در اوقات فراغت چیکار کنیم؟

در اوقات فراغت چیکار کنیم؟

بازی برای اوقات فراغت

بازی برای اوقات فراغت

درسته زندگی بدون کار معنا نداره ولی اگر اوقات فراغت نباشه همون کار میتونه ما رو از بین ببره و به همین دلیله که خیلی از سوالات مردم خلاصه میشه در اینکه برای اوقات فراغت چیکار کنیم و بازی برای اوقات فراغت چی پیشنهاد میدید.

اینکه ذهن شما درگیر انتخاب اوقات فراغت خودتون بشه واقعا چیز عجیبیه چون شما باید با دست باز تفریح آخر هفته خودتون رو انتخاب کنید اما یک سری شرایط از جمله شرایط مالی باعث میشه که نتونید برای انتخاب اوقات فراغت راحت باشید. در حال حاضر بیش از 2800 اتاق فرار در سراسر جهان در دسترس هستند و هر روز اتاق‌های فرار جدیدی ساخته و پرداخته می‌شوند. اما چرا اتاق‌های فرار بهترین انتخاب برای اوقات فراغت ما هستند؟ در ادامه پاسخی ساده و کامل به این سوال خواهیم داد و علت انتخاب اتاق فرار برای اوقات فراغت را بررسی خواهیم کرد.

بازی از اون دست کارهای سرگرم کننده ایه که برای همه تو هر سن و سالی جذابه، شاید به همین خاطره که وقتی تو دورهمی ها و جمع های خانوادگی و دوستانه حرف از بازی میشه، همه سر ذوق میان. در گذشته معتقد بودن که بازی واسه بچه هاست؛ ولی الان با توجه به فواید زیادی که برای بازی بیان میشه؛ دیگه همه باور دارن که بازی نه تنها برای بچه ها نیست؛ بلکه همه می تونن تو هر سن و سالی برای ایجاد تنوع و سپری کردن اوقات فراغتشون از بازی های مختلف فکری و فیزیکی استفاده کنن. 

البته بازی فقط برای پرکردن اوقات فراغت نیست و کارشناسا معتقدن بازی ها نقش مهمی تو یادگیری و ایجاد حس صمیمیت و دوستی بین افراد داره؛ خصوصا انجام بازی به صورت گروهی با بالا بردن روحیه همکاری، مهارت های فردی افراد رو هم افزایش بده. به همین خاطر تو سال های اخیر افراد معمولا تو جمع ها و دورهمی های دوستانشون در کنار گپ و گفت های معمولی، زمانی رو به بازی های گروهی اختصاص میدن که با توجه به سن و سال و نوع جمع دوستانه می تونه متفاوت باشه. 

 

در اوقات فراغت چی بازی کنیم؟

 

بیشتر ما زندگی پرمشغله‌ای را پشت سر می‌گذاریم و بیشتر عمر خود را برای کار، تحصیل، مراقبت از بچه‌ها و ... سپری می‌کنیم. هر یک از ما یک سری مسئولیت داریم که باید روزانه با آنها کنار بیاییم. از طرف دیگر اتاق‌های فرار به ما این امکان را می‌دهند تا از برنامه‌ی روزمره خود خارج شویم و زندگی متفاوتی را به عنوان یک شخصیت دیگر تجربه کنیم. بازی در اتاق فرار معمولا در حدود یک ساعت طول می‌کشد اما تجربه منحصر به فرد و همه‌جانبه‌ای را برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد. در واقع به لطف اتاق فرار، شما از زندگی روزمره و شخصیت خود خارج می‌شوید و دنیایی دیگر را در قالب شخصیتی متفاوت تجربه می‌کنید. اتاق فرار، مردم را به واقعیت دیگری تبدیل می‌کند و احساس بودن در یک فیلم هیجان انگیز یا فیلم ترسناک را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

بازی های گروهی برای اوقات فراغت

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما، به تعدادی از جذاب ترین و پرطرفدارترین بازیهای جمع های مختلف اشاره می کنیم که بعضیاشون تو خونه اجرا میشن و بعضیاشون مخصوص بیرون از خونه هستن. بنابراین اگه برای دورهمی هاتون دنبال یه گزینه خاص و متفاوت می گردین؛ تا آخر این مطلب ما رو همراهی کنین و از بین گزینه های موجود، بهترین بازی رو برای جمع های دوستانه یا خانوادگی تون انتخاب کنین:

