بهترین فیلم های جنگی

بهترین فیلم های جنگی

عشق فیلم جنگی باشی و اتاق جنگ انیگما رو نرفته باشی

فیلم جنگی خفن

فیلم های جنگی با محوریت میدان نبرد، حاشیه های جنگ، تلفات و تاثیرات آن بر زندگی نظامیان و غیر نظامیان در طول تاریخ با اهداف متفاوتی ساخته شدن. مثلا فیلم های تبلیغاتی که معمولا در جهت تبلیغ ارزش های مرتبط با جنگ مثل تمجید ایثارگری و رشادت های میدان نبرد، تشویق برای شرکت در جنگ، تقویت غرور ملی و ... تولید میشن و یا فیلم های ضد جنگ که نگاهی انتقادی به جنگ دارن و تلاش می کنن با نشون دادن ویرانه های زندگی ها و فرصت های از دست رفته به خاطر وقوع جنگ، پیامدهای واقعی جنگ رو از نزدیک به بیننده القا کنن و تلخی های اونو نشون بدن.

از زمانی که اولین فیلم جنگی ایرانی یا فیلم جنگی آمریکایی ساخته شد، رقابت ها شروع شد و روز به روز فیلم های جنگی جذاب تر میشدن. حالا بین طرفدارای فیلمهای جنگی بحث زیاد پیش میاد که کدوم فیلم جنگی سرتر از بقیه فیلماس و نمیخوان پولشونو سر دانلود فیلم جنگی الکی دور بریزن. اگر فیلم مورد علاقه شما تو این لیست نبود حتما اسم فیلم جنگی خفن مد نظر خودتونو برای ما کامنت کنید.

 

فیلم های جنگی قدیمی

 

ژانر فیلم های جنگی به خاطر نشون دادن درگیری های زمینی، هوایی و دریایی بسیار جذاب بوده و همواره از پرفروش های گیشه های سینمایی تو کل دنیا به شمار میرن. ولی همه فیلم های جنگی واقعی با هدف سرگرمی و ماجراجویی ساخته نمیشن و فیلم های خاصی هستن که واقعا از جنبه های مختلف بازیگری، موسیقی، فبلمبرداری، سناریو و حوادث تاریخی از ارزش فوق العاده بالایی برخوردارن و مورد تحسین همگان قرار می گیرن. اینجا به چند تا از بهترین هاشون اشاره می کنم:

 

فهرست شیندلر  ( Scgindler List 1993)

 

فهرست شیندلر 1993

 

فهرست شیندلر، گرانترین فیلم سیاه و سفید در تاریخ سینمای جهان و موفقیت آمیز ترین فیلم جنگی جهان بر اساس کتاب توماس کیندلی به نام" شیندلرز آرک " مهمترین اثر استیون اسپیلبرگ ،کارگردان معروفه . علت جذابیت بالای این فیلم الهام گیری این اثر از شخصیت واقعی و تاریخی اسکار شیندلره که در دل یه واقعه تلخ و تراژیک، اثری دراماتیک می سازه.

اسکار شیندلر واقعی شخصیتی المانی، صنعتگر و عضو حزب نازیه که از زندانیان یهودی به عنوان نیروی کار توی کارخونه استفاده می کنه و با این کارش تونست زندگی 1200 زندانی یهودی رو از نسل کشی نازی ها نجات بده.

جنگ جهانی دوم مانند هر جنگ دیگری پر از خشونت و پرخاشگری و اتفاقات وحشتناکه و برخورد با اسرای یهودی یکی از تاریکترین و تلخ ترین جنبه های این جنگه که تو این فیلم به خوبی به اون پرداخته شده و شیندلر به عنوان قهرمان برای نجات بی گناهان از خشونت تلاش های شایسته ای انجام داده که در این اثر جذاب به زیبایی به نمایش در اومده.

