بهترین تفریح در کرج

بهترین تفریح در کرج

برای تفریح یک روزه در کرج کجا بریم

تفریحات کرج

 

خب نوبتی هم که باشه نوبت اینه که در رابطه با تفریحات کرج بدونیم برای تفریح تو کرج کجا بریم؟ خیلی از این مکانهایی که قراره بگیم توی شب ویو بی نظیری دارن و خیلی دیگه هم که شبانه روزیه، چون اصلا ساعت کاری نداره میتونید هروقت دلتون خواست اونجا باشید که برای حضور شما هیچ شرایطی نداره. شهر کرج به عنوان مرکز استان البرز، یکی از کلان شهرهای ایران است که در نزدیکی تهران واقع شده و به همین سبب سالانه هزاران مسافر و گردشگر را در خود جای می‌دهد. بدون شک یکی از بزرگ‌ترین سؤالات کسانی که به این استان سفر می‌کنند، کرج گردی یا اطلاع از مکان‌های تفریحی، توریستی و گردشگری است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مکان‌های توریستی و تفریحی کرج آشنا سازیم. برای گردش در کرج به کجا برویم؟ مکانهای تفریحی کرج کجاست؟ برای یک روز تفریح در کرج یا کرج گردی به چه مناطقی می‌توان رفت؟

ی سری سوالا از ما میپرسن مثل: برای تفریح در کرج کجا بریم؟ برای تفریح یک روزه در کرج کجا بریم؟

 

مکان‌های توریستی تفریحی کرج

 

کرج چهارمین شهر پُر جمعیت ایران است که دارای مکان‌هایی به منظور جذب گردشگر بسیار ایده آل هستند. این استان با 160 کیلومتر مربع، در نزدیکی تهران واقع شده است. پس حتی می‌توانید از تهران نیز به قصد گردش به کرج سفر کنید. در ادامه این مقاله به سراغ مکان‌های دیدنی و گردشگری کرج خواهیم رفت. با انیگما همراه شوید.

 

اسکیپ روم کرج

 

جاده چالوس

 

جاده چالوس

 

در حال حاضر دو اتوبان برای گذر از جاده کرج به سمت چالوس ایجاد شده است که شما را مستقیم از جاده قدیم دور کرده و بعد از آن پیاده می‌کند. اما در صورتی که از جاده قدیم بروید، می‌توانید چندین رستوران، اقامتگاه، کافه و ... را در کنار جاده مشاهده کنید. اغلب مکان‌های فوق در کنار رودخانه منتهی به سد قرار دارند که جذابیت این مکان‌ها را دو چندان کرده است.

همچنین در این جاده که همان جاده قدیم کرج-چالوس است، فروشگاه‌های لبنیات‌های سنتی متعددی قرار دارد که سوغاتی‌های جالب توجهی را برای گردشگران به همراه دارد. در صورت سفر به چالوس، جاده قدیم را از دست ندهید.

 

بام کرج

 

بام کرج

 

یکی از معروف‌ترین مکان‌های طبیعی و جذاب کرج، بام کرج نام دارد. بام کرج در کوهپایه‌های عظیمیه قرار داشته و برای رسیدن به آنجا می‌توانید از بلوار طالقانی استفاده کنید. بام کرج در شب‌ها نیز دید بسیار جذابی دارد. در انتهای بلوار طالقانی به بام کرج خواهید رسید.

بام کرج چشم اندازی بی نظیر از تمام شهر کرج را برای بازدید کنندگان به همراه دارد. امروزه در بام کرج تعداد زیادی رستوران و کافی شاپ نیز قرار دارد که برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده و همچنین پیاده روی در این مکان نیز بسیار جذاب خواهد بود. بام کرج و کافه‌های آن در زمستان نیز طرفداران بسیاری دارد. در حین بارش برف می‌توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه از این مناظر زیبا بهره‌مند شوید.