 

بازی اتاق فرار

 

اتاق فرار در اوقات فراغت

 

این بازی هم چند سالی میشه که از نظر محبوبیت و جذابیت گوی رقبت رو از خیلی بازی های دیگه ربوده و یک تنه سکاندار دورهمی های مختلف دوستانست. از اونجا که بازی اتاق فرار نه خطرات پینت بال رو داره و نه مثل مافیا بدور از هر گونه تحرک و فعالیت فیزیکیه، باب دل همه سلیقه هاست و تقریبا همه این بازی هیجان انگیز رو دوس دارن.

بازی اسکیپ روم یا همون اتاق فرار یه بازی گروهی و دوست داشتنیه که همون طور که از اسمش پیداست در مورد فرار از یه فضای مشخصه. برای فرار هم احتیاج به یه کلیده که برای پیدا کردن کلید هم لازمه اعضای گروه، معماها و چالش های مختلف رو پشت سر بذارن تا در نهایت بتونن به کلید اتاق فرار دست پیدا کنن.

یکی دیگه از دلایل جذابیت این بازی، تنوع در سناریوهای این بازیه که هیچ وقت تکراری نمیشه. این بازی که معمولا تو ژانرهای مختلف ترسناک، معمایی، بقا، قتل و جنایت و... اجرا میشه از پیچیدگی ها و ویژگی های زیادی برخورداره که با به چالش کشیدن توانایی های فکری و جسمی بازیکنا، اونها را در شرایطی قرار میده که بتونن با کنترل ترس و دلهره، بهترین تصمیم رو تو بدترین شرایط بگیرن.

همین موضوع که به نوعی مهارت های حل مساله و توانمندی های ذهنی افراد رو تقویت می کنه؛ بهشون کمک می کنه تا با غلبه بر ترساشون، مدیریت بحران رو یاد بگیرن و توانمندی های مغزشون رو افزایش بدن.

 

بازی مافیا

 

بازی مافیا یک بازی گروهی است که در آن دو تیم شهروند و مافیا برای برنده شدن ساید خود تلاش می کنند.

 

بازی مافیا با این که بازی عجیب و غریبی نیست؛ ولی تو چند سال اخیر جزء بهترین بازی های گروهی برای جمع های خانوادگی و دوستانه به شمار میاد. از اونجا که این بازی در دو ساید سیاه و سفید ( شهر و مافیا ) انجام میشه و نقش های جذابی همچون شهروند ساده، دکتر، مافیا، کارآگاه، تک تیرانداز و .... داره؛ تعداد افراد شرکت کننده باید بین 8 تا 12 نفر باشه. 

این بازی بر اساس استدلال انجام میشه و شهروندا در طول روز باید از بین صحبت هایی که بازیکنا می کنن، اعضای مافیارو تشخیص بدن و با رای گیری از شهرشون بیرون کنن. البته ناگفته نمونه که تیم مافیا تو شب می تونن چشماشون رو واکنن و باشلیک گلوله شهروندا رو بکشن.

این بازی در حال حاضر تو خیلی از کافه ها هم به صورت حرفه ای اجرا میشه و خیلی از افراد با حضور تو این کافه ها اوقات فراغتشون رو با یه بازی هیجان انگیز و دوست داشتنی پر می کنن.

 

بازی پانتومیم

 

بازی پانتومیم یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین بازی های گروهی که همه جا به راحتی قابل اجرائه؛ بازی دوست داشتنی

 

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین بازی های گروهی که همه جا به راحتی قابل اجرائه؛ بازی دوست داشتنی پانتومیمه. از اونجا که اجرای این بازی به هیچ وسیله خاصی احتیاج نداره و به صورت های گروه های کوچک و بزرگ اجرا میشه، بازی پانتومیم پای ثابت همه دورهمی های خانوادگی و دوستانه ست.

