 

شکنجه ی سفید چیست؟

 

شکنجه سفید یا White TORTURE به نوعی از شکنجه ی روان شناختی گفته میشه که بر اساس محرومیت حسی و ایزوله کردن شخص شکل می گیره و تا حد ممکن از آسیب زدن به جسم افراد پرهیز میشه و سعی میشه با تخریب هویت شخصی شکنجه شونده، به روح و روان او آسیب بزنن.

تو این نوع شکنجه ممکنه در نگاه اول از لحاظ جسمی هیچ آسیبی به فرد وارد نشده باشه و ظاهرا سالم به نظر برسه، ولی روانش تو سلول های انفرادی اونقدر تحت فشار قرار بگیره که آسیب جدی ببینه. این نوع شکنجه که بهش شکنجه ی نرم هم میگن تو بیشتر کشورهای دنیا ممنوعه.

 

شکنجه با موش

 

شکنجه با موش

 

خلاقیت در نوع شکنجه در زمان قرون وسطی، در برخی موارد بسیارجنون آمیز بود؛ مثلا در این مورد بخصوص چند موش جونده را در قفسی که از یک طرف باز بود؛ قرار میدادن و قسمت باز قفس رو روی بدن برهنه قربانی میذاشتن. سپس تو بخش بالایی قفس، آتش روشن می کردن تا موش ها رو بترسونن. موش های ترسیده برای رهایی جایی به غیر از ورود به بدن قربانی و پاره کردن بدنش نداشتن. قربانیان این شکنجه معمولا مرگی دردناک و سخت رو تجربه می کردن.

 

شکنجه با خبرهای دروغ و جعلی

 

تو این روش به زندانی خبرهایی دروغ در مورد عزیزاشون داده میشه و تلاش می کنن تا به هر وسیله ی ممکن امید رو از زندگی اونها حذف کنن. این کار که معمولا تو سلول های انفرادی صورت می گیره، روحیه ی زندانی رو به میزان قابل توجهی پایین میاره و اونو تو شرایطی قرار میده که حاضر میشه به خاطر حمایت از خانوادش به هر چیزی اعتراف کنه.

این نوع شکنجه از شدید ترین نوع شکنجه محسوب میشه، چون در اون روح و روان شخص آزار داده میشه و اونقدر این اذیت تکرار میشه که خیلی از قربانیا در نهایت خودکشی می کنن.

 

شکنجه قطره آب

 

شکنجه با قطره آب

 

شکنجه قطره ی آب که از دهه ی 1930 تا 1940 توسط سربازان فرانسوی در جنگ الجزایر مورد استفاده قرار می گرفت،  جزء درناک ترین شکنجه های تاریخ بشریه. در این روش ابتدا قربانی رو روی صندلی می نشونن یا به پشت می خوابونن، بعد سرش رو با استفاده از یک نوع ماسک مخصوص جوری ثابت میکنن که نتونه بچرخه یا موقعیتش رو تغییر بده. سپس از آب سرد برای شکنجه با قطره ی آب استفاده میکنن و ساعت ها و یا حتی روزها آب سرد رو به صورت قطره قطره بر سر قربانی میچکونن. یه وقتایی هم به خاطر این که اثر شکنجه رو بیشتر کنن، به آب سرد، یخ هم اضافه میکنن. شکنجه شونده تو اون شرایط حتی اجازه خاراندن بدن یا توالت رفتن هم نداره.

این روش تو سلول انفرادی و در سکوت مطلق، مثل یه چکش مغزی عمل می کنه و اونقدر قربانی رو تحریک می کنه که پس از مدتی آماده ی هر نوع اعترافی میشه.

 

شکنجه راک یا شکنجه ای از نوع جابجایی مفاصل

 

 

 

این نوع شکنجه که فقط از یک ذهن خلاق بیمار تراوش می کنه، شامل یک دستگاه مخصوص می شد که در چهار طرفش غلطک هایی برای کشیدن طناب ها وجود داشت. در این روش مچ دست و پای قربانی رو با طناب به این دستگاه می بستن و با استفاده از دستگاه مفاصل بدن رو در جهتی که می خواستن اونقدر می کشیدن تا قربانی مجبور بشه یا اعتراف کنه و یا در اثر کشیدگی بیش از حد مفاصل و درد زیاد بمیره. 

 

شکنجه چنگال دو سر

 

شکنجه چنگال دو سر

 

در شکنجه چنگال دو سر که شکنجهی دردناکی بوده است از یک تکه فلز که دو سرش مثل چنگال تیزه استفاده می شده که اون رو به کمک یه بند چرمی روی گردن قربانی محکم می کردن. بعد از بستن بند چرمی یک سر چنگال زیر چانه قربانی و سر دیگه روی جناغ سینه قربانی قرار می گیره که شرایطی بغرنج و آزاردهنده رو بوجود میاره؛ چون به محض این که قربانی سرش رو کمی پایین بیاره، گلو یا سینش با این وسیله شکافته میشه.

