کارمند خوب چه ویژگی هایی داره

کارمند خوب چه ویژگی هایی داره

اگر خواستی بری ی جا کار کنی اول ببین این شرایط رو داری

ویژگی یک کارمند خوب

 

نشان دادن ویژگی کارمند خوب می تواند به پیشرفت فرصت های شغلی شما کمک کند. شما همچنین می توانید با به نمایش درآوردن برخی ویژگی های مثبت شانس خود را برای کار امتحان کنید. ویژگی های کیفیت شامل ترکیبی از مهارت های سخت و نرم است که با یک جلسه بازی اتاق فرار می توانید همه آنها را تقویت کنید. اتاق فرار انیگما شرایطی را مهیا کرده تا کارمندان خود را ارزیابی کنید و با خیالت راحت استخدام کارمند را انجام دهید. در این مطلب، ما به برخی از رایج ترین ویژگی های کارمندان نگاه می کنیم.

ایجاد خصوصیاتی که خاص کارمندان خوب است، به شما کمک میکند تا تأثیر مطلوبی بر کارفرمای خود ایجاد کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا روابط مثبتی با همکاران خود ایجاد و حفظ کنید زیرا آنها شما را به عنوان یک عضو تیم می شناسند.

 

این ویژگی ها را ایجاد کنید تا کارمند بهتری شوید:

 

از خود گذشتگی

اعتماد به نفس

قابلیت اطمینان

کار گروهی

استقلال

رهبری

مهارت های بین فردی / ارتباطی

خودآگاهی

درستی و صداقت

 

کارمند خوب

 

 

از خ​ود گذشتگی

 

فداکاری شامل احساس حمایت و وفاداری شدید نسبت به یک شغل تجاری یا نقش شغلی است. کارمندان متعهد غالباً هم در زندگی شخصی و هم در شغلشان بیشتر هدف محور هستند.

به عنوان یک کارمند، ممکن است صفات زیر را داشته باشید:

علاقه به کار خودتان

نگرش مثبت نسبت به شغل خود به طور کلی

وقت شناسی برای همه وقایع مربوط به کار

انعطاف پذیری هنگام تعیین وظایف کاری

یک کارمند فداکار نیازی به تجربه گسترده در زمینه کاری خود ندارد، اما آنها مایل به آموزش و کار مورد نیاز برای به دست آوردن هرگونه تجربه لازم هستند. آنها هدف گرا هستند و به احتمال زیاد ویژگی های لازم برای بهبود را تقویت می کنند.

 

اعتماد به نفس

 

اعتماد به نفس و بهره وری اغلب به خوبی با هم کار می کنند. کارمندان با اعتماد به نفس نه تنها به توانایی های خود در مدیریت وظایف اعتقاد دارند، بلکه به احتمال زیاد مدیران ، همکاران و مشتریان را نیز از توانایی های خود متقاعد می کنند.

با افزایش اعتماد به نفس ، ممکن است برخی از ویژگی های زیر را نشان دهند:

بیشتر از صحبت کردن گوش دهید.

همیشه به دنبال راه هایی برای ارتقا مهارت های خود هستید.

می دانید چه موقع باید کمک بخواهید.

می توانید به سرعت با یک نقش جدید سازگار شوید.

با اعتماد به نفس، ممکن است پذیرفتن چالش ها در محل کار آسان تر باشد. این شامل جستجوی سریع راههای غلبه بر این چالشها و موفقیت در کارهای فعلی شما می باشد.

 

 

قابلیت اطمینان یا قابل اعتماد بودن

 

یک کارمند قابل اعتماد برای شرکت قابل اطمینان است. قابلیت اطمینان یک عامل مهم در دانستن اینکه کار انجام می شود و به خوبی انجام می شود، است. کارمندان قابل اعتماد در محل کار با ارزش هستند زیرا ثابت می کنند بدون نظارت زیاد می توانند کارهای خود را به پایان برسانند.

