خطرناک ترین سیاره های جهان

خطرناک ترین سیاره های جهان

سیارات خطرناک موجود در جهان هستی

خطرناک‌ ترین سیارات در جهان

قطعا وقتی از جهان هستی صحبت می کنیم؛ منظورمون نه کره زمینه و نه منظومه شمسی، بلکه در مورد 700 کوینتیلیون سیاره،  10 به توان 24 ستاره و ... صحبت می کنیم که حتی تصورشون هم می تونه دور از ذهن باشه؛ چه برسه به این که بخوایم این اجرام آسمانی رو بشمریم. جهانی وسیع و نامتناهی که حتی اگه با سرعت نور طی بشه، چیزی حدود 93 میلیارد سال زمان می بره تا به همه جاش سر بزنی. واسه همین تو جهانی با این آمار شگفت انگیز که فک کردن بهشون، هوش از سر آدمی می بره، بدون شک رازهای کشف نشده و حقایق اعجاب انگیزی داره که شنیدنشون خالی از لطف نیست.

 فهم امروز ما از جهان هستی چندان عقبه تاریخی زیادی نداره، البته کیهان شناخته شده در زمان ما به مراتب بزرگتر از تصورات گالیله، نیوتن، کپلر و کپرنیکه. بشر امروزی به لطف تلسکوپ های فضایی، رادیو تلسکوپ ها و ... تونسته بخشی از کیهان رو رصد کنه که پیش از این انسان هیچ درک و شناختی ازش نداشته، ولی با این وجود این شناخت هنوز به اندازه ذره ای در میان خروارهاست. حتی با وجود این همه پیشرفت هم این مساله که آیا ما، آدم ها تو کیهان تنها هستیم یا در بین صدها میلیارد کهکهشان و ساختار عظیم کیهانی، جایی، اثری از حیات وجود داره، هنوز پاسخ واضح و روشنی نداره؟

یکی از مهم ترین دلایل جذابیت فضا برای دانشمندان، ستاره شناسان و حتی مردم عادی همین موضوع موجودات فرازمینیه. مثلا وقتی تو سال 2013 ستاره شناسان گزارش دادن که سیاره هایی مثل زمین وجود داره که قابل سکونتن، بسیاری از افرد کنجکاو بودن تا در مورد این سیاره که کپلر 69 سی نامیده میشه و مثل سیاره های منظومه خورشیدی در مدار ویژه ای پیرامون ستاره ای می چرخه، اطلاعات بیشتری کسب کنن.

به طور کلی بشر وارد مرحله ای از زندگی خودش شده که تحقیق در مورد فرازمینی ها و تمدن اونها کمک می کنه تا بهتر خودش رو بشناسه. چون ما می دونیم قوانین فیزیکی حاکم بر سیاره زمین با قوانینی که بر بقیه جهان حاکمه، یکسانه. در هر صورت به قول آرتور سی کلارک، نویسنده بریتانیایی داستان های علمی – تخیلی، که جایی گفته بود:" دو حالت وجود دارد، یا ما در این گیتی تنهاییم یا تنها نیستیم. هر دو به یک اندازه ترسناک است. " جهان با وجود همه زیبایی ها، همون قدر می تونه ترسناک هم باشه.

 

خطرناک ترین سیاره های جهان هستی

شاید شما هم با نگاه کردن به آسمان و کهکشان پر ستاره انقدر احساس آرامش کنین که به هیچ وجه به ذهنتون هم خطور نکنه که جهان ستاره ها و سیاره ها چقدر می تونه ترسناک و خطرناک باشه. البته همه ما می دونیم، ناشناخته بودن یک موضوع به تنهایی می تونه دلیل مناسبی برای ترسناک بودنش باشه؛ چون غیر قابل پیش بینی میشه و امکان وجود هر نوع خطری در اون وجود داره؛ به همین خاطر تو این مطلب اصلا به ناشناخته های هستی که خیلی فراوونه اشاره ای نمی کنیم. می خواهیم با همین شناخت اندکی که امروز از سیارات داریم به بعضی از خطرناک ترین سیاره های جهان هستی اشاره کنیم:

 

1. سیاره مریخ (Mars Planet)

 

سیاره مریخ (Mars Planet)

 

شاید برای شما هم جای تعجب باشه که چطور مریخ که این روزها برای زندگی بر روی اون بسیار تلاش میشه؛ تو این لیست قرار داره. چون بین مریخ و سیاره زمین اشتراکات فراوانی وجود داره.