 

پیست اسکی دیزین

 

پیست اسکی دیزین

 

در همین ابتدا باید بگوییم که رفتن به پیست اسکی دیزین محدود به زمستان نبوده و می‌توان گفت که این مکان یک پیست 4 فصل است که هر زمان به آن مراجعه کنید می‌توانید از اسکی در آن لذت ببرید. پیست اسکی دیزین در جاده کرج به سمت چالوس قرار داشته و فاصله آن با کرج چیزی در حدود 65 کیلومتر است. البته توصیه می‌کنیم که در مواردی که جاده چالوس شلوغ است از سفر به این منطقه پرهیز کنید.

پیست اسکی دیزین در سال 1346 احداث شده و در فصول گرم نیز برای اسکی روی چمن آماده است. در این بخش تفریحات دیگری از جمله تنیس، سوارکاری و تیراندازی نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد. مسیر دیگر پیست اسکی دیزین از لویزان به سمت فشم و سپس روستای شمشک است.

 

دهکده آبی پارس

 

دهکده آبی پارس

 

دهکده آبی پارس واقع در کرج را می‌توان جزو بزرگ‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده در کشور دانست. در دهکده آبی پارس می‌توانید بلیت های عادی و یا VIP را تهیه کنید که بسته به نوع بلیت می‌توانید از امکانات بهتری استفاده کنید. در دهکده آبی پارس می‌توانید از مواردی هیجان انگیز از جمله سرسره آبی، سقوط آزاد، دریاچه وحشی، بخش‌های مناسب کودکان پیچ‌های طوفانی و ... لذت ببرید.

در دهکده آبی پارس چند رستوران، کافی شاپ، سینمای چند بعدی، جکوزی، سالن بدن‌سازی، سونا و مواردی از این دست نیز وجود دارد. دهکده آبی پارس در خیابان شهدا، کیلومتر 22 آزادراه تهران-کرج است.

 

اتاق های فرار کرج

 

هالای پوزان

 

 

اتاق فرار(Escape room)  یک بازیِ فیزیکی - ماجراجویی است. در این بازی، تیم‌ها در قالب گروه‌های 4 تا 6 نفره تشکیل شده و داخل اتاق فرار می شوند. در، پشت سر آنها قفل شده و بازیکنان می بایست با پیدا کردن سرنخ‌ها، حل کردن معمّاها، از سر گذراندن چالش‌هایی که برای آنان طراحی شده و در قالب کار گروهی ظرف مدت 60 دقیقه راه خروج از اتاق فرار را پیدا کرده و از آن خارج شوند. برای حل کردن معماهایی که در حین بازیِ اسکیپ روم با آن‌ها مواجه میشوید، نیاز نیست خیلی باهوش یا قوی باشید و یا حتی تحصیلات عالیه داشته باشید، فقط کافیست کمی خلّاقیت داشته باشید، استدلال کنید و از همه مهمتر در کار گروهی موفق عمل کنید.

چند سالی هست که صنعت اتاق فرار یا اسکیپ روم تبدیل به یک تفریح روزمره برای ساکنان کرج شده است به شکلی که مراجعه کنندگان به اتاق فرار کرج در این دو سال بسیار افزایش یافته است. زمانی که شما از آسیب ندیدن مطمئن می شوید با اراده خود وارد محیط های ترسناک و معمایی می شوید.

جایی که در کنار ترس باید به فکر حل معما در اتاق فرار باشید. به چالش کشیدن مغز انسان در حل معماهای اتاق فرار باعث شده است این بازی طرفداران بسیاری پیدا کند.

پس از برپایی شعبات متعدد در تهران، این بار کرج میزبان علاقه مندان در اتاق فرار هالای پوزان و اتاق فرار دلاک می باشد. اتاق فرار دلاک در لیست بهترین اتاق های فرار کرج حضور دارد.

 

آبشار سپهسالار

 

آبشار سپهسالار

 

حد فاصل بین جاده چالوس و کرج چندین آبشار وجود دارد که حتی برخی از آنها در کنار جاده قرار داشته و از توی اتومبیل نیز پیدا هستند. با این وجود باید گفت که آبشار سپهسالار بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آنها است. آبشار سپهسالار همه ساله صدها گردشگر از اطراف ایران را به خود جذب می‌کند.

