محبوب ترین داستان اتاق فرار

محبوب ترین داستان اتاق فرار

پرطرفدارترین اتاق فرار جهان

محبوبیت اتاق فرار

 

اتاق فرار یه فعالیت تفریحی نسبتاً جدیده که تو سال‌های اخیر واقعاً رشد چشم‌گیری داشته. وب سایت نوظهوری در اولین سرشماری سراسری که در جهان داشته، تونسته یه لیست 1040 تایی از مجموعه های فعال در زمینه اتاق فرار پیدا کنه و صفحه ای رو به هرکدوم از اونها اختصاص بده. تو قدم بعدی، آماری رو بدست اوردن که نشون می‌ده چه کشورهایی بیشترین تعداد اتاق های فرار رو دارن، تراکم اتاق های فرار نسبت به جمعیت کشورهای مختلف به چه شکل هست و چه اتاق هایی با چه تم و داستانی، مراجعین رو بیشتر از همه هیجان زده می کنه! راستی، شما ترجیح می‌دید تو کدوم داستان قرار بگیرید؟

 

اتاق فرار یک تفریح جهانی

 

همونطور که گفته شد، حداقل 1040 مجموعه اتاق فرار در بیش از 619 شهر دنیا وجود داره که می تونید بهشون مراجعه کنید! ایالات متحده آمریکا با 243 مجموعه، صاحب بیشترین تعداد مجموعه اتاق فرار هست، بعد از اون کانادا با 92 مجموعه و انگلستان با 66 مجموعه، پیشتازان این صنعت تفریحی هیجان انگیز هستن! البته جالبه که بدونید با وجود اینکه انگلستان دارای بیشترین اتاق های فرار در قاره اروپاست، اما اگه تراکم امکانات تفریحی بر اساس جمعیت یک کشور رو عاملی مهم بدونیم (که هست!)، کشورهای اروپایی دیگه ای مثل هلند، مجارستان، استونی و قبرس، صاحب بالاترین عددها در مورد تراکم اتاق های فرار نسبت به جمعیتشون هستن که این می تونه نشون دهنده نقش این فعالیت تفریحی در جذب توریست برای این کشورها باشه!

 

محبوب ترین اتاق فرار

 

محبوب ترین داستان

 

اما چه داستان هایی توی اتاق های فرار از همه متداول تره؟ آمار بدست اومده نشون میده که 30% از داستان ها مربوط به فرار از یه جای ناخوشاینده! در اغلب مواقع این جای ناخوشایند ظاهر یه سیاه‌چال یا زندان رو داره مثل اتاق فرار ترسناک! دومین گزینه محبوب مربوط به اتاق هایی هست که داستان خاصی ندارن و فقط بحث حل معماها و فرار کردن از اتاق مطرحه. این گروه 16% اتاق ها رو تشکیل می‌دن! از دید طراحان اتاق های فرار، سومین نوع پرطرفدار اتاق ها، اونهایی هستن که بازیکن ها طی داستان با عوامل فراطبیعی مثل روح یا موجودات ناشناخته مهاجم مواجه می‌شن مانند بازی تسخیر در اتاق فرار برج میلاد! (8%) بعد از اینها، اتاق هایی که تم جاسوسی، کارآگاهی و آدم‌ربایی دارن هم جزو اتاق های مطرح و پرطرفدار محسوب می‌شن. توی این دسته از اتاق ها معمولاً یا با یه پرونده قتل که باید رمزگشایی بشه مواجهید و یا باید یه بمب رو خنثی کنید!

چیزی که بین همه این آمار و ارقام واضحه اینه که اتاق فرار بعنوان یه تفریح مهیج و سرگرم کننده داره هر روز بیشتر از قبل مورد توجه عموم قرار می‌گیره و از این به بعد این بازیکنا هستن که از سازنده های اتاق های فرار انتظار دارن تا داستان های جدیدی با معماهای جدید پیش روی اونا قرار بدن که اونا رو حسابی درگیر خودش بکنه، به چالش بکشه، بترسونه و حسابی به وجد بیاره!

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614