 سیاره مریخ یکی از اون سیارات عجیب و البته ترسناکیه که در منظومه شمسی وجود داره؛ چون تو این سیاره هر چند وقت یکبار طوفان های شنی بسیار عظیمی رخ میده که ارتفاع بعضی از اونها از کوه اورست بلندتر و سرعتی بیشتر از 300 کیلومتر بر ساعت داره. این طوفانها که معمولا تمام سیاره رو می پوشونه، تو یه روز می تونه همه فضا رو کُن، فَیکون کنه. علاوه بر این تغییرات دمایی هم روی این طوفانها اثر میذاره و اونها رو خطرناک تر می سازه. در کل میشه گفت: زندگی رو این سیاره با این شرایط یکی از ترسناک ترین زندگی هاییه که میشه فکرش رو کرد.

 

2. سیاره نپتون (Neptune Planet)

 

سیاره نپتون (Neptune Planet)

 

یکی از سیاه های شناخته شده منظومه شمسی، سیاره نپتونه که به بادهای بسیار سرد و البته سریعش معروفه. سرعت این بادها به قدری زیاده که تو یه چشم بر هم زدن می تونه هر جسمی رو نابود کنه. بررسی ها نشون میده؛ سرعت این بادها بعضی وقتا دو برابر سرعت صوته که در این سرعت بدن انسان تو یه پلک زدن متلاشی میشه و تکه هاش در آسمان پخش میشه. البته دانشمندان هم چنان در حال بررسی این سیاره هستن تا بتونن دلیلی برای این بادهای شدید پیدا کنن.

 

3. سیاره ونوس یا زهره (Venus Planet)

 

سیاره ونوس یا زهره (Venus Planet)

 

ونوس به عنوان یکی از کوچکترین سیاره های منظومه شمسی، یکی از خطرناک ترین سیاره های این منظومه هم محسوب میشه و امواج خارق العاده ای رو از خودش ساطع می کنه. این سیاره که از لحاظ مداری، نزدیک ترین سیاره به کره زمین به حساب میاد و به عنوان سیاره دو قلوی زمین در نظر گرفته میشه، شرایط حاکم بر اون خبر از یه قل شیطانی میده، چون این سیاره یه جورایی شبیه جهنمه. در اوایل جنگ سرد، شوروی سابق تونست کاوشگری رو بر روی ونوس فرود بیاره که تنها 127 دقیقه دوام آورد و بعد از اون کاملا خرد شد و سپس تبدیل به مایع شد. متاسفانه هنوز دلیل علمی مشخصی برای این واقعه ثبت یا کشف نشده.

در مدت زمانی که کاوشگر روسی روی سطح ونوس بود، اطلاعاتی در مورد سمی بودن بسیار زیاد این سیاره به زمین ارسال کرد. دمای این سیاره نزدیک به 425 درجه سانتی گراد و فشار هوا در اون 100 برابر بیشتر از زمینه. بنابراین قدم زدن روی این سیاره مثل این می مونه که تو عمق 2000 متری کف دریا بخوای، قدم بزنی که با توجه به این که سطح این کره از اسید سولفوریک پوشیده شده، این کار عملا محاله. به نظر می رسه سم اسید سولفوریک حاصل از تشعشعات و گرما، ونوس رو در عین زیبایی به وحشتناک ترین سیاره جهان تبدیل کرده.

البته چیزهای جالب دیگه ای هم در مورد این سیاره وجود داره که اون رو به یه مکان غیر قابل سکونت تیدیل می کنه؛ مثلا این که اتمسفر ونوس خیلی غلیظه و جو اون مملو از ابرهاییه که صدها بار از عطارد داغ تره، کوه های آتشفشانی دائما در حال فوران کردن هستن و نیروهای جاذبه صدها بار قویتر از نیروی جاذبه بر روی کره زمینه، علاوه بر زمین لرزه ها و آتش فشان ها، هر لحظه باید انتظار بارش یه باران بسیار اسیدی رو داشته باشیم که در کنار طوفان هایی با سرعت 500 کیلومتر بر ساعت و با وسعت 2000 کیلومتری، حضور انسان بر روی سیاره ونوس به معنای واقعی کلمه غیر ممکن و محاله. 

