خفن ترین فرارهای تاریخ

خفن ترین فرارهای تاریخ

جسورانه‌ترین فرارهای تاریخ که زبانزد خاص و عام شدند

فرار از زندان واقعی

 

اصلا هیچکس نتونسته از اینجا فرار کنه. این جمله برای 5 زندان که قراره به شما معرفی کنیم کاربرد نداره. درسته اسم این زندان ها خیلی خفن و بزرگ هستن ولی بازم بودن کسایی که کار غیرممکن رو ممکن کنن.

همه ما کلی فیلم جذاب و اکشن دیدیم که داخلش کلی جنایتکار ترسناک و مخوف دارن تلاش می‌کنن که از زندان فرار کنن. معمولا که موفق می‌شن چون فیلمه دیگه، نه؟! ولی خب جالبه بدونین همش هم فیلم نیست. کلی آدم شرور و بدجنس از قدیم تا حالا تونستن از زندان فرار کنن. الان ترسناک شد! بعضی‌هاشون حتی به قدری عجیب بودن که شما فقط داستان‌هاشون رو می‌شنوین یا فیلم‌هاشون رو می‌بینین اما خیلی وقتا هم شده که شما تو اتاق فرار بجای این بازیگرا بودید و باید توی زمان مشخص از ی محلی فرار میکردید. خیلی از اتاق های فرار از این داستانها الهام گرفتن یا کلا اسکیپ روم رو از روی این داستانهای فرار ساختن. اینجا می‌خوایم 5 مورد از جسورانه‌ترین فرارهای تاریخ جهان رو براتون تعریف کنیم که ببینین چقدر واقعی بوده.

 

بهترین فرارهای تاریخ

 

وقتی حرف از شجاعت و جسور بودن می‌زنیم، همه شما میاید و می‌گید: «من آدم خیلی شجاعیم!» ولی باید بگم نخیر نیستین. این جنایتکارهای ترسناکی که تونستن از مخوف‌ترین زندان‌های دنیا فرار کنن و بهترین فرار تاریخ رو به خودشون نسبت بدن خیلی جسورن. البته شاید شما هم جسور باشین ولی بیاین قبول کنیم این جسورانه‌ترین فرارهای تاریخ جهان واقعا عجیبن. داستانشون رو پایین دنبال کنین:

 

کولدیتز (Colditz)

 

زندان کولدیتز

 

معروف‌ترین فرار تاریخ مربوط به پت رید (Pat Reid) و ایری نیو (Airey Neave) از زندان کولدیتزه که مخصوصا فرار نیو به قدری جسورانه بوده که به بخشی از فولکلور فرار از زندان دنیا تبدیل شده. تا امروز افراد زیادی تلاش کردن از این زندان فرار کنن که فقط 15 نفرشون موفق شدن.

داستان رید از این قرار بوده که به کمک چند نفر میله‌های پنجره آشپزخونه زندان رو بریدن و از سقف بیرون رفتن. بعد از حیاط بیرونی رد شدن و از خندق به پارک رسیدن. فرار نیو هم اینطور بوده که موفق شده با لباس ارتش آلمان به راحتی از در زندان بیرون بره.

یکی دیگه از داستان‌های خیلی جالب، مربوط به بیل گلدفینچ (Bill Goldfinch) و جک بست (Jack Best) که یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌ها رو استفاده کردن. اونا تونستن تکه‌های چوب و فولاد رو جمع کنن و سعی کردن گلایدر بسازن. با این که به پیشرفت خوبی هم رسیده بودن، اما قبل از فرار، خود اردوگاهشون توسط نیروهای متفقین نجات پیدا می‌کنه. عجب شانسی!

فرار از میله های زندان چقدر ما رو یاد اتاق فرار روانی میندازه. وقتی چشماتو باز میکنی و میبینی تو زندان ی قاتل روانی اسیر شدی در صورتی که دیشب رو تخت اتاقت تو هتل اچ اچ هلمز خوابیده بودی. الان فقط 60دقیقه فرصت داری تا راه فرار رو پیدا کنی و تنها شانسی که آوردی اینه تو با دوستات زندانی شدی پس میتونی از کمک اونا هم استفاده کنی ولی وای به اون روزی که دکتر اچ اچ هلمز شما رو بگیره و نتونید فرار کنید.هرچقدر هم که ما بگیم کمه و خودت باید تو اون شرایط قرار بگیری پس اتاق فرار ترسناک رو با روانی تجربه کن.

