فیلم اتاق فرار

فیلم اتاق فرار

فیلم هایی که تا به الان در رابطه با اتاق فرار ساخته شده

بهترین فیلم های اتاق فرار

 

در ژانر ترسناک و معمایی این 15 فیلم اتاق فرار یا اشاره مستقیم به اتاق فرار داشته اند یا مربوط به اتاق فرار ساخته شده اند. در این مقاله می خواهیم برای شما تعدادی از فیلمهای اتاق فرار را معرفی و داستان آن را برای شما شرح دهیم.

 

فیلمهای اسکیپ روم

 

اتاق فرار ESCAPE ROOM (2019)

 

فیلم اتاق فرار

 

چهار دوست که در یک اتاق فرار در لس آنجلس شرکت دارند، خود را گرفتار یک روانی می‌بینند. آنها برای فرار از آنجا کمتر از یک ساعت وقت دارند که پازل مورد نیاز برای فرار از اتاق را حل کنند. اما

 

بازی کن یا بمیر (2019) Play or Die

 

فیلم بازی کن یا بمیر (2019) Play or Die

 

فیلم بازی کن یا بمیر در رابطه با مردی مشکل‌دار است که در حل معماها و مشکلات منطقی، مهارت دارد. با شروع فیلم، لوکاس به کلویی کمک می کند تا مجموعه جدیدی از پازل ها را حل کند که هر دوی آن ها را به قسمت پایانی یک بازی به نام پارانویا می برد. لوکاس و کلویی با چهار فینالیست دیگر در یک عمارت دورافتاده همراه می شوند، جایی که آنها در داخل قفل شده و از هم جدا می شوند و به آنها دستور داده می شود تا یک سری از پازل های اتاق فرار را حل کنند تا آزاد و جایزه نقدی بزرگی برنده شوند.

نکته مهم این است که پازل ها کشنده هستند. همچنین یک قاتل در راهروهای عمارت آن ها را تعقیب می کند. همانطور که فیلم بازی کن یا بمیر ادامه می یابد، پازل ها جای خود را به چیزی شبیه به فیلم اره می دهند. با این حال، فیلم بازی کن یا بمیر یک فیلم خوب در ژانر اتاق فرار با چند تله جالب است (مثل تختی از چاقو که با شمارش معکوس تایمر به آرامی پایین می آید).

 

محفظه تمام نشدنیINFINITY CHAMBER (2016)

 

محفظه تمام نشدنی

 

مردی به نام فرانک که در زندانی مجهز به دستگاه‌های پیشرفته به دام افتاده‌ است، باید با استفاده از نبوغ خود، راه فرار از زندان را پیدا کند. فیلم Infinity Chamber که محصول مشترک کمپانی‌های لیتست تریک پروداکشنز و میلوی فیلمز به حساب می‌آید، پس از نمایش در جشنواره سینمایی فنتستیک ۲۰۱۶، جایزه فیلم منتخب تماشاچیان را بدست آورده و سپس در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ به روی پرده سینماهای آمریکا رفته‌است.

 

بازی اتاق فرار روانی

 

آزمون (2009) EXAM

 

فیلم امتحان

 

هشت کاندیدِ تصاحب شغل ، در یک اتاق، گردِ هم می آیند تا به سئوالات آزمون جواب بدهند و در صورت درست جواب دادن، به شغلِ مورد نظرشان برسند. اما قوانینی که از همان ابتدا، برای این شرکت کننده ها وضع می شود و همچنین صفحه ی خالیِ بدونِ سئوالی که روبرویشان قرار دارد، این امتحان را به امتحان پیچیده ای تبدیل می کند

 

اتاق تنفس BREATHING ROOM (2008)

 

اتاق تنفس

 

اتاق تنفس (همچنین به عنوان اتاقی برای نفس کشیدن شناخته می شود) یک فیلم ترسناک محصول سال 2008 نوشته شده و به کارگردانی جان سویتس. یک زن خود را در یک اتاق دربسته با سیزده غریبه می بیند. او که مجبور به انجام یک بازی مرگبار شده است ، سعی می کند بفهمد چه کسی او را ربوده و چرا....

 

اتاق فرمت FERMAT’S ROOM (2007)

 

اتاق فرمت

 

چهار ریاضیدان که یکدیگر را نمی شناسند توسط میزبانی مرموز برای حل یک معما دور هم جمع می شوند. آنها متوجه می شوند اتاقی که در آن گرفتار شده اند در حال کوچک شدن است و اگر نتوانند معما را به موقع حل کنند کشته خواهند شد

 

خانه ۹ نفره HOUSE OF 9 (2005)

 

خانه 9 نفره

 

۹ غریبه که هیچ ارتباط آشکاری با همدیگر ندارند در یک خانه زندانی شده اند و اتفاقاتی در انتظار این ۹ نفر است ….