تبدیل شدن به یک کارمند مطمئن شامل موارد زیر است:

نمایش رویدادهای مرتبط با کار

به موقع سر کار آمدن

به طور مداوم مهلت های قانونی را رعایت کنید

تولید کار با کیفیت بالا

نشان دادن اشتیاق برای پذیرفتن مسئولیتهای مهمتر

ابتکار عمل در صورت لزوم

 

کارمند

 

کار گروهی

 

مهمترین اصل آموزشی در اتاق فرار کارگروهی است. کارگروهی در بیشتر موارد کاری یک الزام است. همکاری موفق به مهارت های ارتباطی عالی، صبر، تحمل و فداکاری نیاز دارد. با نشان دادن مهارت های کار تیمی قوی، می توانید یک سری مهارتهای مطلوب دیگر را نیز به نمایش بگذارید.

 

بهترین کارمندان در زمینه کارگروهی این ویژگی ها را دارند:

 

انعطاف پذیر و آماده تغییر

به موفقیت های خود و تیم های خود متعهد هستند

قابل اعتماد و مسئولیت پذیر

مسئله سازهای قوی

از همکارانشان حمایت می کنند و به آنها احترام می گذارند

 

در سازمانهایی که اعتماد زیادی به کارگروهی دارند، سازگاری نیز مهم است. یک عضو تیم که می تواند به سرعت با نقش های مختلف سازگار شود، از جمله به عنوان رهبر و محرک، معمولاً اوقات راحت تری را برای پیوستن به یک تیم موجود دارد.

 

 

استقلال

 

توانایی کار مستقل به همان اندازه توانایی کار خوب با یک تیم مهم است. حتی در سازمان هایی که به شدت تیم محور هستند، باز هم کارهایی را به تنهایی انجام می دهید. همچنین زمانی که مدیر و اعضای تیم شما انتظار دارند یک کار را به صورت جداگانه انجام دهید ، میزان اعتماد نیز وجود دارد.

شما به عنوان یک کارمند خودمختار، موارد زیر را ارائه می دهید:

تمرکز قوی

مهارت های مدیریت زمان توسعه یافته است

تدبیر

توانایی نقد و ویرایش کارهای خود

وقتی می توانید به طور مستقل کار کنید، کارفرمای شما نیز می تواند بدون نیاز به نظارت زیاد، در انجام کارهای شغلی راحت تر به شما اعتماد کند.

 

رهبری

 

مهارت های رهبری قوی می تواند به شما کمک کند شرکت خود را به جلو سوق دهید. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا اعضای تیم خود را به سمت توسعه مهارت های خود هدایت کنید. رهبران تأثیرگذار مجموعه گسترده ای از مهارت ها، از جمله اعتماد به نفس، قابلیت اطمینان و صداقت را دارند.

به عنوان یک رهبر، ممکن است صفات زیر را به نمایش بگذارید:

مهارتهای سازمانی قوی

توانایی شناسایی نقاط قوت و ضعف یک تیم

اعتماد به توانایی های خود در هدایت تیم ها

توانایی الهام بخشیدن به دیگران

همدلی نسبت به اعضای تیم

می توانید بازخورد خود را به روشی سازنده ارائه دهید

 

اگر مهارت رهبری قوی دارید، یکی از بزرگترین مزیت های شما برای یک شرکت این است که آنها در نهایت می توانند شما را ارتقا دهند. ترویج از داخل هزینه های استخدام و آموزش را کاهش می دهد. رهبری همچنین یک کیفیت حیاتی کارمندان است. استخدام کارمند که ویژگی های رهبری را می داند به مراتب بهتر از شخصی است که هیچ بویی از رهبری یک گروه نبرده است.

