عجیب ترین مکان های جهان

عجیب ترین مکان های جهان

با چند نمونه از ترسناک، عجیب و پُر رمز و راز ترین مکان‌های جهان آشنا شوید

شاید برای شما هم کمی عجیب به نظر برسه اگه بدونین؛ در حال حاضر برخی از تورها و سفرهای گردشگری، برای دیدن مکان های قدیمی و ترسناک طراحی میشن. این تورها که امروزه بسیار پرطرفدار و هیجان انگیزن، شرایط خاصی ندارن و شما صرف علاقه به دیدن این جور مکان ها می تونین باهاشون همسفر بشین و یه ماجراجویی تمام عیار رو تجربه کنین.

اگه شما هم به این نوع سفر علاقمند هستید؛ بهتره تا پایان این مطلب مارو همراهی کنین تا برخی از ترسناک ترین جاهای دنیا رو بشناسین: با چند نمونه از ترسناک، عجیب و پُر رمز و راز ترین مکان‌های جهان آشنا شوید

جهان مملو از مکان‌های ترسناک یا مکانهای پر رمز و راز است که البته بسیاری از مردم به کنکاش در آنها علاقه‌مند هستند. 

 

مکانهای پر رمز و راز دنیا

 

جزیره عروسک‌ها (The Island of the Dolls)

 

جزیره عروسک ها

 

باورش سخت است اما عروسک‌ها را می‌توان از بازیگران اصلی بسیاری از مناطق و مکان‌های مرموز و پیچیده دانست که در بسیاری از وقایع واقعی، حضور آنها دیده می‌شود. جزیره Xochimilco در کشور مکزیک نیز یکی از این مناطق عجیب است. اگر چه بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند که به این جزیره عجیب و مشکوک قدم نگذارند، اما می‌توان گفت که با یکی از مرموزترین نقاط جهان روبرو هستیم.

بر طبق افسانه‌های محلی، مردی با نام «جولیان سانتانا» که از ساکنان تازه وارد این جزیره بوده است، جنازه دختر بچه‌ای را در حالی که در یک رودخانه غرق شده بود پیدا می‌کند؛ در کنار دخترک نیز عروسک آن در حین غرق شدن همراه وی بوده است، پیدا می‌شود. جولیان به احترام این کودک، عروسک را از درختی آویزان می‌کند. وی ادعا کرده بود که پس از آویزان کردن عروسک از درخت، نجواهای دختر، جیغ‌های عجیب و حتی در برخی موارد صدای زمزمه و قدم زدن دخترک را در جنگل شنیده است.

وی با نصب عروسک‌های بیشتر در تلاش بود تا روح دخترک را آرام کند. در نهایت جنازه جولیان سانتانا در محل غرق شدن دخترک کوچک یافت می‌شود. پس از گذشت سال‌ها، عروسک‌های بسیاری از درختان این جزیره آویزان هستند که تعدادی از گردشگران پُر دل و جرات را به سمت خود می‌کشانند. شایان ذکر است که برخی از این گردشگران ادعا می‌کنند که چشمان عروسک‌ها مسیر حرکت آنها را دنبال کرده و آنها بارها این مسئله را به چشم خود دیده‌اند.

 

قلعه دراکولا یا قلعه برن (Bran Castle)

 

قلعه دراکولا یا قلعه برن (Bran Castle) که در رومانی قرار داره در کوه های کارپات واقع شده و به خاطر رابطه ای که با داستان معروف دراکولا داره به قلعه دراکولا هم معروفه

 

این قلعه ترسناک که در رومانی قرار داره در کوه های کارپات واقع شده و به خاطر رابطه ای که با داستان معروف دراکولا داره به قلعه دراکولا هم معروفه. داستان دراکولا از ولاد تیس حاکم والاکیا الهام گرفته که در دوران حکومتش با بی رحمی و خشونت با دشمنانش رفتار می کرد، به همین خاطر در بین مردم به دراکولا معروف بود.

البته این قلعه ارتباط مستقیمی با داستان دراکولا نداره و در دوران مختلف تاریخی به عنوان مقر پادشاهی، قلعه دفاعی و یا بیمارستان مورد استفاده قرار گرفت، با این وجود قلعه برن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری رومانی هم چنان مورد توجه گردشگراست و هر ساله بیش از نیم میلیون بازدید کننده داره.

 

قلعه بنگار (Bhangarh Fort)

 

قلعه بنگار (Bhangarh Fort)

 

بنگار یه شهر باستانی در کشور هنده که مثل تمامی شهرهای باستانی پر رونق و زیبا بود. قلعه بنگار که حدود چهارصد سال پیش توسط پادشاه سایا مادو سینگ در راجستان هند ساخته شده، بر اساس افسانه های قدیمی یه قلعه نفرین شده ست که ارواح سرگردان اونجا زندگی می کنن. 