 

اینک آخرالزمان (Apocalypse Now)

 

اینک آخرالزمان

 

در میان مشهورترین آثار مربوط به فیلم های جنگ ویتنام، فیلم "اینک آخرالزمان "به کار گردانی فرانسیس کوپولا از برجسته ترین کارهای سینماییه که با برداشتی ازاد  از کتاب دل تاریکی اثر جوزف کنراد  ساخته شده. ماجرای این فیلم آمریکایی در مورد سروان بنجامین ویلارده که باید در طول جنگ ویتنام برای انجام ماموریتی به جنگل های کامبوج بره و سرهنگ کرتز رو که میگن دیوونه شده؛ بکشه. اینک اخرالزمان محصول 1979 فیلمی حماسی، ماجراجویی و جنگیه که یکی از بحث بر انگیز ترین و مهم ترین  فیلمای تاریخ سینما هم به شمار میره.

 

خشم (Fury)

 

خشم یا fury

 

فیلم خشم یا فیوری روایتی درباره جنگ جهانی دوم هست که از یک داستان واقعی درباره یک تانک آمریکایی گرفته شده است. داستان فیوری در آخرین ماه‌های جنگ جهانی دوم رخ میده و درباره یک تانک شرمن مدل M4  هست. خدمه این تانک شامل گروهبان دان واردی، بوید، گریدی ترویس، گوردو گارسيا و جوانی به نام نورمن اليسون هست که نورمن برخلاف چهار نفر دیگر هیچ علاقه ای به جنگ و کشتن انسان‌ها نداره و از این کار میترسه. این تانک به همراه چند تانک دیگه در آوریل 1945 توی خاک آلمان برای یک ماموریت عجیب و مرگبار علیه متفقین در خط مقدم دشمن اعزام میشن.

 

فیلم جنگی واقعی

 

تاپ گان ماوریک Top Gun: Maverick

 

تاپ گان ماوریک Top Gun: Maverick

 

فیلم هیجان انگیز و بسیار جذاب Top Gun: Maverick با نقش آفرینی زیبای تام کروز به راحتی در بین برترین فیلم های جنگی سال 2022 قرار می گیره. این فیلم که دنباله فیلم تاپ گان 1986 محسوب میشه؛ تبدیل به دومین فیلم پرفروش سال 2022 شده. 

داستان این فیلم در مورد پیت میچل ماوریک، کاپیتانیه که بعد از 30  سال خدمت از ارتقا درجه خودداری می کنه. اون برای ماموریتی انتخاب میشه و مسوولیت آموزش گروهی از فارغ التحصیلای تاپ گان رو به عهده می گیره. 

موفقیت بسیار چشمگیر این فیلم صرفنظر از بازی بسیار فوق العاده بازیگران حرفه ای، به خاطر سکانس های واقعی و تاثیرگذار فیلم هم هست. چون سازندگان این فیلم به مدت سه ماه تمرین هایی برای بازیگران در نظر گرفتن تا با شرایط داخل کابین جت های جنگی، بیشتر آشنا بشن و در هنگام پرواز برای تنفس مشکل نداشته باشن. 

البته بازیگرا تو این فیلم تو کابین پشت سر یه خلبان واقعی ارتش می نشستن؛ ولی تصاویر مربوط به پرواز جت های جنگی، فیلم رو هیجان انگیزتر و محبوب تر می سازه. به طوری که بعد از دیدن این فیلم نظرتون نسبت به تمام فیلم هایی که از جت های جنگی استفاده کردن؛ عوض میشه.

 

پیانیست ( The Pianist)

 

پیانیست

 

پیانیست یه اثر سینمایی فاخر به کارگردانی رومن پولانسکی کارگردان برجسته لهستانیه که 15 سال بعد از رد کردن پیشنهاد کارگردانی فیلم فهرست شیندلر، روایت خودش رو از روزهای جنگ جهانی دوم در قالب این فیلم بی نظیر روی پرده می بره.

