رتبه بندی کشورهای دارای اتاق های فرار

رتبه بندی کشورهای دارای اتاق های فرار

پنج حقیقت در مورد اتاق های فرار جهان

اتاق های فرار پر طرفدار

بیشترین اتاق فرار برای کجاست؟

 

بیشترین طرفداران اتاق‌های فرار مربوط به کدام کشورها هستند؟

این روزها اتاق‌ فرار (Escape Room) در سراسر جهان طرفداران بسیاری پیدا کرده‌ است؛ علی رغم تفاوت در سلیقه‌ها، اتاق‌های فرار یکی از جذاب‌ترین سرگرمی و تست‌های هوش در بین مردم سراسر جهان بوده و فارغ از هرگونه نژاد، می‌توان گفت که اتاق فرار گزینه‌ای محبوب در سراسر جهان است. در این مطلب با کشورهایی که دارای پُرطرفدارترین اتاق‌های فرار هستند، آشنا خواهیم شد.

نتایج این بررسی از کجا آمده است؟ در این بررسی، نتایج چندین موتور جستجو نظیر گوگل در نظر گرفته شده و همچنین به نتایج جستجوی توریست‌هایی که عازم کشورهای مورد نظر بوده‌اند نیز پرداخته شده است. شاید باورش سخت باشد اما در برخی از مسافرت‌های خارجی، توریست‌ها صرفا به دنبال اتاق‌های فرار مشهور در آن کشور بوده‌اند! این مسئله خود می‌تواند اهمیت اتاق‌ فرار را برجسته سازد.

 

پرطرفدارترین اتاق فرار

 

این بررسی نتایج تا ابتدای سال 2020 را هدف قرار می‌دهد. از آنجایی که ویروس کرونا بعد از آن در سراسر جهان شیوع یافته است، بهتر است که به نتایجی که تا ابتدای سال 2020 به دست آمده است بپردازیم. همان‌طور که گفته شد، در این بررسی جستجوی‌های موتورهای پُر طرفدار، خریدهای اینترنتی، جستجوی آدرس‌های الکترونیکی و نقشه‌ها، امتیازهای کاربران در موتورهای جستجو و مواردی از این دست مد نظر قرار گرفته است.

بر همین اساس، نام 26 کشور به ترتیب رتبه در این جدول جای گرفته است. از سوی دیگر، کشورهای فوق در بخش تجارت از طریق اتاق‌های فرار نیز رتبه بندی شده و این جداول می‌توانند میزان درآمد آنها را از این بخش نشان دهند. یک تیر و دو نشان؛ محبوبیت اتاق‌های فرار و همچنین بالاترین درآمدها. به نظر شما مردم به اتاق‌های فرار کدام کشورها علاقه بیشتری دارند؟ به جدول زیر نگاه کرده تا پاسخ خود را بیابید! این لیست شامل بهترین اتاق های فرار جهان هست که از لحاظ تعداد و کیفیت دسته بندی شدند اما برای اتاق های فرار تهران هم یک لیست بهترین اسکیپ روم های تهران وجود داره که میتونید تو انیگما اون لیست رو ببینید.

 

نام کشور و رتبه

نام کشور و رتبه

1 انگلستان

14 اسلوونی

2 آمریکا

15 مجارستان

3 فرانسه

16 استونی

4 ایتالیا

17 پاناما

5 تایوان

18 آفریقای جنوبی

6 کرواسی

19 رومانی

7 هلند

20 کانادا

8 آلمان

21 بلغارستان

9 استرالیا

22 ایرلند

10 جمهوری چک

23 اتریش

11 صربستان

24 برزیل

12 اسپانیا

25 ایران

13 پرتغال

26 جزایر مالت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اتاق فرار پرطرفدار

 

۵ حقیقت در رابطه با اتاق فرار که تاکنون نمی‌دانستید!

 

این روزها سرگرمی اتاق فرار بسیار گسترده شده و اتاق فرار در میان مردم نیز بسیار محبوب شده‌ است، اما هنوز هم تعداد زیادی از مردم هستند که واقعا اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند. بنابراین ما 5 واقعیت جالب در مورد اتاق‌ فرار را جمع‌آوری کردیم تا بیشتر بتوانید با این سرگرمی جدید آشنا شوید.