بر اساس افسانه ها سالها پیش شاهزاده زیبارویی تو این قلعه زندگی می کرد که عاشقان فراوانی داشت و یکی از این عاشقان، جادوگری بوده که بعد از شنیدن پاسخ منفی از شاهزاده خانم، شهر رو نفرین می کنه و میگه به زودی این شهر به همراه قلعه برای همیشه نابود میشه. 

چند روز بعد از این نفرین، شهر بنگار با بیش از ده هزار نفر توسط ارتش مهاجمی سقوط می کنه و همه افراد شهر تکه تکه میشن. بعد از اون شهر یک شبانه روز در سکوت مطلق به سر می بره و بعد ارواح بیدار میشن. از اون روز به بعد هر تلاشی برای ورود به قلعه ناکام می مونه.

البته الان گردشگرا می تونن این مکان عجیب و غریب رو با سفر به هند بازدید کنن، ولی بازدید از این مکان از غروب خورشید تا طلوع خورشید که زمان گشت زنی ارواح در قلعه ست؛ ممنوعه.

 

بیمارستان Trans Allegheny Lunatic

 

بیمارستان Trans Allegheny Lunatic

 

بیمارستان دولتی Trans Allegheny Lunatic واقع در آمریکا، ویرجینیایی غربی، در سال 1864 ساخته شده است. این بیمارستان با ظرفیت 250 نفر کار خود را آغاز کرده اما در دهه 50 و با افزایش بیماران، ناچار به پذیرش 2400 بیمار شد. این بیمارستان که بعدها به آسایشگاه بیماران روانی نیز تبدیل شده بود، در نهایت این بیمارستان در سال 1994 از سوی مقامات دولتی به دلیل تغییراتی که در شیوه‌های درمانی به وجود آمده بود تعطیل گشت.

اگرچه برخی از مقامات دولتی و محلی خواهان پنهان ساختن واقعیت‌های عجیب این بیمارستان بوده‌اند، اما در نهایت این موارد به قدری زیاد بوده است که امکان پنهان سازی آنها به طور کامل وجود ندارد. کارکنان این بیمارستان از شلوغی بیش از حد و عدم بهداشت رنج می‌بردند. برخی از کارکنان و پرستاران این بیمارستان مطمئن هستند که حرکت ارواح را در آنجا مشاهده کرده‌اند. ارواح مربوط به سربازان جنگ‌های داخلی که در این بیمارستان بستری بوده‌اند، روح برخی از بیماران روانی که به شکلی عجیب در این بیمارستان مرده‌اند و در نهایت روح تعدادی از کارکنان بیمارستان.

جالب است بدانید که بیمارستان Trans Allegheny Lunatic در سال 2007 از سوی شخصی خریداری شده و آن را در اختیار تورهای گردشگری و فعال در حوزه ماورالطبیعه قرار داده است. به گفته وی، هدف از این کار کسب درآمد به منظور بازسازی ساختمان بوده است.

 

جنگل Aokigahara

 

جنگل Aokigahara

 

خودکشی یکی از مشکلات جامعه امروز است که بنا به دلایلی متعدد انجام می‌شود. اما وجود مکانی که افراد بسیاری در آن اقدام به خودکشی می‌کنند، به نوبه خود بسیار عجیب است. جنگل Aokigahara در کشور ژاپن را می‌توان در زمره عجیب‌ترین جنگل‌های جهان قرار دارد. جنگل Aokigahara که حتی در خود ژاپن نیز به نام جنگل خودکشی شناخته می‌شود، میزبان هزاران مرگ و خودکشی بوده است.

بنا به دلایلی نامعلوم، بسیاری از افرادی که به این جنگل پا گذاشته‌اند، اقدام به خودکشی کرده‌اند. همچنین با شیوع شهرت جنگل خودکشی که حتی به جنگل دریای درخت نیز معروف است، بسیاری از افراد برای خودکشی به سمت آن می‌روند. جالب است بدانید که به دلیل مرگ و میرهای متعدد در این جنگل، دولت ژاپن ناچار به ایجاد اقداماتی در راستای عدم ورود به آن شده است. ورود به جنگل Aokigahara با محدودیت‌هایی روبرو است؛ همچنین گروه‌هایی داوطلب در طول سال برای پیدا کردن بقایای اجساد مردگان به این جنگل می‌روند.