این فیلم هم داستان زندگی واقعی پیانیستی یهودی به نام ولادیسلاو اشپیلمانه که در طول جنگ به عنوان یه انسان خانواده، شغل و آزادیشو از دست میده و برای حفظ زندگیش تلاش می کنه.

پیانیست فیلمی آزار دهنده و کوبنده ست که تقلا برای زنده ماندن رو به خوبی نشون میده و با نمایش قباحت و زشتی جنگ، تاثیر بسیار زیادی روی بیننده داره. فیلم پیانیست یه درام جنگیه که با توجه به جزئیات، به شکلی استادانه بر مخاطب اثر میذاره.

 

بازی جنگی واقعی

 

کجا می روی آیدا (?Quo Vadis, Aida)

 

کجا می روی آیدا

 

این فیلم که به کارگردانی یاسمینا ژبانیچ  جزء جدید ترین فیلم های اکران شده سال 2020 و از نامزدهای خارجی زبان دریافت اسکاره، به کشتار سربرنیستا در سال 1995 اشاره داره و به ماجراجویی های جنگ بوسنی و تلاش آیدا برای نجات جان خانوادش می پردازه.

آیدا که در ماه جولای سال 1995 به عنوان مترجم سازمان ملل فعالیت می کنه با هجوم ارتش جمهوری صرب بوسنی و پیش از قتل عام سربرنیستا؛ سعی می کنه تا خانوادش رو از این شهر نجات بده. این فیلم به خاطر نشون دادن سیاهی های جنگ؛ بسیار هولناک و در عین حال تاثیرگذاره. نمایش بی عدالتی، نژاد پرستی و افراطی گرایی تو این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده.

 

در جبهه غرب خبری نیست ( All Quiet on the Western Front )

 

در جبهه غرب خبری نیست

 

فیلم اسکار گرفته "در جبهه غرب خبری نیست" محصول سال 1930 کشور آمریکا و ساخته لوییس مایلستون کارگردان مولداویایی تبار زاده آمریکاییه که وحشت موجود در جنگ رو تو این فیلم به زیبایی به نمایش در میاره.

این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از اریش ماریا رمارک در ژانر اکشن، جنگی و درام ساخته شده و در مورد تعدادی نوجوان آلمانیه که معلمشون اونها رو قانع می کنه که برای دفاع از سرزمین پدری و شرکت در جنگ جهانی اول نام نویسی کنن. اونا هم با شوق فراوون به جنگ ملحق میشن و در خط مقدم شاهد تصویر واقعی جنگ و خشونت میشن. داستان اصلی فیلم تجربه این نوجوونا از حضور در میدان نبرده.

 

حرامزاده های بی آبرو (Inglourious Basterds)

 

فیلم حرامزاده های بی آبرو

 

فیلم حرامزاده های بی آبرو یکی از بهترین فیلمهای جنگی تاریخ هست و طرفداران بی شماری داره. داستان فیلم درباره یک گروه سرباز آمریکایی یهودی هست که با نفوذ بین سربازان آلمانی، شروع به کشت و کشتار اونا میکنن و هدفشون از بین بردن نظامیان آلمانی هست. این فیلم از ابتدا تا انتها به شما استرس میده و اگه چیپس باز کردید باید بهتون بگم که بذارید برای ی فیلم دیگه و با دقت حرامزاده های بی آبرو رو ببینید.

 

ستیغ اره ای Hacksaw Ridge

 

فیلم ستیغ اره ای

 

این فیلم جنگی که درباره جنگ جهانی دوم و سربازی به اسم دزموند ساخته شده، روایت عجیبی از کسیه که بدون حتی یک شلیک به جنگ میره و مدال افتخار کسب میکنه. کسی که بین انسانیت و کشتن انسان ها، انسانیت رو انتخاب میکنه و تو این راه سربلند میشه. همون موقع که تصمیم میگیره به سربازی بره، با کلی مخالفت از طرف خانواده و دوست و آشنا مواجه میشه اما تصمیم خودشو گرفته. داس بدلیل سرپیچی از فرمان و تفنگ دست نگرفتن دادگاهی میشه اما اتفاقات جالبی میفته که بهتره خودتون ببینید.

