مکانهای عجیب و پر رمز و راز جهان-قسمت دوم

مکانهای عجیب و پر رمز و راز جهان-قسمت دوم

مکانهایی در جهان که باعث شگفتی بینندگان می شود

مکانهای عجیب دنیا

 

مکان‌هایی عجیب دنیا که امکان ورود افراد به آنها ممکن نیست! (قسمت دوم)

دوستان و همراهان «انگیما» با شما هستیم به همراه قسمت دوم مطلب جذاب مکان‌های ممنوعه جهان. در قسمت پیشین به 5 منطقه ممنوعه‌ای که نباید در آنها حضور داشته باشیم اشاره کردیم؛ این بار به سراغ 5 مکان ممنوعه دیگر جهان خواهیم رفت. با انیگما همراه باشید. بطور کلی مکانهای عجیب دنیا یا مکانهای عجیب ایران نباید ترسناک باشند، همین که این مکانهای عجیب خاص هستند نشانه ای از عجیب بودن آنهاست.

 

خزانه جهانی بذر، نروژ

 

خزانه جهانی بذر

 

آیا تا کنون به این مسئله فکر کرده‌اید که اگر در اثر یک اتفاق بزرگ دنیا با حذف گیاهان روبرو شود چه باید کرد؟ آیا پس از نابودی گیاهان و بذرها، انسان‌ها می‌توانند مشکل گرسنگی و تأمین غذا را حل کنند؟ همان‌طور که ناسا، ارتش آمریکا و نیروهای نظامی برخی از کشورها دفع حملاتی احتمالی بیگانگان تدابیری را اندیشیده‌اند، دولت نروژ نیز برای نابودی بذرهای گیاه‌ها ایده‌ای جالب دارد.

خزانه جهانی بذر واقع در جزیره‌ای دور افتاده در مجمع الجزایر سوالبارد نروژ در 100 کیلومتری قطب شمال قرار است. ساختمان خزانه جهانی بذر به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر زلزله، بلایای طبیعی و حتی حملات موشکی ایمن است. در این ساختمان که هیچ کس (جز مسئولین و کارمندان) حق ورود به آن را ندارد، بذر انواع گیاهان در شرایط آزمایشگاهی خاص نگهداری می‌شوند. بذرهایی که از سراسر جهان جمع آوری شده و برای موارد اضطراری نگهداری می‌شوند. هیچ کس از سیستم داخلی این ساختمان اطلاعی ندارد.

 

غارهای لاسکواس، فرانسه

 

غارهای لاسکواس

 

غارهای لاسکواس (Lascaux caves) در جنوب غربی کشور فرانسه، دارای نقاشی و خطاطی‌های ماقبل تاریخ است. بیش از 900 نقاشی در غارهای لاسکواس وجود دارد. افزون بر نقاشی‌ها و غار نوشته‌ها، این غارها دارای مواردی هستند که دولت جلوی انتشار آنها را گرفته است. چه نکاتی؟ هیچ کس نمی‌داند!

دولت فرانسه از سال 1963 اجازه ورود مردم به این غار را لغو کرده است. دولت این کشور معتقد است که حضور انسان‌ها در این غار منجر به آسیب‌های فیزیکی و از بین رفتن نقاشی‌ها می‌شود. از آن سال تا کنون، تنها هر چند هفته یک بار میزبان نیروهای امنیتی است. همین امر ذن عجیب بودن غارهای لاسکواس را افزایش داده است. به هر حال حضور مردم در این غارها غیر ممکن بوده و بسیاری از مردم خواهان مشاهده جزئیات عجیب این غار هستند.

 

آرشیو عجیب واتیکان، رم ایتالیا

 

واتیکان

 

مجتمع واتیکان واقع در شهر رم، کشور ایتالیا، همه ساله میزبان هزاران گردشگر و توریست است. بسیاری از کشیش‌ها نیز به این مکان رفت و آمد می‌کنند. اما در این مکان معروف و مشهور اتاقی وجود دارد که اسناد بسیار حساسی در آن نگهداری می‌شود. این اسناد چه هستند؟ نامه‌های مهم تاریخی، اسناد تاریخی مهم و ...

جالب است بدانید که در بین این اسناد نامه‌های آدولف هیتلر با ملکه الیزابیت، دست نوشته‌های موتسارت و مواردی از این دست پنهان شده‌اند. هیچ کس حق ورود به این اتاق را نداشته و این اسناد جزوی از اموال شخصی پاپ به شمار می‌روند. حتی تصویر برداری از اتاق و اسناد درون آن نیز ممنوع است. آرشیو عجیب واتیکان هم از جمله اتاق‌هایی است که بسیاری از مردم به گردش در آن علاقه دارند که البته امکان آن وجود ندارد!

 

منطقه 51، آمریکا

 

منطقه 51 آمریکا

 

منطقه 51 و یا Area 51  یک منطقه نظامی فوق سری در در ۱۳۰ کیلومتری شمال‌غربی لاس وگاس ایالت نوادا در ایالات متحده آمریکا است. اگر چه دولت آمریکا بارها ادعا کرده است که در این مکان فعالیت‌های نظامی صورت نمی‌گیرد، اما در نهایت مشخص شده است که این مکان مرموز به فعالیت‌هایی عجیب مشغول است که از این رو بسیار مورد توجه قرار دارد. منطقه 51 مکانی برای آزمایش و ردیابی UFO یا همان پرنده‌های ناشناس فرازمینی است.

گفته می‌شود که هدف این پایگاه نظامی آزمایش سامانه‌های نوین پروازی و جنگ‌افزارهای فوق سری است. حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا آن را بخشی از پایگاه نیروی هوایی ادواردز معرفی می‌کند. اما گردانندگان و نوع کار این پایگاه فوق سری کماکان تا به امروز نامعلوم است و حتی کارکنان پایگاه، زندگی‌های به دور از عموم دارند و با دنیای خارج تقریباً هیچ تماسی ندارند. به هر حال هیچ کس امکان ورود به این مکان فوق سری را ندارد.

 

متروی متروکه، روسیه

 

متروی متروکه

 

در جریان جنگ جهانی دوم، روسیه یک ساختار زیرزمینی موسوم به D-6 را ایجاد کرد. این خطوط که به مانند مترو بودند، مناطق حیاتی و مهم را به موازات مترو به یکدیگر متصل کرده و از خطر بمباران نیز در امان بودند. این شبکه گسترده نقل و انتقال را بین مکان‌های مهم شوروی سابق ممکن می‌ساخت. از جمله آن‌ها کاخ کرملین و آکادمی General Staff.

نکته جالب توجه این است که دولت روسیه این مکان را مسدود کرده و امکان حضور افراد و مردم در آن غیر ممکن است. اما یک مورد عجیب دیگر گمانه زنی در مورد این مسیر مرموز را افزایش می‌دهد. در تابستان سال 1398 بود که پیدا شدن یک موجود عجیب در متروی متروکه روسیه خبرساز شد. موجودی مانند مار که از یک توده مشکی رنگ بیرون آمده و دارای چشمانی قرمز بود. این موجود برای مدت‌ها خبرساز شده و گمانه زنی در مورد عجیب بودن این مسیر را افزایش داد. قطعا برای افرادی که بدنبال مکانهای شگفت انگیز هستند، اتاق فرار یک تفریح عالی و سرگرم کننده محسوب می شود. مخصوصا ژانر ترسناک این بازی که ی چالش خفن برای شما میتونه باشه تا تو اتاق فرار ترسناک چیزایی رو از نزدیک ببینید که فقط تو فیلم ترسناک دیدید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614