پلیس ژاپن در بخش‌های بسیاری از جنگل، تابلوهایی را به منظور جلوگیری از خودکشی افراد نصب کرده است که با مضامینی مانند «زندگی یک هدیه گران قیمت از سوی والدین شما است» یا «پیش از اقدام به خودکشی حتماً با پلیس تماس بگیرید» همراه هستند. با این وجود هیچ یک از اقدامات فوق از آمار مرگ و میر در این جنگل نکاسته و دولت ترجیح می‌دهد تا از ارائه آمارهای دقیق جلوگیری کند. دلیل این کار نیز جلوگیری از شهرت بیشتر این جنگل عنوان شده است.

در حال حاضر علت دقیق مرگ و میر و خودکشی‌های متعدد در این جنگل روشن نشده اما برخی از فعالان ماورالطبیعه بر این باور هستند که انرژی‌های منفی بسیاری در خاک و درختان این جنگل نهفته است که مردم را به سمت خودکشی سوق می‌دهند.

 

جزیره Poveglia

 

جزیره Poveglia

 

بدون شک می‌توان گفت که جزیره Poveglia در سواحل شرقی ایتالیا قرار دارد، مرموز و ترسناک‌ترین بخش از خاک این کشور است. جزیره Poveglia علی رغم ابعاد کوچک خود، بیشینه بزرگ و ترسناک دارد که حتی در معرفی نامه‌های رسمی این جزیره در اینترنت نیز به آنها اشاره شده و می‌توان گفت که این مسائل به طور رسمی مورد تأیید هستند. این جزیره با تمام زیبایی‌هایی که در خود جای داده است، مکان مناسبی برای گردشگران نیست!

مردم ایتالیا معتقد هستند که نباید به کنکاش رازهای این جزیره بپردازید؛ پس شاید بهتر باشد که از فکر سفر به جزیره Poveglia بیرون بیایید؛ اگر چه بسیاری از افرادی که در مسائل ماورالطبیعه فعالیت داشته و یا علاقه‌مند به رمزگشایی از جزئیات آن هستند، برای حضور در جزیره Poveglia اعلام آمادگی کرده‌اند. به گفته مردم ایتالیا، جزیره Poveglia مکانی نفرین شده است که حضور در آن منجر به از دست دادن عقل و مرگ انسان‌های بسیاری شده است.

علی رغم تلاش‌های بسیار زیاد دولت، مردم این کشور حاضر به زندگی در جزیره Poveglia نبوده و باید بگوییم که این جزیره بیش از 100 سال است که به حال خود رها شده است؛ تصور کنید که گردش در آن چه لذتی دارد! داستان عجیب این جزیره از اپیدمی طاعون در سال 1348 میلادی آغاز می‌شود. با ورود طاعون به ونیز نیمی از جمعیت این بخش از ایتالیا جان خود را از دست دادند.

در موج‌های بعدی طاعون که در دهه‌های 1570 و 1630 میلادی آغاز شدند، دولت ایتالیا از جزیره Poveglia به عنوان مکانی برای قرنطینه و حتی دفن اجساد متعدد استفاده کرد. Poveglia به یک ایست بازرسی برای کشتی‌های ورود نیز در نظر گرفته شد تا بدین ترتیب از ورود مجدد بیماری‌هایی نظیر طاعون جلوگیری شود. بعدها و در دهه 1800 میلادی در این جزیره بیمارستانی برای بیماران مبتلا به طاعون و بیماری‌های واگیردار مشابه تأسیس شد که در اوایل دهه 1920، دولت ایتالیا این بیمارستان دور افتاده را به مکانی برای نگهداری بیماران روانی مبدل کرد. بیشینه دفن هزاران جسد برای حضور انرژی‌های منفی و عجیب در جزیره پاوگلیا کافی بود که یک داستان دیگر هم به آن اضافه شد.

ظاهراً پزشکی که سرپرستی معالجه بیماران روانی را در این بیمارستان بر عهده داشت، با شیوه‌هایی عجیب و دردناک، انسان‌های بیچاره را به موش‌های آزمایشگاهی مبدل کرده بود. اجساد برخی از بیماران پس از قصابی در این بیمارستان پیدا شده و مردم بر این باورند که پاوگلیا میزبان بیش از 160 هزار جسدی است که از طاعون تا کشتارهای وحشیانه توسط پزشک بیمارستان در این جزیره دفن شده‌اند.