بازی پانتومیم به نوعی حدس زدن یک مفهوم، عبارت یا کلمه ست که باید بدون حرف زدن و تنها با اشاره انجام بشه. تواین بازی شرکت کننده ها به دو گروه تقسیم میشن و یک نفر از اعضای گروه باید مفهومی که براش مشخص شده را بدون حرف زدن و تنها با حرکات دست و صورت برای بقیه اعضا به نمایش بذاره و بقیه شرکت کننده ها هم باید حدس بزنن که عبارت مورد نظر چیه؟

قوانین این بازی می تونه با توجه به سن و سال و میزان شناخت اعضای گروه با بازی، سخت یا ساده باشه. البته برای جذاب کردن بازی اعضای گروه می تونن این بازی را سرعتی اجرا کنن و با انتخاب موضوعات سخت و غیر تکراری هیجان بازی رو افزایش بدن.

 

بد نیست بدانید که اتاق فرار هیجانی مشابه بازی‌های کامپیوتری را در اختیارتان قرار خواهد داد اما بازی و حضور در اتاق فرار بسیار فراتر و گیراتر از بازی‌های ویدیویی ساده است. در واقع شما به جای اینکه فقط به صفحه‌ی کامپیوتر خود خیره شوید، در دنیایی از بازی حضور دارید و می‌توانید اشیا را به شکل کاملا واقعی لمس کنید. در نتیجه شما شخصیت اصلی یک بازی هستید.

دلیل دیگر محبوبیت اتاق‌های فرار، عشق بی‌نهایت ما به بازی‌ها است. بازی کردن، به طور کلی برنده شدن، پاداش و موفقیت را به همراه دارد و در این راستا شبیه به شرکت در مسابقات ورزشی است. تلاش برای پیروزی نیز از گذشته تا امروز در طبیعت انسان بوده و هست. در واقع ما لذت می‌بریم تا با پیروزی، مورد ستایش و پاداش قرار بگیریم و اتاق فرار این فرصت را در اختیارمان قرار می‌دهد.

از سوی دیگر اتاق‌های فرار برای میل کنجکاوی نیز جذاب هستند. ما انسان‌ها بسیار کنجکاو به دنیا آمده‌ایم و کشف و حل اسرار در خون ما است. ما با حل یک مسئله و مشکل، احساس خوبی نسبت به خود پیدا می‌کنیم. به همین دلیل جای تعجب نیست که بسیاری از افراد، معتاد به حضور در اتاق فرار شوند و برای حل رمز و رازهای بیشتر مدام به اتاق‌ها فرار مختلف سر بزنند.

اتاق فرار به ما این امکان را می‌دهند تا احساس مهم بودن و عضویت در یک تیم را تجربه کنیم. کار گروهی، افزایش اعتماد به نفس و حل رمز و رازها، از جمله مواردی است که افراد را به اتاق فرار مجذوب می‌کند. اتاق‌های فرار با صرف نظر از جنسیت افراد، سن و سابقه، برای هر کسی مناسب هستند و به دانش، هوش یا صلاحیت خاصی احتیاج ندارند. در نتیجه هر فردی می‌تواند در اتاق فرار بازی کند و تجربه‌ی متفاوتی از بازی و سرگرمی را بدست آورد.

 

در اوقات فراغت چه بازی کنیم؟

 

اتاق فرار هیجانی

 

شاید در دنیای واقعی یک سری اتفاقات برای شما نیفتد. بعنوان مثال: شما خود را با دست های بسته در یک اتاق میبینید و باید از آنجا با حل معما خلاص شوید. این اتفاق تجربه ترس، هیجان، اضطراب و نگرانی را به شما می دهد که کمتر در این سبک جدید از زندگی برای ما رخ می دهد.

با حل کردن معما در اتاق فرار نیز یک حس خوشایند برتری و پیروزی به شما دست می دهد.

اگر طرفدار بازی‌های فکری و هیجانی مانند بردگیم هستید اتاق فرار یک فرصت بی‌نظیر برای تخلیه هیجان و همچنین محک زدن هوش و ذکاوت شما در مواقع بحرانی است.

اتاق فرار در واقع یک بازی گروهی است که می‌تواند بین ۴ تا ۱۰ نفر بازیکن داشته باشد. گروه بازکنان وارد اتاقی می‌شوند که دارای تم و داستان مشخص است. برای رهایی از اتاق شما‌ می‌بایست معمای اتاق را حل کنید.

فرآیند حل کردن معمای اتاق فرار برای بیرون آمدن باید در مدت زمان محدود حداکثر یک ساعت انجام شود. به همین خاطر اگر در حین بازی گمراه شوید و یا از مسیر اصلی حل معما خارج شوید مدیر اتاق فرار به کمک شما خواهد آمد.