این آبشار جذاب قسمتی از رودخانه سپهسالار است که در روستایی با همین نام قرار گرفته و برای رسیدن به این منطقه مسیری زیبا و سرسبز را پشت سر می‌گذارید. آبشار سپهسالار با ارتفاع 20 متر، سپس در یک حوض بزرگ فرو می‌ریزد. به طور کلی باید گفت که آبشار سپهسالار و روستای آن منطقه‌ای بسیار زیبا و بکر هستند که علاقه‌مندان به طبیعت در آنجا آرامش خواهند داشت.

 

پارک جنگلی جهان نما

 

پارک جنگلی جهان نما

 

کرج دارای پارک‌های متعددی است که پارک جنگلی جهان نما از جمله بهترین‌های آنها است. این پارک زیبا و سرسبز در کنار پارک چمران کرج قرار داشته و به عقیده بسیاری از مردم، محبوب‌ترین پارک کرج است. پارک جنگلی جهان نما با مساحت 1400 هکتار، دارای رودخانه مصنوعی، پل چوبی بزرگ، گونه‌های متفاوت گیاهی، طبیعت زیبا و مکان‌های متعدد برای اقامت است.

پارک جنگلی جهان نما بزرگ‌ترین پارک استان البرز بوده و پرنده‌های بسیاری در آن اقامت دارند. اگر اهل آرامش در طبیعت هستید، می‌توانید روی پارک جنگلی جهان نما حساب کنید که دست کم چند ساعتی در آن آرام باشید.

 

موزه ملی خودرو ایران

 

موزه ملی خودرو

 

اگر چه خودروهای کنونی ساخت ایران از کیفیت‌های بسیار پایین و قیمت‌های بالایی برخوردار هستند، اما شاید بدتان نیآید که سری به خودروهای کلاسیک و قدیمی در یک موزه اختصاصی بزنید. در موزه ملی خودرو ایران می‌توانید شاهد ده‌ها خودروی قدیمی و جذاب باشید. خودروهایی که شاید نیاکان ما از آنها استفاده می‌کردند.

برای مشاهده موزه ملی خودرو ایران به جاده مخصوص کرج یا بزرگراه شهید لشگری وارد شده و تا کیلومتر 11 این جاده را طی کنید. در این موزه خودروهای بسیار قدیمی از فورد، بنز، رولزرویس و خودروهای آمریکایی به چشم می‌خورند. در کنار خودروها شناسه آنها به همراه توضیحات دقیق ارائه شده است. موزه ملی خودرو ایران از سال 1382 تا کنون برپا است.

 

مکان تفریحی و تجاری بازینو

 

بازینو

 

اگر به دنبال مجموعه‌ای بزرگ هستید که به طور همزمان مراکز خرید، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ‌های بزرگ و انبوهی از بازی‌ها را در خود جای داده باشد، بدون شک باید در شهرستان کرج به مرکز بزرگ بازینو مراجعه کنید. مجتمع خدماتی تفریحی تجاری بازینو واقع در سرآسیاب، خیابان دکتر حسابی، تقاطع بلوار الغدیر است.

این مرکز در فضایی با ابعاد 7 هزار متر مربع جای گرفته و چند طبقه اولیه برای پارکینگ، پنج طبقه برای شهربازی، دو طبقه برای رستوران و کافه‌ها و دو طبقه نیز به مراکز خرید اختصاص دارد. شهربازی‌های بزرگ مجتمع بازینو برای تمامی گروه سنی طراحی شده و از کودک و نوجوان گرفته تا بزرگ‌سال را پوشش می‌دهد. همچنین می‌توانید از طیف بزرگی از تجهیزات گیمینگ حرفه‌ای لذت ببرید.

ضمنا اتاق فرار انیگما یادآور می شود که موارد گفته شده تنها بخشی از مکان‌های تفریحی کرج بوده و باید گفت که این شهر بزرگ تعداد زیادی مرکز خرید، پارک و تفریح گاه دارد.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (2)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614