روزمرگی

روزمرگی

روزمرگی کلافه کرده تو رو؟

تله روزمرگی

 

روزمرگی و زندگی یکنواخت واقعاً شبیه یه تله هست، اگه حواست نباشه راحت تو دامش میوفتی و بعد سفت تورو می‌چسبه تا از تله روزمرگی فرار نکنی! حتماً می‌دونید وقتی از روزمرگی می‌گیم، دقیقاً راجع به چی حرف می زنیم... حتماً همتون کم و بیش و ناخواسته درگیرش هستید! درسته، زندگیای امروزی تا یه اندازه ای آدمو وادار می کنه به اینکه برنامه های ثابتی رو دنبال کنه، مثلا مجبوری هر روز رأس یه ساعت مشخص از خواب بیدار بشی، رأس ساعت از خونه خارج بشی، ترافیک همیشگی مسیر همیشگیت رو پشت فرمون یا توی تاکسی و مترو تحمل کنی تا نهایتاً اون سر این شهر شلوغ، به محل کار یا تحصلیت برسی، جایی که قراره یه روز نسبتاً تکراری رو تا پاسی از عصر بگذرونی!

 

روزمرگی

 

اما روزمرگی دست کم تو زندگی شهری ما شهرنشینا به همین جا ختم نمی‌شه!

ماها عادت کردیم که طبق عادت‌هامون زندگی کنیم... روزها و ماه و سال ها برامون روی دور تکرار می‌گذره چون که متغیر جدیدی وارد زندگیامون نمی کنیم! برای خرید لباس که می‌ریم معمولاً همون رنگی که همیشه باور داریم بهمون میاد رو انتخاب می‌کنیم، رفیق و آشنا همیشه ما رو با همون مدل موی همیشگی دیدن و می‌شناسن! اگه مشتری نون سنگکیم تقریباً همیشه این نون رو مصرف می‌کنیم و اگه تافتون، باز هم همینطور! به طور خلاصه می‌شه گفت: تصمیمای تکراری می‌گیریم و تکراری عمل می‌کنیم، پس حس و حالمون همیشه تکراریه! این می‌شه تعریف دقیق روزمرگی!

اینکه زندگی روال و روتین داشته باشه از یه جهت مثبته. وقتی کارای تکراری و آزمون پس داده رو با کمترین تغییر انجام می‌دی، احتمال خطا و ریسک تو زمینه های مختلف برات کمتره، ولی به چه قیمت؟ اگه تو عمرت هیچ وقت شلوار با رنگ جیغ نپوشی، اگه حداقل یه بار سوار اون ترن هوایی که همیشه ازش می‌ترسیدی نشی، اگه طعم های مختلف بستنی رو امتحان نکنی، واقعاً بازم می‌تونی ادعا کنی که زندگی کردی!؟

 

فرار از زندگی تکراری

 

تله روزمرگی

 

افرادی که موفق شدن روزمرگی رو شکست بدن معتقدن تنها راهش اینه که آدم روحیه ماجراجویی رو در درون خودش پرورش بده و این جرأت رو تو خودش بوجود بیاره که چیزهای جدید رو امتحان کنه. پس باید از دایره راحتی خودت خارج بشی و به سمت تجربه های متفاوت و چیزایی که سابقاً برات عجیب و ترسناک بوده بری! این مسیر می تونه از قدم های واقعا کوچیک شروع بشه، مثلاً اضافه کردن یه چاشنی جدید به غذات (فوقش اینه که خوب نمی‌شه دیگه!)، یا مسواک زدن با اون دستی که هیچ وقت باهاش مسواک نمی زدی (اینم که تازگیا می‌گن واسه جلوگیری از تنبلی مغز خوبه!) یا گوش دادن به یه سبک موسیقی که هیچ وقت سراغش نمی‌رفتی...

خارج شدن از روزمرگی در اصل با یه تصمیم استارت می‌خوره، تصمیمی که قراره زندگیتو متحول کنه، باید به خودت بگی از این لحظه به بعد می‌خوای دیگه روزهاتو تکراری سپری نکنی، حاضری ماجراجویانه به استقبال تجربه های نو بری و زندگی خودتو از یکنواختی در بیاری! واسه فرار از روزمرگی باید مصمم باشی و از تغییر نترسی، تنها راهش اینه بری اتاق فرار!

 

اتاق فرار ، راه حلی ماجراجویانه برای خلاص شدن از روزمرگی!

 

گاهی برای خروج از روزمرگیِ زندگی کردن توی کلان شهری مثلِ تهران، نیاز به راه حل‌های مبتکرانه و هیجان انگیز داریم تا بتونیم در کنار خانواده یا دوستانمون برای یک مدت کوتاه از روتین‌ها و عادت‌های زندگی فاصله بگیریم و هیجان یک سرگرمی متفاوت رو تجربه کنیم . اگر در تهران زندگی میکنید و از روزمرگی این شهر شلوغ و پرهیاهو خسته شدید، برای شما یه راه حلِ خوب داریم.

مجموعه اتاق فرار انیگما در تهران و کرج متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید

۱۶ مهر ۱۳۹۹

سلام عالی بود

۱۶ مهر ۱۳۹۹

خیلی عالی بود

۱۵ دی ۱۳۹۹

عالی👌

09120030269 09120036614