 

اره SAW (2004)

 

اره 2004

 

سری فیلم‌های «اره» یا «Saw» همواره معجونی از ژانر شکنجه، کاراگاهی و معمایی بوده است. برای کسی که پا به جهان فیلم‌های Saw می‌گذارد خیلی سخت است که هنگام خوردن شام، غذا به سادگی از گلویش پایین برود. به نظر می‌آمد که خالقین این سری فیلم‌ها اهداف شومی در ذهن داشته‌اند. در پس زمینهِ وقایعی واقعا منزجر کننده و غیر قابل تماشا داستانی گیرا قرار گرفته بود.

 

اتاق امن PANIC ROOM (2002)

 

اتاق امن

 

فیلم اتاق امن Panic Room داستان مادر و دختری را روایت می‌کند که پس از فاصله گرفتن از زندگی قبلی‌شان به دنبال ساختن زندگی مستقل هستند. مگ آلتمن که به تازگی از همسرِ‌ثروتمندش جدا شده ، همراه دخترش سارا به خانه‌ای جدید در منطقه منهتن نیویورک نقل مکان می‌کنند تا زندگی دونفره تازه‌ای را شروع کنند.

 

خانه ای روی تپه ارواح HOUSE ON HAUNTED HILL (1999)

 

HOUSE ON HAUNTED HILL

 

سال 1931 در مؤسسه ی امراض روانی و انا کات قلعه ای زيبا بر فراز صخره ای در کاليفرنيا پس از شورش بيماران بر ضد دکتر و انا کات ساديست او بيماران را در داخل قلعه به دام می اندازد و می گذارد تا زنده در آتش بسوزند زمان حال اولين همسر آستيون پرايس غول پارک های تفريحی شوهرش را متقاعد می کند که برای جشن تولد اولين ساختمان مؤسسه را اجاره کند در حالی که نيرويی مرموز به کامپيوتر استيون راه می يابد و فهرست مهمانان جشن را عوض می کند .

 

مکعب CUBE (1997)

 

فیلم cube

 

7 نفر غریبه یک روز وقتی بیدار می شوند خود را تنها در یک ماز مکعبی می یابند. این هفت نفر شامل یک افسر پلیس ، یک دکتر ، یک نابغه ریاضیات ، یک طراح ساختمان ، یک متخصص فرار از زندان و یک بیمار روانی هستند . بعد از اینکه همدیگر را می یابند سعی می کنند به کمک هم و با استفاده از مهارت ها و استعدادهای خاصشان از حقه های کشنده ی خیلی از اتاق های مکعبی رنگارنگ نجات یابند . با استفاده از مهارت های ریاضی لیون ( نیکول دی بوئر ) آنها در جهات شش گانه حرکت می کنند بلکه راهی بر ای خروج بیابند و در همین حین در تلاش برای یافتن پاسخی برای علت زندانی شدن خویش هستند.

 

9 کشته (Nine dead)

 

فیلم 9 کسته یا nine dead

 

داستان این فیلم درباره 9 نفری هست که توسط یک فرد ربوده و در جایی نامشخص دورهم جم میشن. این 9 نفر مجبورن که ارتباط بین همدیگه و اینکه چرا ربوده شدن رو بفهمن وگرنه هر 10 دقیقه ی بار یکی از اونا کشته میشه. این فیلم برای کسایی که فیلم امتحان(exam) رو دیدن ی یادآوری کوچیک میکنه اما اینجا کمترین اشتباه باعث مرگ یکی از این 9نفر میشه.

 

هویت Identity

 

 

فیلم هویت به کارگردانی جیمز منگولد در سال 2003 ساخته شده که فیلم هویت در ژانر رازآلود و هیجان انگیز می باشد و محصول کشور آمریکا هست.

مالکوم ریورز مردیه که اختلال چند شخصیتی داره و به جرم ارتکاب به چندین قتل، در زندان محکوم به اعدام هم شده است. شب قبل اجرای حکم با درخواست روانشناس مالیک جلسه ای برای دفعیات آخر اون مهیا میشه. مالیک سعی داره تا به افرادی که در جلسه هستن به همراه قاضی نشون بده که قتلهای مالکوم به طور ناآگاهانه و بخاطر مشکلات مغزی و روحی اون انجام شده.

 

ایده‌ی عالی برای اتاق‌های فرار از روی فیلم های اکران شده!