جالب است بدانید که این پزشک نیز در نهایت اقدام به خودکشی کرده و داستان تلخ قتل عام و شکنجه بیماران نیز پایان یافت. دولت ایتالیا در نهایت اقدام به تعطیلی این بیمارستان کرده اما تلاش‌ها برای بازگرداندن مردم به پاوگلیا بی فایده بود. دولت ایتالیا در سال 2014 این جزیره را به مزایده گذاشت که تنها رقم پیشنهادی برای آن 704 هزار دلار بود. تلاش‌ها برای بازگرداندن مردم عادی به این جزیره تا کنون بی ثمر مانده است.

 

هتل بانف اسپرینگز کانادا

 

هتل بانف اسپرینگز کانادا

 

گفته می‌شود هتل بانف اسپرینگز کانادا، خانه انبوهی از داستان‌های ارواح و اتفاقات مرموز است. مردم محلی داستان های کل خانواده ای را می گویند که با خونسردی در اتاق 873 به قتل رسیدند. اما اگر فکر می‌کنید که می‌توانید با این ظاهر وهم آلود هتل کنار بیایید، سخت در اشتباه هستید.

این هتل زیبا دارای سبک‌های بارونی اسکاتلندی است، در میان قله‌های صنوبر صخره‌های راکی ​​کانادا پوشیده شده است و دسترسی به زمین‌های اسکی نمادین جاسپر و بنف را فراهم می‌کند.

 

قبرستان هایگیت انگلیس

 

قبرستان هایگیت انگلیس

 

اگر می خواهید در میان انگورهای خزنده و شاخه های پیچک، درختان بلوط و سنگ قبرهای گلسنگ خالدار قبرستان هایگیت لندن بروید، مراقب باشید: بسیاری این مکان را خالی از سکنه ترین مکان در بریتانیا می دانند. این مکان قطعاً برای مردگان محل آرامش است، اما برای شما نه.

در میان رشد سایه‌ها پنهان شده‌اند، غرغره‌هایی که از شکاف‌ها می‌خندند، و ردیف‌های بی‌پایانی از مقبره‌هایی که به دوردست‌ها می‌روند. برخی از ناظران ارواح می گویند که مظاهر را دیده اند که بین حکاکی های گوتیک در حال چرخش هستند. برخی دیگر گزارش می دهند که خون آشام ها در سایه ها در آنجا کمین کرده اند.

 

 

زندان Eastern State

 

زندان Eastern State

 

اگر همچنان علاقمند به مکان‌های عجیب، ترسناک و پُر رمز راز هستید، باید بگوییم که یکی از آنها زندان معروف Eastern State یا ایالت شرقی در آمریکا است. زندان ایالت شرقی از سال 1829 تا 1971 که تعطیل شد، میزبان هزاران زندانی بوده و گنگستر معروف آل کاپون (Al Capone) و سارق مشهور بانک ویلی ساتن (Willie Sutton) نیز از جمله خلاف‌کارانی بودند که در بخشی از دوران محکومیت خود را در این زندان ترسناک و عجیب گذرانده‌اند.

زندان Eastern State مورد توجه ده‌ها برنامه تلویزیونی و شبکه‌های مجازی قرار گرفته است؛ به عنوان مثال می‌توان به برنامه تلویزیونی شکارچیان ارواح که در چندین شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای پخش شده است، برنامه ترس از شبکه MTV پخش می‌شود و برنامه مشهور ماجراجویان ارواح اشاره کرد که همگی بخش و یا بخش‌هایی از برنامه خود را به این زندان ترسناک و عجیب اختصاص داده‌اند.

این زندان از جمله نخستین زندان‌های جهان بود که به استفاده از سلول‌های انفرادی برای تنبیه زندانیان روی آورد؛ اما در برخی موارد دوره حضور زندانیان در این سلول‌ها به قدری زیاد بود که تعدادی از آنها اقدام به خودکشی کرده و یا توهمانی را تا آخر عمر به همراه داشتند. مواردی از شکنجه‌های منجر به مرگ در پشت دیوارهای این زندان گزارش شده است که حتی امروزه نیز برخی از ادوات این شکنجه‌ها در زندان ایالت شرقی باقی مانده است.

قتل‌های بسیاری که در سلول‌های این زندان روی داده‌اند را نیز به این موارد اضافه کنید. خوشبختانه باید بگوییم که استفاده از سلول‌های انفرادی بدون پنجره، طرحی وحشتناک از سوی مسئولان زندان بود که خیلی زود با انتقادات فراوان لغو شد. زندان ایالت شرقی تا سال 1971 که به طور کامل تعطیل شد، اتفاقات عجیب بسیاری را تجربه کرده است. بسیاری از زندانیان از مشاهده اتفاق‌های عجیب در این زندان سخن می گویند؛ از شنیده شدن صداهای عجیب تا دیدن ارواح.