 

 

استخدام کارمند

 

مهارت های بین فردی / ارتباطی

 

مهارت های ارتباطی قوی می تواند تقریباً در هر نوع شغل به نفع شما باشد. در طول حرفه خود، شما به احتمال زیاد زمان قابل توجهی را صرف برقراری ارتباط با مشتریان، همکاران، فروشندگان یا مدیران خواهید کرد. مهارت های قوی بین فردی، مثبت و موثر بودن این تعاملات را تضمین می کند.

 

یک ارتباط خوب اغلب ویژگی های زیر را نشان می دهد:

 

سطح بالایی از حرفه ای بودن

رویکرد آزاد ذهن به ایده های جدید

توانایی تفسیر الگوهای ارتباط غیرکلامی

 

یک ارتباط برقرار کننده قوی همچنین شنونده خوبی است. ارتباطات عالی شامل گوش دادن فعال است که مستلزم درک کامل صحبت های طرف مقابل و پاسخ مناسب به آنها است.

 

خودآگاهی

 

خودآگاهی به شما امکان می دهد نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا در مورد کار خود درخواست کمک یا بازخورد کنید ، به شما این امکان را می دهد که مهارت های خود را به طور مداوم بهبود ببخشید. هرچه مهارت های خودآگاهی خود را بیشتر کنید ، به راحتی می توانید در مهارت هایی که از ابتدای موقعیت خود به دست آورده اید ، تأمل کنید.

خودآگاهی اغلب شامل موارد زیر است:

هوش هیجانی قوی

درک نقش شما در تیم خود

بازخورد را بخواهید و یاد بگیرید

 

 

درستی و صداقت

 

با استخدام کارمندان که به آنها اعتماد دارند، کارفرمایان می توانند بر سایر حوزه های کسب و کار تمرکز کنند. صداقت شامل ویژگی هایی مانند پاسخگویی و صداقت است. صداقت همچنین به معنای صادق بودن در مورد توانایی ها و تنظیمات خود است. به عنوان مثال با یکپارچگی بالا، همکاران شما می توانند به شما اعتماد کنند تا با توانایی خود در انجام یک پروژه صادق باشید.

شفافیت در محل کار مهم است زیرا فرهنگ و موفقیت شرکت را شکل می دهد. وقتی اعضای تیم شما می دانند چه انتظاری از شما دارند ، می توانید با سهولت بیشتری استراتژی های تیمی را که منجر به موفقیت در بخش شما می شود ، توسعه دهید. این در نهایت می تواند به موفقیت کل شرکت شما منجر شود.

 

نقاط قابل بهبود کارمند

 

اگر به عنوان یک کارمند صداقت خود را توسعه داده اید، پس ممکن است صفات زیر را نشان دهید:

 

در مورد پیشرفت کار خود صادق هستید.

در همه روشهای تجاری اخلاق مدار هستید.

از ارزش های اصلی آگاه هستید و آنها را به طور منظم نشان می دهید.

همه تصمیمات را بر اساس صداقت و صداقت می گیرید.

 

صداقت یکی از مهمترین ویژگیهای یک عضو تیم خوب است زیرا صداقت محیط ارتباط آزاد را ایجاد می کند. وقتی کارفرمایان و کارمندان احساس راحتی کنند نگرانی ها، سوالات و بازخورد خود را به اشتراک بگذارند، همه افراد سازمان می توانند از این مزایا بهره مند شوند.

اتاق فرار انیگما در حال اجرای طرحی جدید می باشد. در این طرح برای سنجش هوش و استعداد شما فرمی تنظیم شده و از زمان ورود به اتاق فرار تا پایان بازی شما زیر ذره بین کارشناسان مجموعه رفته اید و در پایان یک نمره ارزیابی کارمند برای شما منظور می گردد که برای شناخت یک کارمند بسیار کاربردی است. با توجه به فرم ارزیابی کارمند، کارفرمایان می توانند در محل کار یک سری وظایف به کارمندان محول کنند یا در نحوه مصاحبه برای استخدام کارمند تغییر ایجاد کنند.

میزان محبوبیت (1)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614