 

شکنجه غیر مستقیم

 

در شکنجه ی غیر مستقیم قربانی مجبور میشه تا شاهد شکنجه ی شخص دیگه ای باشه که اغلب از دوستها و نزدیکان شکنجه شوندست. تو این روش از محبت و علاقه ی قربانی نسبت به دوست، همسر و ...سوء استفاده میشه تا حس گناه و عذاب وجوان رو بهش تزریق کنن. چون قربانی میدونه همه ی رنجی که دوست یا رفیقش می بره صرفا به خاطر اونه، همین موضوع عذاب روحی شدیدی رو به شکنجه شونده، القا می کنه و آشفتگی و اضطراب درونیش رو بیشتر می کنه. 

همه ی آن چیزی که شکنجه گران برای تسلط بر شرایط استفاده می کنن مثل منزوی کردن، منحصر ساختن تمرکز روی یکی از ادراکات حسی، خستگی، تهدید، تنزل کیفیت زیستی و... یه خشونت روحی و روانی همه جانبه به حساب میاد که محدود به زندان ها نمیشه. بلکه خیلی از قاتلا و جانیای روانی هم از این روش ها برای آزار رسوندن به قربانیاشون استفاده می کنن. قرار گرفتن تو جایگاه قربانی تو شرایطی که یه قاتل روانی و بیمار از هیچ کاری برای اذیت کردن دریغ نمی کنه، می تونه خیلی دردناک و دلهره آور باشه. موضوع جذابی که تا حالا دست مایه بسیاری از فیلم ها و سریال های تلویزیونی بوده و با وجود صحنه های ترسناک و ناراحت کنندش طرفداری زیادی هم در سراسر دنیا داره.

شکنجه به عنوان یک واقعیت وحشتناک و دردآور تمامی جوامع پیشرفته و غیر پیشرفته، یک عمل غیر انسانیه که از دیرباز هم از سوی کشورها و هم از طرف اشخاص مختلف مورد استفاده قرار می گیره. نکته جالب توجه و البته دردناک ماجرا اینه که افراد معمولا برای ساخت ابزار های شکنجه دست به خلاقیت ها و ابتکاراتی می زنن که در کنار وحشتناک بودن، بیشترین تاثیر رو هم داشته باشه. 

در طول تاریخ حاکمان و صاحبان قدرت ها از شکنجه به عنوان ابزاری برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم استفاده می کردن؛ ولی بدترین شکنجه های تاریخ بشریت به دوران قرون وسطی بر میگرده که شامل ظالمانه ترین و دردناک ترین شکنجه های جسمی و روحی میشه. شکنجه هایی که به شیوه های خاص طراحی شدن و از روش هایی متفاوت و غیر معمول برای آزار و اذیت قربانی ها استفاده می کردن.

شاید شما هم با خوندن این مطالب از خودتون بپرسین که دلیل این همه خشونت چیه؟ چرا به جای کشتن افراد، سعی می شده اونها رو تا سرحد ممکن زجر بدن؟ مثلا از وسط دو نیم کردن قربانی با  اره یا بریدن زبان با قیچی های مخصوص زبان بر که شرایطی بسیار درناک و زجرآور را برای قربانی ایجاد می کرد، تا چه اندازه می توانسته برای افراد جذاب باشد که معمولا این کارها در ملا عام و با حضور تماشاچیان بسیار انجام می گرفت؟ 

البته باید به این نکته هم توجه داشت که تو اون دوران تعریف خشونت، جرم و زندان کاملا با زمان حال فرق داشته و تقریبا شرایط جامعه به گونه ای بوده که حاکمان از شکنجه به عنوان ابزاری برای کنترل مخالفان و اعمال ترس و دلهره در جامعه استفاده می کردن. حتی در بعضی از کشورها جاهای مخصوصی برای انجام این نوع شکنجه ها وجود داشته که الان به عنوان مراکز گردشگری بسیار مورد توجه هستن. جاهایی مثل سیاه چال دراکولا تو ترکیه، کلیسای سنت مارکوی ایتالیا، زندان قلعه واورویک در انگلستان و ....

ولی مساله قابل توجه اینه که در جامعه کنونی هم با وجود تغییرات فراوانی که در زندگی و نگرش انسان امروزی شکل گرفته، هنوز یکسری افراد به این نوع اعمال خشونت آمیز تمایل دارن و دوست دارن دیگران رو به سختی آزار بدن؟ شاید علت اصلی به وجود آمدن برخی ورزش های خشونت آمیز، بازی های رایانه ای جنگی و خشن یا حتی اتاق های فرار با سوژه شکنجه به همین خاطر باشه. 

چون چه بخواهیم یا نخواهیم تو جامعه افرادی زندگی می کنن که از سخت کُشی یا شکنجه دیگران لذت می برن. افرادی با ظاهری کاملا معمولی ولی غرایزی بیمارگونه. افرادی مثل دکتر اچ اچ هلمز در اتاق فرار روانی مجموعه انیگما که در ظاهر صاحب یه هتل بزرگه، ولی در زیر زمین این هتل، جناب دکتر به انسانی بی رحم تبدیل میشه که نه تنها قربانی هاشو شکنجه می کنه؛ بلکه بعداز مرگشون جسدشون رو تو اسید میندازه تا اثری ازشون باقی نمونه.