به دلیل گزارش‌های متعدد از مشاهده ارواح و روی دادن مسائل ماورالطبیعه، این مکان به یکی از نقاط مورد توجه فعالان ماورالطبیعه و علاقه‌مندان به رمزگشایی قرار گرفته است. با این وجود حضور به تنهایی در آن جایز نبوده و گاهی شاهد حضور گروه‌های فعال در حوزه ماورالطبیعه و یا تیم‌های گردشگری از علاقه‌مندان به ترس و رمزگشایی در زندان ایالت شرقی هستیم.

 

عمارت سلطان (The Sultan`s Palace)

 

عمارت سلطان (The Sultan`s Palace) یه عمارت خیلی بزرگ تو شهر نئواورلئان فرانسه ست

 

عمارت سلطان (The Sultan`s Palace) یه عمارت خیلی بزرگ تو شهر نئواورلئان فرانسه ست که شایعات زیادی در مورد حوادث وحشتناکی که اونجا اتفاق افتاده؛ وجود داره. این عمارت در سال 1836 توسط یه مرد ترک که ادعا می کرد سلطانه، ساخته شد. یه مدت بعد از اقامت این سلطان عجیب و غریب، همسایه ها بهش مشکوک می شن. چون از یه طرف این سلطان چند تا زن و تعداد زیادی بچه داشت و از طرف دیگه مهمونی هایی که تو عمارت برگزار می شد؛ خیلی عجیب و غریب بودن. 

تو این جشن ها که معمولا ساعت ها به طول می کشید؛ مهمونا مواد مخدر مصرف می کردن و کارهای عجیب و غریب می کردن. حتی بعضی از همسایه ها مدعی بودن که سلطان همسران و فرزنداشو شکنجه می کنه. تا این که یه روز صبح همسایه ها متوجه یه رد خون جلوی در ورودی عمارت میشن و پلیس رو خبر می کنن. ورود پلیس به این خونه بیشتر شبیه یه کابوس بوده، چون تو قسمت های مختلف خونه بخش هایی از بدن بریده انسان کشف شد، علاوه بر این دست ها و بازوهای قطع شده، به طوری که تو خون غلت می زدن، تو هر گوشه ای دیده می شد. تو حیاط پشتی خونه هم، بدن زنده به گور شده سلطان در حالی که فقط دستهاش بیرون از خاک مونده بود، کشف شد.

این عمارت ترسناک در حال حاضر مورد توجه گردشگرا و توریستا ست و افراد زیادی دوست دارن از اون بازدید کنن.

 

بهترین مکان ترسناک در ایران

اگه واقعا چنین مکان هایی براتون جذابه و امکان تجربه یه سفر پرهزینه و طولانی برای دیدن مکان های ترسناک دنیارو ندارین، بهتون پیشنهاد میدم اتاق فرار دلاک مجموعه انیگما رو امتحان کنین. این اتاق فرار با مساحت 1000 متر تو یه حمام قدیمی و متروکه تو شهر کرج طراحی شده که علاوه بر یه سناریوی ترسناک از دالان ها و راهروهای تودرتویی برخوداره که مثل خیلی از این مکان های قدیمی القا کننده حس ترس و وحشته.

همه ما داستان های زیادی از حمام های قدیمی و اجنه و روح هایی که اونجا زندگی می کردن؛ شنیدیم، به همین خاطر محیط همه حمام های قدیمی برای ما وهم برانگیز و ترسناکه، البته این حمام قدیمی به علت متروکه بودن به اندازه کافی اسرارآمیز و ترسناک هست، ولی طراحی، دکوراسیون و نورپردازی های خاصی که به خاطر سناریوی داستان به این مکان اضافه شده؛ اون رو به یکی از مکان های جذاب برای علاقمندان به ژانر وحشت تبدیل کرده.

در هر صورت شرکت تو اتاق فرار دلاک یک تیر و دو نشانه. چون از یه طرف لوکیشن بی نظیر حمام محسن، یه بازدید از یه مکان قدیمی و ترسناک محسوب میشه و از طرف دیگه سناریوی سه ساعته این بازی، با معماها و چالش های منحصر بفردش که هر کدام تو یه دالان تاریک و وهم برانگیز اجرا میشه، این اتاق فرار رو به یکی از خاص ترین و منحصر بفردترین اسکیپ روم های کل کشور تبدیل کرده.

اگر شما هم به اینجور مطالب علاقه دارید از انیگما دیدن کنید. مجموعه اتاق فرار انیگما با تنوع بسیار در محیط های اتاق فرار برای شما عزیزان محیطی هیجان انگیز و مفرح همراه با ترس فراهم آورده است.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (6)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614