 

1917

 

فیلم 1917

 

این فیلم یکی از پراسترس ترین فیلم های جنگی تاریخ سینماست و توی یکی از صحنه ها به حدی جلوه ویژه این فیلم جذاب ساخته شده که شما هم توی خونه فکر میکنید اونجایید. این فیلم جنگی از اون جایی شروع میشه که یک سرباز به همراه یکی از نظامی ها مامور میشن که خبر توقف یک جنگ رو به جایی برسونن که هیچ راه ارتباطی با بیرون ندارن. توی این راه ی اتفاقاتی میفته که ضربان قلب شما رو بالا میبره.

 

ملوان جنگی War sailor

 

ملوان جنگی فیلمی درباره یک ملوان که در وسط اقیانوس و جنگ جهانی دوم گیر کرده است

 

ملوان آلفرد طبق روال کار خود به وسط اقیانوس رفته اما این سری عاقبتی شوم در انتظار او می باشد. اتفاقی که هرگز پیش بینی نمیشه ولی جنگ جهانی دوم زمانی شروع میشه که ملوان آلفرد و دوستان وسط اقیانوس هستن. بزرگترین چالش ملوان آلفرد در طول زندگی برای اون اتفاق میفته اما آیا جون سالم به در میبره؟

 

فیلم مونیخ لبه جنگ (Munich: The Edge of War)

 

فیلم مونیخ لبه جنگ (Munich: The Edge of War)

 

فیلم مونیخ لبه جنگ بر اساس رمان تخیلی – تاریخی مونیخ اثر رابرت هریس ساخته شده. داستان فیلم در سال 1932 رخ میده. این فیلم که یه درام تاریخی جذابه با بازی های برجسته، تونسته نمرات خوبی از منتقدین و بینندگان کسب کنه. داستان این فیلم جنگی درباره سفر یک دیپلمات انگلیسی در آستانه جنگ جهانی دوم به شهر مونیخه. در این سفر اون یکی از همکلاسی های سابقش از آکسفورد رو ملاقات می کنه که این دوست قدیمی حالا دیگه برای کشور آلمان کار می کنه.

هیو لگات و پل فون هارتمن در زمان تحصیل تو آکسفورد دوستای صمیمی بودن که در بزرگسالی از هم جدا شدن. حالا اولی یه دیپلمات بریتانیاییه و دومی برای دولت آلمان کار می کنه. در کنفرانس مونیخ با آشکار شدن یه سری راز، تنش ها و تهدید هایی به وجود میاد که فیلم رو دوست داشتنی می کنه. فیلم مونیخ لبه جنگ به عنوان یه درام جنگی - جاسوسی، هیجان زیادی را به بیننده القا می کنه و برای اونهایی که به فیلم های تاریخی علاقه دارن، یه فیلم فوق العادست.

 

فیلم عملیات مینسمیت (Operation Mincemeat)

 

فیلم عملیات مینسمیت

 

فیلم عملیات مینسمیت که بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده؛ به خوبی تونسته توجه خاص منتقدان و بینندگان رو جلب کنه.  داستان این فیلم انگلیسی وقایع مربوط به عملیات  Mincemeat  (عملیات گوشت چرخ کرده) را به تصویر می کشه که هدفش مخفی نگه داشتن نقشه های متفقین برای حمله به سیسیل بود. این فیلم را میشه یه اثر جاسوسی دونست که زوایای پنهانی از جنگ جهانی دوم رو بعد از چندین دهه به نمایش میذاره که تا کنون کمتر بهش پرداخته شده. زوایایی که با وجود عجیب و غریب بودن؛ واقعا اتفاق افتادن.

ماجرای فیلم از این قراره که نیروهای اطلاعاتی انگلستان برای فریب نیروهای نازی و کم کردن تعداد اونها تو جزیره سیسیل، عملیت مینسمیت رو طراحی میکنن که بسیار متفاوت و خلاقانه ست.

