اتاق فرار فانتزی

اگه فیلمای خیالی رو می پسندی، اتاق فرار رویارو از دست نده

اسکیپ روم فانتزی

 

سلیقه آدما تو دیدن فیلم خیلی به روحیاتشون نزدیکه و ادما معمولا تمایل به دیدن فیلمایی دارن که علاوه بر علایقشون، سرگرم کننده هم باشه. تعریف سرگرمی هم برای هرکسی می تونه متفاوت باشه، یکی با دیدن یه فیلم رمانتیک و عاشقانه یا اتاق فرار فانتزی حال و هواش عوض میشه، یکی هم با دیدن فیلم های ترسناک، یکی عاشق ژانر جنایی و درامه یکی دیگه هم فیلم های سراسر خنده و نشاط رو می پسنده.

از بین موضوعات رایج بین فیلم ها، معمولا فیلم هایی که مربوط به دنیاهای فانتزی و موضوعات غیر واقعی هستن؛ تقریبا برای همه جذابن و افراد تو هر سنی دوس دارن بشینن و فیلم های شاد تخیلی رو ببینن. این فیلم ها به دلیل درگیر کردن قوه تخیل، نشاط خاصی به همراه دارن که معمولا باب طبع همه میشه. فیلم هایی مثل جومانجی 1، 2 و 3 ، یا فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی و ... که هر کدومشون به نحوی تو جان بخشی به این دنیاهای جذاب تخیلی نقش اساسی دارن.

 

چارلی و کارخانه شکلات سازی

 

چارلی و کارخانه شکلات سازی

 

فیلم چارلی و کارخا​نه شکلات سازی اثری زیبا به کارگردانی تیم بریتون با بازی فوق العاده جانی دپ در سال  2005 ساخته شده. این فیلم با اقتباس از کتابی به همین عنوان نوشته رولد دالدر نویسنده بریتانیاییه که درون مایه فانتزی داره. پیش از این هم در سال 1971 یک فیلم ضعیف به نام ویلی وانکا و کارخانه شکلات سازی از روی همین داستان ساخته شده بود که اصلا تو قد و قواره فیلم بریتون نیست. 

فیلم از همان اول عجیب و غریبه و لوکیشن و طراحی صحنه های خیالی بسیار برجسته و منحصر بفرده. به طوری که بیننده از دیدن جهان خوش رنگ و لعاب شکلاتی فیلم به وجد میاد و حسابی لذت می بره. نقطه برجسته فیلم فقط طراحی صحنه و دکور فوق العادش نیست و صحنه های عجیب و غریب فیلم مثل: آبشارها و رودخانه های شکلاتی مذاب، ادامس های جادویی، موجودات کوتوله ای و ... یه تفریح بصری و سرگرم کننده سینمایی رو واسه بیننده ها به همراه داره.

کارخانه عجیب شکلات سازی یه دنیای خیالی و رنگارنگه که کارتون رو به واقعیت تبدیل کرده و با استفاده از موزیک و بازی های جذاب بازیگرا، هر لحظه هیجان و شادی را به بیننده ها تزریق می کنه.

 

جومانجی 1، 2 و 3

 

جومانجی

 

فیلمهایی مثل جومانجی طرفدارای زیادی داره و جومانجی 1 خاطره ای شیرین هالیوودی دوران نوجوانی خیلی از پدر ها و مادرهاست که داستان ماجراجویی پسری به نام آلن رو به تصویر می کشه. پسری که یه جعبه بازی پیدا می کنه و با شروع بازی به طرز عجیبی در حباب وسط جعبه جذب میشه و بیننده رو با خودش درگیر حوادث و اتفاقات پیش رو می کنه.

قسمت دوم، با عنوان " به جنگل خوش آمدید" پر از ماجراجویی و خطر پذیریه. در این قسمت کاراکترها باید با همکاری هم و با استفاده از تواناییها و ضعف هاشون ماجراها رو یکی یکی پشت سر بذارن.

در قسمت سوم هم دغدغه های جدیدی از جوونا مطرح میشه که مانند قسمت های قبلی پر از ماجرا و اتفاقات عجیب و غریبه.