از ابتدا فیلم‌ها الهام‌بخش اتاق‌های فرار بوده‌اند و هنوز هم بسیاری از اتاق‌های فرار بر مبنای فیلم‌ها ساخته می‌شوند یا از فیلم‌ها ایده‌ می‌گیرند. در واقع این ایده از جایی شروع شد که همه‌ی ما علاقه داشتیم تا قهرمان داستان در یک فیلم باشیم. به همین دلیل هم اتاق‌های فرار در میان مردم به محبوبیت‌ بالایی رسیده‌اند. در واقع همه‌ی ما دوست داریم تا در اتاق فرار مانند قهرمان فیلم‌هایی که دیده‌ایم باشیم. برای مثال اتاق فرار جنگل و اتاق فرار آلیس در سرزمین عجایب از جمله محبوب‌ترین اتاق‌های فرار در لس‌آنجلس بوده‌اند. اما دیگر چه فیلم‌هایی برای ایده‌ی اتاق‌های فرار عالی خواهند بود. در ادامه برترین فیلم‌هایی که برای اتاق فرار جذاب هستند را معرفی خواهیم کرد و شما نیز می‌توانید نظرات خود را در این زمینه اعلام کنید.

 

اتاق فرار کلبه

 

فیلم‌های اسکیپ روم

 

خب تا الان اسم فیلمهای اتاق فرار رو براتون گفتیم و از این به بعد قراره فیلمایی رو به شما معرفی کنیم که میشه از روی سناریو این فیلما اتاق فرار ساخت. آره درست متوجه شدید میشه از روی این فیلما اتاق فرار ساخت.

 

  • فیلم Tron
  • فیلم Alien
  • فیلم The Goonies

فیلم Tron

 

tron

 

فیلم Tron برای ساخت یک اتاق فرار بی‌‌نظیر است. این فیلم در مورد یک مهندس کامپیوتر بوده که به صورت تصادفی یک لیزر با تکنولوژی پیشرفته را فعال می‌کند. طراحی فیلم اصلی متعلق به سال 1982 است اما دنباله‌ی آن در سال 2010 با نام Tron: Legacy منتشر شده که سبک جدیدی از هنرهای علمی تخیلی است. این فیلم به عنوان یک ایده برای اتاق فرار بی‌نظیر است و می‌توان آن را به خوبی گسترش داد.

 

فیلم Alien

 

فیلم Alien

 

فیلم Alien در سال 1979 ساخته شده که خدمه یک سفینه‌ی فضایی برای تعمیر سفینه به فضا رفته‌اند که ناگهان با هیولای مرگبار بیگانه / Alien روبرو می‌شوند. طبق این فیلم، فضانوردان باید به ردیابی و دستگیر Alien بپردازند و این یک ایده‌ی جذاب برای اتاق فرار است. یک اتاق فرار را تصور کنید که در آن سوار یک سفینه‌ی فضایی تجاری Nostromo شده‌اید و قرار است تا با استفاده از دستگاه‌های راداری، به ردیابی Alien بپردازید. این ایده می‌تواند ترسناک‌ترین اتاق فرار باشد اما برای طراحی آن باید هزینه‌ کنید.

 

فیلم The Goonies

 

فیلم the Goonies

 

فیلم The Goonies در مورد کشف یک رمز و راز و جستجوی گنج است. در این فیلم تله‌های انفجاری و ماجراجویی با دوستان را شاهد هستیم و چه کسی دوست ندارد در فیلم The Goonies باشد؟ در فیلم The Goonies کار تیمی را شاهد خواهید بود که این برای یک اتاق فرار عالی است. طراحی این اتاق فرار جستجوی گنج، برای گروه‌ سنی کودکان و نوجوانان بسیار جذاب خواهد بود و برای بزرگسالان نیز سرگرم‌کننده است. یک اتاق فرار با مضمون فیلم The Goonies فرصتی برای پیوند با دوستان است و تجربه‌های ماجراجویانه در کنار آن‌ها را به تصویر می‌کشد درنتیجه بودن در چنین اتاق فراری واقعا لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود.

 

اتاق سبز Green Room

 

فیلم اتاق سبز

 

این فیلم فوق العاده که محصول سال 2015 کشور امریکائه، روایت نبرد خونبار یه گروه موسیقی یانک راک با نژاد پرستای نئو-نازیه که با استقبال خوبی مواجه شده و از وب سایت راتن تومیتوز امتیاز 90 رو کسب کرده.

فیلم اتاق سبز که برعکس اسمش، اصلا سبز نیست؛ پر از صحنه های خشن و ترسناکه. ماجرای داستان از این قراره که این گروه از روی بدشانسی محض، چشمشون به جنازه ی دختر بی جانی در اتاق پشتی استیج میفته که ناخواسته اونها رو به شاهدان قتل دخترک تبدیل می کنه. بعد از اون افرادی ناشناس و به شدت بی رحم به اعضای این گروه حمله می کنن و تلاش می کنن تا اونها را به قتل برسونن.