 

میثاق the covenant

 

میثاق the covenant

 

در طول جنگ توی افغانستان، یک مترجم محلی جون خودش رو به خطر میندازه تا ی گروهبان آمریکایی مجروح رو تا کیلومترها با خودش میاره تا به دست پاکستانی ها نیفته. توی این عملیات طاقت فرسا نفس شما هم میگیره و لحظه به لحظه با بازیگرای فیلم the covenant همراه میشید. شاید دروغ نباشه اگر بگیم تو 5سال اخیر بهترین فیلم جنگی، the covenant بوده.

فیلم های جنگی به دلیل قهرمان پروری و پیروزی بر سختی های فیزیکی؛ همواره مورد توجه همه سلیقه ها بوده و افراد تو هر سن و سالی از پیروزی انسان های خوب لذت می برن. تو فیلمای جنگی قهرمان داستان با خطرات زیادی مواجه میشه و با اون که جانش در خطره باید تلاش کنه تا کل دنیا رو از شر و بدی نجات بده.

 

فیلم مالنا Malena

 

در میان حال و هوای جنگ، پسر نوجوانی که خودشو در این جنگ اسیر عشق مالنا میبینه

 

در میان حال و هوای جنگ، پسر نوجوانی که خودشو در این جنگ اسیر عشق مالنا میبینه. زنی احساسی که در یک شهر کوچک و کوته فکر ایتالیا زندگی می‌کند.

فیلم مالنا در مورد خطر یک زیبایی از نگاه یک بچه 12 ساله به نام رناتو هست. اون سه چیز رو در یک روز تجربه میکنه که شامل شروع جنگ، گرفتن دوچرخه و ورود مالنا به شهر میشه. از چشمای اون نفرین زیبایی و تنهایی مالنا را میشه دید که شوهرش مرده فرض میشه و از طریق روح اون عشق مالنا رو به اون می بینیم.

 

هواپیما Plane

 

فیلم هواپیما به کارگردانی ژان فرانسوا ریچه

 

فیلم هواپیما به کارگردانی ژان فرانسوا ریچه یکی از 10 فیلم برتر اکشن سال 2023، در مورد تلاش مسافران یک هواپیمای سقوط کرده برای بقاست که در اون قهرمان داستان تلاش می کنه تا در دل جنگل های گرمسیری، مسافرانش رو به محل امنی برسونه تا از دست عده ای آدم ربا در امان باشن....

ماجرا از این قراره که یه خلبان با تجربه که سابقه عضویت در ارتش رو هم داره، مجبور میشه هواپیماش رو به دلیل نقص فنی در دل جزیره ای به ظاهر خالی از سکنه فرود بیاره. ولی برخلاف تصور او و مسافرا، تو این جزیره افرادی زندگی می کنن که کارشون ربودن افراد خارجی و درخواست باج از دولت هاست. البته شرکت هواپیمایی تصمیم داره که یه تیم زبده از افراد نظامی رو به منطقه اعزام کنه؛ ولی تارسیدن اونها، خلبان باید به کمک مسافرا از جان خودشون محافظت کنن. 

نبرد برای بقا یا زنده ماندن، نبرد انسان با طبیعت یا شرایط محیطی که در طول تاریخ یکی از مهم ترین دغدغه های انسانی محسوب میشه، همواره مورد توجه انسان های مختلف بوده و هست. شاید به همبن خاطر که فیلم ها و بازی های زیادی تو این ژانر ساخته شده و این ژانر رو نسبت به بقیه زیر ژانرهای فیلم اکشن و جنگی محبوب تر و پرطرفدارتر ساخته؛ فیلم هواپیما هم با تکیه بر همین اصل یه اثر موفق و دیدنی به حساب میاد.