 

4. سیاره مشتری (Jupiter Planet)

 

سیاره مشتری (Jupiter Planet)

 

مشتری به عنوان بزرگترین سیاره منظومه شمسی یکی از ترسناک ترین سیاره های این منظومه هم به شمار میاد؛ به طوری که هیچ موجودی دوست نداره، حتی بهش نزدیک هم بشه. این سیاره طوفان هایی تو خودش ایجاد می کنه که به تنهایی دو برابر زمینه و با سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنه. اتمسفر سیاره مشتری تاریکه و تمامی اون با هیدروژن پر شده، این گاز بر روی زمین بی رنگه، ولی تو مشتری به ماده ای تبدیل شده که هیچ کس نمی دونه چیه؟

علاوه بر این بر سطح سیاره مشتری همیشه رعد و برق هایی می زنه که 100 بار قویتر از صاعقه های روی زمینه و اون رو به یکی از خطرناک ترین سیارات تبدیل کرده که طبیعتا غیر قابل سکونت هم هست.

 

5. سیاره پگسی بی (Pegasi B Planet)

 

سیاره پگسی بی (Pegasi B Planet)

 

سیاره پگسی B یکی از مشهورترین و در عین حال زیباترین تصاویر کهکشانیه که اندازه ای 150 برابر زمین داره و هر روز در حال سرخ شدنه؛ چون ستاره ای در نزدیکی این سیاره قرار داره که گرمایی مثل گرمای خورشید رو تولید می کنه و دمای این سیاره رو به 1000 درجه سانتی گراد می رسونه. فشار هوای گرم و البته وجود مقدار کمی هوای سرد باعث میشه؛ تا بادهای شدیدی به اندازه 1000 کیلومتر بر ساعت به وجود بیاد. البته با وجود دمای بالا، باران های این سیاره وارد هوای گرم میشن و ناگهان به جریان سرد می رسن که با توجه به هیدروژنی بودن سیاره، تبدیل به موادی مثل آهن میشن و روی سطح سیاره فرود میاد.

قطعا با چنین شرایطی زندگی کردن بر روی این سیاره به فکر هیچ کس خطور هم نمی کنه.

 

چرا اتاق فرار نجات سولاریس رو باید امتحان کرد؟

در اتاق فرار نجات سولاریس این که انسان به دنبال یه پناهگاه در بین سیاره های ناشناخته منظومه شمسی و کهکشان های دیگه بگرده؛ تنها گزینه برای بقا و زنده موندنه. بنابراین اگه فک می کنین؛ روحیه قرار گیری تو چنین موقعیت هایی رو دارین و انقد به خودتون و تخصصتون مطمئنین که می تونین به عنوان یه انسان به خاطر دیگران این خطرات رو به جون بخرین؛ اتاق فرار نجات سولاریس یه موقعیت فوق العاده برای محک زدن خودتونه. اتاق فراری متفاوت که انسان ها و تواناییهاشون رو تو سخت ترین و چالشی ترین موقعیت ها محک می زنه. موقعیتی که حتی نفس کشیدن در اون خطرناکه، چه برسه به فکر کردن و درست عمل کردن. 

اتاق فرار نجات سولاریس در اصل یه اتاق فرار برای شناخت قابلیت ها و استعدادهای وجودیتونه، یه جایی برای این که بدونین ظرفیت واقعیتون چقدره و تا کجا می تونین دووم بیارین. درسته که چالش ها و معماهای این مجموعه خیلی سخت و طاقت فرسا نیست؛ ولی با توجه به موقیعت و شرایطی که بازیکن در اون قرار می گیره؛ می تونه نفس گیر و پرتنش باشه. به همین خاطر بعد از امتحان این اتاق فرار حداقل چیزی که یاد می گیرین، اینه که بدونین تو موقیعت های سخت زندگی، چه جوری آرامش خودتون رو حفظ کنین و بهترین خودتون باشین؛ بهترین از نظر دقت و تمرکز. چون این دو نکته در ظاهر کوچک بسیار در موقعیت های حساس و نفس گیر سرنوشت سازه و می تونه شما رو به راحتی از یه شرایط سخت و پیچیده نجات بده.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (1)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614