 اتاق سبز بهشت طرفدارای تریلرهای خشونت بار افسار گسیخته ست که تداعی کننده اتاق فرارهای خشن و ترسناکه.

 

شیطان Devil

 

فیلم شیطان به کارگردانی نایت شیالامان

 

فیلم شیطان به کارگردانی نایت شیالامان که با وجود جوانی، فیلم های قابل احترامی همچون" Split  و حس ششم " رو تو کارنامش داره به نوعی یک اثر برجسته و دلهره آور تو سال 2010  محسوب میشه.

این فیلم در مورد یه گروه پنج نفره متشکل از یه خانم مسن و بداخلاق، یه مکانیک، یه خانم جوان، یه فروشنده و یه نگهبانه که تو یه آسانسور در میان یه آسمان خراش گیر می کنن و باید تلاش کنن تا از این فضا خارج بشن. تا اینجای کار همه چیز یه شرایط روتین و معمولی رو نشون میده. 

ماجرا زمانی هیجان انگیز می شه که وسط این دست و پا زدن ها این افراد متوجه میشن که تو آسانسور تنها نیستن و مرتب توسط یه نیروی ناشناخته ای مورد حمله قرار می گیرن و هیچ امداد گری هم نمی تونه کمکشون کنه. قسمت دلهره آور ماجرا اینجاست که اونها متوجه میشن؛ یکی از این پنج نفر خود شیطانه ...

 

کابینی میان درختان (Cabin in the Woods)

 

کابینی میان درختان (Cabin in the Woods)

 

این فیلم به کارگردانی درو گودارد، لحظات شگفت انگیز و مهیجی داره که می تونه هر بیننده ای رو سر جاش میخکوب کنه. ماجرای فیلم از این قراره که پنج تا دوست نسبتا صمیمی تصمیم می گیرن واسه تعطیلات اخر هفته به یه کابین دور افتاده تو اعماق جنگل برن. 

وقتی واسه اولین بار وارد کلبه میشن، همه چیز خوب و عالی به نظر می رسه؛ ولی شب هنگام متوجه زیر زمینی میشن که پر از اشیا و وسایل عجیب و غریبه. تو این بین دفترچه خاطراتی پیدا میشه که مربوط به صد سال پیشه و خاطرات ترسناک و خشونت باری رو ثبت کرده. در هر صورت با خوندن دفترچه کم کم رازهایی برملا میشه که نشون میده؛ چیزهای خوبی تو این تعطیلات منتظر این گروه نیست...

این فیلم به نوعی تداعی کننده اتاق فراره، چون از یه طرف این افراد باید تلاش کنن، تا زنده بمونن، و از طرف دیگه باید از این کلبه وحشتناک فرار کنن. بنابراین اگه به دنبال فیلمی هستین که در اون چند نفر سوژه یه بازی خطرناک قرار می گیرن، فیلم " کابینی میان درختان" همون چیزیه که دنبالشین.

با کمال تعجب در اتاق فرار انیگما هم سناریویی شبیه فیلم کابینی میان درختان، تحت عنوان" کلبه وحشت " وجود داره که در آن چند دوست به صورت اینترنتی کلبه ای تو جنگل رو رزرو می کنن تا تعطیلات آخر هفته خود رو در اون بگذرونن. کلبه ای زیبا در جنگلی بکر و دست نخورده که توسط یه پیرزن و پیرمرد به ظاهر مهربون اداره میشه. همه چیز خوب پیش میره تا وقتی که همه اعضای گروه بعد از خوردن سوپ بی هوش میشن و بعد از چند ساعت با دست و پای بسته به هوش میان. 

اگه شما هم مجذوب سناریوی این اتاق شدین، خیلی راحت می تونین با رزرو این اتاق، این بازی ترسناک رو با دوستاتون تجربه کنین. تجربه ای که می تونه به اندازه دیدن فیلم های ترسناک دلهره آور و هیجان انگیز باشه.
 

در جهان بازی اتاق فرار زیادی وجود داره که حتی برخی از آنها سناریو خود را از همین فیلم های اتاق فرار برداشت کرده اند و در بعضی معماها از فیلم اتاق فرار الهام گرفته اند. مجموعه اتاق فرار انیگما پر از این داستان ها و معماهای جذابه که میتونید در بخش رزرو بلیط اتاق فرار اونا رو بخونید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (14)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید

ماهان ۲۴ تیر ۱۴۰۱

فیلم خانه نه نفر کجا باید تماشا کنیم با تشکر

09120030269 09120036614