درست است که شما و هم تیمی هایتان برای رهایی از اتاق فرار زمان محدودی دارید اما این به معنای آن نیست که برای بیرون آمدن از اتاق به زور متوسل شوید. تمام مراحل حل معما و فرار از اناق فکری است و کاملا بدون دخالت قدرت بدنی قابل حل شدن است. پس به جای استفاده از زور باید به ذهن خود رجوع کنید.

 

برای سرگرمی چیکار کنیم؟

 

معماهای اتاق فرار

 

اتاق فرار از آن دست بازی‌هاست که نمی‌توان تنها یا دو نفره انجامش داد. برای حل معما باید یک تیم تشکیل دهید و از فکر و توانایی همه اعضا برای فرار از اتاق استفاده کنید. در غیر این صورت فرار غیر ممکن خواهد بود.

هم چنین تعداد بالا تضمینی برای فرار به موقع شما از اتاق نخواهد بود. برای فرار باید بین اعضای تیم همبستگی و تعامل بالایی باشد. اتاق فرار آزمون خوبی برای تیم ورک و سنجش قابلیت هماهنگی با تیم برای تمام اعضای اتاق است.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم هر کدام از اتاق‌های فرار سناریو و تم جداگانه ای دارند. از داستان‌های جنایی و پلیسی گرفته تا ماجراهای ترسناک و دلخره آور همه در سناریوهای این اتاق‌ها گنجانده شده اند تا به سلیقه تمام افراد جامعه پاسخ داده شود.

در شهر تهران مراکز زیادی هستند که اتاق فرارهای متنوع با سناریوهای متفاوت ارائه می‌دهند. مجموعه اتاق فرار انیگما با گیم مسترهای پرانرژی و داستان های پر رمز و راز آماده میزبانی از شما عزیزان است.

 

برای بازی اتاق فرار کجا بریم؟

البته همه این چیزایی که گفتم در صورتی امکان پذیره که این بازی جذاب رو تو یه مجموعه حرفه ای و کاربلد مثل انیگما تجربه کنین. چون علاوه بر طراحی و سناریوی قوی و متفاوت، نوع چالش ها و معماهای هر بازی هم خیلی مهمه. در واقع این معما ها و پازل ها هستن که می تونن مغز رو هشیار کنن و با درگیرکردنش، قابلیت های مختلف مغز رو شکوفا کنن. 

علاوه بر این تنوع بازی تو مجموعه انیگما خیلی زیاده و افراد مبتدی می تونن برای شروع از بازی هایی که ترس کمتری دارن و بیشتر معمایی هستن، استفاده کنن. مثلا اتاق فرار قتل مرموز مجموعه انیگما یه گزینه مناسب برای به چالش کشیدن مغز و مهارت های کاراگاهی افراده تا بتونن با دقت نظر و تیزبینی از راز یه معمای قتل پیچیده و سخت پرده بردارن. البته اگه عاشق ماجراجویی و فعالیت فیزیکی هستین، اتاق رویای مجموعه انیگما پر از چالش ها و فعالیت های فیزیکیه که محیط شاد و پر انرژیش نه تنها شمارو سر ذوق میاره بلکه روحیه کار تیمی و گروهی رو هم در شما افزایش میده. 

قطعا تو این مجموعه برای اونایی که عاشق فضاهای ترسناک و مرموز هستن هم گزینه هایی وجود داره؛ اتاق های فرار کلبه وحشت، روانی و تسخیر دقیقا برای اونایی که عاشق فضاهای ترسناک و دلهره آورن؛ بسیار جذاب و دوست داشتنیه. چون تو این اتاق های فرار همه چیز از نور و موسیقی گرفته تا دکور و طراحی برای القای ترس ساخته شده و افراد هر لحظه با چالشی دست و پنجه نرم می کنن که این حس رو تقویت می کنه. ولی نکته قابل توجه اینه که در اتاق های ترسناک مجموعه انیگما معماها و چالش ها طوری طراحی شدن که سطح فعالیت و هوشیاری مغز بازیکنا رو به میزان قابل توجهی بالا می بره و کمک می کنه تا برای شرایط سخت زندگی آماده شن و بتونن مدیریت بحران داشته باشن و از تهدید ها، فرصتی استثنایی بسازن.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614