در کل این فیلم فانتزی و مهیج اثری درخشان و ارزشمنده که پر از ماجراجوییه و تلاش کرده با گرافیک خوش آب و رنگش بیننده ها رو سرگرم کنه. تو این فیلم حس تعلیق، هیجان و ابتکاراتی که بازیگرا برای نجات جونشون انجام میدن؛ بسیار مسحور کنندست و تقریبا همه بیننده ها با اتفاقاتی که بازیگرا باهاشون مواجه میشن، همدلی میشن و پا به پای اونا ترس و دلهره رو در کنار هیجان و نشاط تجربه می کنن.

فیلم هایی مانند جادوگر شهر از، ادوارد دست قیچی و... فیلم هایی هستن که به خاطر این که حس گذار از دنیای واقعی به دنیای تخیل رو ترسیم می کنن، بیشتر شبیه خواب و رویا هستن. قطعا همه ما تجربه یه خواب خوب به همراه یه رویای شیرین و رنگارنگ رو داریم، ولی ادمای کمی هستن که با خوش شانسی رویای شیرینشون رو تو دنیای واقعی هم لمس می کنن. تجربه دنیاهای تخیلی و فانتزی که دیگه برای همه در حد یه آرزو باقی می مونه و تقریبا باید به دیدنشون تو صفحه جادویی تلویزیون بسنده کنیم. ولی این روزا، یه جاهایی مثل مجموعه انیگما پیدا میشه که پر از چیزای عجیب و غریبیه که بی شباهت به دنیای خیالی و بامزه رویاهای بچگیمون نیست.

 

اتاق فرار فانتزی

 

اتاق فرار فانتزی

 

مجموعه انیگما با طراحی اتاق رویا در اتاق فرار برج میلاد و ساخت یه دنیای فانتزی، تونسته هیجان و شادی رو در کنار ماجراجویی قرار بده و لحظات باحال و خنده داری رو برای همه بسازه. بازیکنا مثل برندگان بلیط طلایی که شکلات های وانکا رو خریداری کردن؛ اجازه دارن وارد این اتاق شاد و مرموز بشن و با به سر گذاشتن کلاه مخصوصی که بهشون داده میشه، بازی ذهنی اما پر جنب و جوشی رو شروع کنن.

این اتاق سراسر فان قراره مثل اسمش رویایی و خاطره انگیز باشه، تصور کنین چشماتونو می بندین و بعد که وا می کنین، وارد یه دنیای جدید و عجیب میشین، دنیایی فانتزی که پر از اتفاقات عجیب و خنده داره و یه قانون بسیار هیجان انگیز و بامزه داره داره. قانون این اتاق خاص و منحصر بفرد اینه که باید محدودیت ها رو کنار بذارین و هیجانی بی حد و مرز رو تجربه کنین. پس تو این اتاق برای قهرمان بودن، فقط یه راه وجود داره: باید یاد بگیری بیشتر لذت ببری.

اتاق رویا ترکیب باحالی از اتاق فرار و فعالیت ورزشیه، برعکس اتاقای دیگه ترسش خیلی کمه و معماهاش بر پایه فعالیت بدنیه اما هیجانش فوق العاده بالاست. تو این اتاق واقعا قراره یه جیمز باند واقعی بشین و مهارت های خاص خودتون رو به نمایش بذارین. البته لازم نیست حتما توانایی فیزیکی خاصی داشته باشین، تقریبا همه مراحل با همفکری و کار گروهی خوب قابل حله.

درسته که این بازی برای خانواده ها مناسبه ولی اصلا بچگونه نیست، بلکه جوری طراحی شده که سرگرمی های مختلف مثل حل کردن معما رو با فعالیت های ورزشی و بازی های مختلف مثل دوچرخه سواری، پرش، طناب بازی و...   ترکیب می کنه که خیلی برای دورهمی های خانوادگی که معمولا با همراهی والدین و کودکانه، مفید و نشاط آوره.

در کل اتاق فرار رویا یه تجربه کاملا متفاوتیه و ترکیب خیلی بامزه ای از حس ترس، دلهره و هیجانه که با فعالیت فیزیکی عجین شده و اصلا قابل مقایسه با هیچ کدوم از تجربه های قبلی زندگی آدما نیست.

 

منبع: مجموعه اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (1)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614