 

این ژانر هیجان انگیز که پر از ماجراجوییه، معمولا با سناریویی جذاب و صحنه های اکشن و جنگی که برگرفته از جنگ ها و حوادث واقعی زندگی انسان ها تو یه برهه خاصه؛ از بابت جذابیت موجود در تحرک همیشه مورد اقبال تماشاگر عام قرار می گیره و معمولا همه بیننده ها یه بار جای قهرمان داستان زندگی می کنن.

شاید علت جذابیت بازی های جنگی هم به این موضوع برگرده. این بازی ها با وجود اون که از گرافیک و صحنه های اکشن بسیار خوبی برخوردارن، از آن جهت که مجازی و خیالین، خیلی برای همه دوست داشتنی نیستن و معمولا افراد به دنبال فضاهایی می گردن که بتونن حسای واقعی تو وجودشون رو زنده کنن و یه لذت واقعی رو تجربه کنن. جایی مثل اتاق جنگ مجموعه اتاق فرار انیگما که میشه در اون تقابل بین خیر و شر رو دید و لمس کرد.

اتاق جنگ انیگما فرصتیه استثنایی برای اونایی که یه عمر توجعبه جادویی تلویزیون نظاره گر قهرمان های جنگی و ماجراجوییهاشون بودن.حالا وقتشه با لمس همون موقعیت و قرار گیری تو لحظات و شرایطی که بار روحی و روانی سنگینی هم داره و تصمیم گیری رو سخت تر می کنه، یه تجربه منحصر بفرد رو بسازن.

تو زمانی که جهان منتظره جنگ جهانی سوم هست و نیروهای ارتش شوروی و امریکا موشک هاشون رو به سمت هم نشونه گرفتن، شما به همراه گروهتون وارد اتاق جنگ تو کوبا میشین و ماموریتتون اینه که با پبدا کردن دکمه قرمز جلوی یه جنگ اتمی و نابسامانی های مربوط به اونو بگیرین.

همه اتفاقات این اتاق برمی گرده به سال 1962 میلادی تو پایگاه رمدیوس شهرکوبا. شوروی بعد از عملیات ناموفق آمریکا تو کوبا یه سری موشک اتمی رو توخاک این کشور به بهانه محافظت مستقر می کنه که طبیعتا امریکا هم بیکار نمیشینه و واسه جنگ و رویارویی خودشو آماده می کنه. حالا شمایید و ماموریتی سخت و مهم که قطعا مجبورین برای تحققش جونتون رو از دست بدین، ماموریتی که برای نجات زمین از خشونت و هرج و مرج حیاتیه. تو این مرحله لازمه که قهرمانانه تلاش کنین تا جلوی جنگ و خونریزی بیشتر رو بگیرین.

فضا و محیط این اتاق فرار کاملا شبیه پایگاه نظامی طراحی شده و وسایل مورد استفاده بازیکنا مثل بیسیم، ابزار الات جنگی ، جعبه های جنگی و... حس قرار گرفتن تو حال و هوای جنگ رو کاملا به بازیکن القا می کنه. بیشتر معماهای این بازی واقعین و برگرفته از اتفاقاتین که در این فضاها و محیط ها رخ میده و اون چیزیه که سربازها و مامورهای ویژه معمولا باهاشون دست و پنجه نرم می کنن.

در کل همخوانی عجیبی بین اجزای این اتاق وجود داره، نمادهای جنگی آویزون به در و دیوار با قفل های الکترونیکی و ابزار آلات جنگی کاملا حال و هوای دهه 60 شوروی رو تداعی می کنه. حتی معماها و سرنخ هایی که قراره شما رو به دکمه قرمز و نجات زمین برسونه، علاوه بر ایجاد هیجان و حس ماجراجویی، چالش سختیه که تداعی کننده لحظات نفس گیر و مهم تصمیم گیری تو شرایط جنگیه.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (31)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید

محسن ۶ دی ۱۴۰۲

همه این فیلم های جنگی خفن هستن و نمیشه از کنارش گذشت واقعا این لیست فیلم های جنگی شاهکار سینمای جهان هستن

09120030269 09120036614