 

فرار بزرگ (The Great Escape)

 

فرار بزرگ

 

بله اسم این یکی همون فرار بزرگ هستش که اینقدر معروف بوده که در نهایت ازش فیلم هم ساختن! تو ژانویه 1943، راجر بوشل (Roger Bushell) نقشه‌ای رو برای فرار بزرگ از اردوگاه رهبری می‌کنه و با کندن سه تونل عمیق با اسم رمز «تام»، «دیک» و «هری» موفق میشه 70 نفر رو فراری بده. این تونل‌ها در مدت تقریبا 5 ماه حفر شده بودن.

 

آلکاتراز (Alcatraz)

 

زندان آلکاتراز

 

اسم زندان آلکاتراز رو تقریبا همه ما شنیدیم، حتی اگه خودمون هم خلافکار نباشیم، باز هم این اسم برامون آشناست! با این که این زندان یکی از امن‌ترین و محافظت شده‌ترین زندان‌های آمریکا به حساب میاد، موریس (Morris) و برادران آلوین (Alvin brothers) موفق شدن از طریق یک دریچه هوای کوچیک از این زندان فرار کنن.

با این که رسما هیچ کسی تا به حال از آلکاتراز فرار نکرده، ولی هنوز هم باور عمومی اینه که این افراد تنها سه نفری بودن که موفق شدن. البته مقامات زندان فکر می‌کنن که اونا توی دریا غرق شدن؛ اما، مردم میگن اونا تونستن به ساحل برسن. از کجا معلوم؟!

 

پاسکال پایت (Pascal Payet)

 

پاسکال پایت

 

چیزی که داستان پایت رو سینمایی می‌کنه اینه که تونسته به کمک یک هلیکوپتر فرار کنه و نه یک بار بلکه دو بار این کار رو انجام داده! پایت تونسته دو بار از زندان‌های امنیتی فرانسه فرار کنه. اون با ارتباطاتی که داشته از چهار مرد نقابدار خواسته که با هلیکوپتر بدزدنش و همین طور به سه نفر دیگه هم کمک کرده فرار کنن. در واقع اون یک افسانه مطلقه.

 

فرار ماز (The Maze Breakout)

 

پاسکال پایت

 

این فرار تاریخی بیشتر شبیه یک شورش جمعی به رهبری بابی استوری (Bobby Storey) و گری کلی (Garry Kelly) بوده. برخلاف بقیه فرارهایی که همیشه زندانیها سعی می‌کردن تا حد ممکن بی سر و صدا باشه، این ماجرای فرار ماز پر از اکشن و درام بوده. سال 1983، حدود 38 زندانی موفق می‌شن از یکی از امن‌ترین زندان‌های اروپا فرار کنن. این زندانیها که تونسته بودن برای خودشون اسلحه‌های قاچاق شده به داخل زندان رو تهیه کنن، شورش می‌کنن و یک نگهبان رو هم می‌کشن و چند نفر دیگه رو هم زخمی می‌کنن و بعد با ون در حال تحویل غذا فرار می‌کنن. خیلی دراماتیک بود!

 

نظر شما درباره معروف ترین فرارهای تاریخ جهان چیه؟ اگر تو بودی میتونستی فرار کنی؟

اینجاس که فلسفه بوجود اومدن اتاق فرار رو متوجه میشی، آره درسته فرار از ی وضعیت بد. این حل معما تو بعضی وقتا با ترس یا هیجان مختص خودش ساخته شده. نمیدونی به فرار از اتاق فرار فکر کنی یا حواست باشه که گیر آدم بده داستانت نیفتی و همین باعث میشه اتاق فرار هیجانی هم باشه دقیقا مثل فرار از زندان دکتر اچ اچ هلمز تو اتاق فرار روانی.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (2)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614