اتاق روانی مجموعه انیگما با طراحی فوق العاده و نورپزدازی بی نظیرش به خوبی تونسته سناریوی داستان رو برای بازیکنا باور پذیر کنه و فضایی وهم الود و ترسناک رو به وجود بیاره؛ به طوری که کمتر بازیکنی تو این اتاق می تونه خونسردیشو حفظ کنه و با آرامش چالش های مختلف رو پشت سر بذاره. 

این اتاق قطعا برای اونایی که علاقه به ماجراجویی دارن و می خوان ترس رو به معنای واقعی درک کنن؛ بسیار جذابه. زیرا تو این اتاق علاوه بر خطرها و چالش های روتین اتاق های فرار، احتمال مرگی دردناک هم موجود داره که اگه به عنوان بازیکن به اندازه کافی هوشیار نباشین و حواستون به همه نکات ریز و درشت نباشه، گیر یه قاتل روانی می افتین که نقشه های شومی برای مرگتون کشیده.

 

شکنجه روحی

 

اگه از فیلم های ژانر وحشت و سناریوی قاتل های روانی و بیمار لذت می برین، پس واقعا لازمه که اتاق روانی مجموعه انیگما رو امتحان کنین و برای دقایقی در شرایط قربانیان این جانیان قرار بگیرین. دکتر اچ اچ هلمز به عنوان مالک هتل برای تحقق بخشیدن به افکار پلید و خبیثانش از هتلش استفاده می کنه؛ این بیمار روانی زیرک، هر چن وقت یکبار تو روزنامه ها آگهی استخدام میده و از بین مراجعه کنندگان، قربانیاشو انتخاب می کنه. شب اول حضور تو هتل، ترسناک ترین شب کسی خواهد بود که مورد توجه دکتر قرار گرفته و به نوعی استخدام شده، چون خیلی زود با یه گشت و گذار کوتاه تو هتل خلوت و نسبتا متروکه؛ متوجه درهایی میشه که قفلن و راه پله هایی که به جایی ختم نمیشن. البته تا اینجای ماجرا که هنوز به زیر زمین هتل سر نزدن خیلی بد نیست؛ ولی دیدن زیرزمینی که پر از ابزار شکنجه و ظرف های اسیده، به راحتی ذهن هر کسی رو مشوش و نگران می کنه چه برسه به تازه واردی که با دیدن قیافه ی دکتر و هتل متروکه، ترس و اضطراب به دلش چنگ می زنه.

این همه ی سناریوی اتاق روانی مجموعه انیگماست، فرصتی که اگه دیر بجنبین به جمع قربانیای این دکتر دیوانه یه نفر اضافه میشه. چون دکتر هلمز فکر همه جا شو کرده، اون قربانیاشو از بین متقاضیایی پبدا می کنه که حتی اگه پلیس هم به دنبالش بیاد به راحتی میتونه ادعا کنه، این شخص بعداز پر کردن فرم استخدام هتلو ترک کرده. علاوه بر این جسد قربانیا هم قطعا قبل از اومدن پلیس تو ظرف پر از اسید حل شده و دیگه هیچ نشونی از قربانی باقی نمونده.

تیم اجرایی این مجموعه دکوراسیون و معماهای اسکیپ روم رو طوری طراحی کرده که در القای ترس حاکم بر فضا موثر باشه و شرایط تصمیم گیری رو برای بازیکنان سخت تر کنه، ولی همه چیز بستگی به شما داره و به راحتی می تونین با حفظ خونسردی و دقت در جزئیات از عهده ی حل همه ی معماها و چالش ها بربیاین.

دلهره و ترس حاکم بر شرایط اتاق فرار روانی مجموعه ی انیگما اونقدر چالش برانگیزه که حتی می تونه بازیکنای حرفه ای اتاق فرار رو هم دچار استیصال و درماندگی کنه. ولی قطعا اگه بتونین مغزتون رو فعال نگه دارین و روی سرنخ های اتاق تمرکز کنین با یه کار گروهی منسجم، خیلی راحت کلید اتاق رو پیدا می کنین و جون سالم به در ببرین.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (56)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید

کوثر ۲۴ آبان ۱۴۰۲

خوب هست ولی خودت را جای کسی که شکنجه میشه بذار !!!!!!! وای

مهتا ۲۳ دی ۱۴۰۲

وایی چقدر مردم عذاب می کشیدن

مهتا ۲۴ دی ۱۴۰۲

من از قطره ی آب می ترسم آخه فکر کن نتونی بدن رو بخارونی و حتی دست شویی هم نمی تونی بری

ریحانه ۹ اسفند ۱۴۰۲

اون صندلیه وایی چقدر بدهههه

کسری ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

متن خیلی خوبی بود مرسی بابت متن قشنگتون بازم برامون بذارید خواهشمندم

فاطمه ۸ فروردین ۱۴۰۳

سلام برای من خیلی عجیب و ترسناک بود

09120030269 09120036614