 

اتاق‌ فرار از بازی‌ ویدیویی ایده گرفته‌ است

 

شاید این مسئله برای شما تعجب‌آور باشد اما مفهوم اتاق فرار در واقع از یک بازی ویدیویی نشات گرفته شده است! این بازی Crimson Rush نام دارد و در سال 2004 توسط Toshimitsu Takagi ساخته شد. در این بازی ویدیویی شما در یک اتاق رنگی سرمه‌ای محبوس شده‌اید و برای فرار باید یک سری سرنخ‌ها را حل کنید. با الهام از این بازی، اولین اتاق فرار در سال 2007 در ژاپن توسط Takao Kato و توسط شرکت SCRAP ساخته و افتتاح شده است.

 

در سراسر جهان بیش از 50.000 اتاق فرار وجود دارد

 

از زمان شروع این کار در سال 2007، صنعت اتاق فرار واقعاً رونق گرفته و به طور مداوم در حال گسترش است. اکنون این یک صنعت بسیار گسترده شده است. در سال 2016 تخمین زده شد که 3000 اتاق فرار در سراسر جهان وجود دارد و فقط در چند سال به سرعت رشد کرده است. در نوامبر 2019، تخمین زده شد که بیش از 50.000 اتاق فرار در سراسر جهان و در ۴۴ کشور مختلف وجود دارد. در انگلیس تقریباً 1500 اتاق فرار ساخته شده و در برخی کشورها تعداد اتاق فرارها بسیار بیشتر است. برای مثال ایالات متحده آمریکا حدود 2350 اتاق فرار دارد و این سرگرمی در میان مردم آمریکا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر در هلند نیز اتاقهای فرار زیادی وجود دارد که به ازای هر 20.000 نفر در کشور یک بازی ساخته شده است.

 

محبوب ترین موضوعات اتاق فرار مربوط به فرار از زندان، زامبی و سرقت از بانک است.

 

با وجود این تعداد اتاق فرار در جهان، صدها موضوع مختلف برای انتخاب وجود دارد. محبوب‌ترین موضوعات اتاق فرار مربوط به فرار از زندان، زامبی و سرقت از بانک است. گفته می‌شود که محبوبیت این موضوعات از تاثیر فیلم‌ها و نمایش‌های این حوزه نشات می‌گیرد و اگر بخواهیم صادق باشیم، همه ما دوست داریم فرار از زندان یا سرقت از یک بانک را بدون هیچ عواقبی تجربه کنیم.

 

اتاق فرار هیجانی

 

طولانی‌ترین بازی اتاق فرار 3 ساعت و نیم و کوتاهترین بازی آن فقط 5 دقیقه است!

اتاق‌های فرار معمولاً برای حدودا یک ساعت طراحی می‌شوند. اما برخی اتاق‌های فرار ماجراهایی طولانی را دنبال می‌کنند. طولانی‌ترین اتاق فرار در جهان "Paradox Project" بوده که در یونان است و انجام این بازی 3 ساعت طول می‌کشد! از طرف دیگر کوتاه‌ترین آن تنها 5 دقیقه طول خواهد کشید که این بازی کوتاه "The Chamber" نام دارد و بخشی از ماجرای یک خانه ارواح هالووین به نام Evidence of Evil در ایالات متحده آمریکا است.

 

اتاق‌های فرار برای یک هدف خاص طراحی شده‌اند.

 

همانطور که اتاق فرار یک بازی عالی برای سرگرمی است، یک هدف بزرگتر هم دارد که برای بازیکنان مفید است. اتاق فرار به طور خاص برای ایجاد و آزمایش توانایی‌های کار تیمی شما طراحی شده‌اند. بازی‌های فرار به طور کلی برای مهارت‌های ارتباطی و تیمی طراحی شده‌اند. به همین دلیل است که اتاق‌های فرار برای رویدادهای تیم‌سازی بسیار محبوب هستند و شرکت‌های مختلف کارمندان خود را برای بازی به این اتاق‌های فرار می‌آورند تا به سطح جدیدی از ارتباط دست یابند.

مجموعه اتاق فرار انیگما تمامی این موارد را رعایت نموده است و در کل سعی کرده ایم با بروزترین تغییرات لحظات خوشی را برای شما رقم بزنیم.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (2)

به این مقاله امتیاز دهید

اتاق های فرار پر طرفدار

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614