اتاق واقعیت مجازی

اتاق واقعیت مجازی

بهترین بازی‌های واقعیت مجازی اتاق فرار

بازی واقعیت مجازی

فناوری بازی های VR در واقع واقعیت مجازی است که تجربه‌ی شبیه‌سازی را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد. از قابلیت VR در حوزه‌های مختلفی اعم از آموزشی، تحقیقات، پزشکی و سرگرمی استفاده می‌شود و کاربر را وارد یک دنیای سه بعدی خواهد کرد. از طریق VR شما می‌توانید وارد دنیای دیجیتال شوید و دنیای سه بعدی متفاوتی را تجربه کنید. اتاق فرار واقعیت مجازی همچنین می‌تواند زمینه‌هایی را برای بررسی مهارت‌های افراد و افزایش مهارت‌ها فراهم کند.

 

بهترین بازی‌های واقعیت مجازی

 

بازی های وی آر

 

واقعیت مجازی چیست؟

 

مفهوم واقعیت مجازی یا فناوری vr (Virtual Reality یا VR) در ساده‌ترین تعریف خود عبارت است از شبیه‌سازی یک دنیای جدا از واقعیت که به کاربر اجازه می‌دهد وارد فضایی متفاوت از محیط اطراف خود شده و به تجربه‌ی دلخواه بپردازد.

کاربر برای ورود به عالم واقعیت مجازی باید سر خود را درون یک محفظه یا هدست قرار دهد تا با کمک لنزهای مخصوصی که مقابل چشمانش قرار گرفته، به این دنیای جدید وارد شود؛ دنیایی که می‌تواند یک بازی ویدیویی باشد، تجربه‌ای سینمایی، گشت‌ و گذاری مجازی درون یک موزه یا حتی عمل جراحی.

هرچند واقعیت مجازی انواع مختلفی دارد ولی در متداول‌ترین حالت آن، می‌توان با حرکت سر به تماشای زوایای مختلف اثر مورد نظر پرداخت و همین قضیه باعث می‌شود حس حضور در یک دنیای دیگر به خوبی به کاربر منتقل شده و او را از فضای اطراف جدا کند؛ حسی که هرچقدر کیفیت هدست و تکنولوژی‌های مرتبط با آن و البته سخت‌افزار مورد استفاده همراه هدست بالاتر باشد، به شکل بهتر و کامل‌تری منتقل می‌شود.

بد نیست بدانید که در این میان واقعیت مجازی در حوزه‌ی بازی و سرگرمی به شدت توسعه یافته و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. بازی‌های متعددی با قابلیت VR ارائه شده‌اند که می‌توان به بازی‌های شبیه سازی، بازی‌های مبارزه‌ای، بازی‌های ماجراجویی، بازی‌های مسابقه‌ای و حتی بازی‌های اتاق فرار نیز اشاره کرد. این بازی‌ها می‌توانند شما را وارد دنیای سه بعدی بازی‌ها کنند و تجربه‌ی متفاوت و عجیبی را برایتان به ارمغان خواهند آورد. در این مطلب سعی داریم تا بهترین بازی‌های واقعیت مجازی اتاق فرار ۲۰۲۱ را معرفی کنیم و جزییاتی را در مورد این بازی‌ها در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

بازی‌های وی آر

 

 

 

بازی Danger: Escape Lab

 

Escape Lab

 

Danger the Escape Lab یک بازی تک نفره‌ی VR بوده که در مورد یک دانشمند است. نقش اصلی این دانشمند زنده ماندن و نجات جان میلیون‌ها نفر در برابر شیوع یک ویروس است که داستان جالبی را روایت می‌کند. بازیکن این بازی نقش دانشمندی را بازی می‌کند که از خطر شیوع ویروس در داخل آزمایشگاه آگاه است و برای جلوگیری از وضعیت همه‌گیری ویروس، باید در اسرع وقت جان خود و مردم را نجات دهد. در واقع دانشمند این بازی مجبور است تا به هر قیمتی مانع شیوع ویروس شود. باید بگوییم که این ویروس باعث فلج شدن افراد و در نهایت مرگ خواهد شد. این بازی معمایی بسیار جذاب طراحی شده و تجربه‌ی بسیار خوبی را در اختیار گیمرها قرار خواهد داد. برخلاف نظر عامه مردم این بازی واقعیت مجازی ترسناک نیست.

 

بازی A Fishermen’s Tale

 

A Fishermen’s Tale

 

A Fishermen’s Tale یک بازی ماجراجویانه شگفت‌انگیز است که می‌توان از طریق VR بازی کرد. بازی A Fishermen’s Tale تک نفره است که از مجموعه‌ای از اتاق‌های فرار متعدد تشکیل شده و دارای معماهایی است که برای حل آنها نیاز به بخش‌های مختلف اتاق فرار دارید. بازیکن در نقش مردی به نام باب بازی می‌کند که یک ماهیگیر کوچک است که در یک کابین مینیاتوری زندگی می‌کند. هر وقت رادیو هشدار دهد، باب برای روشن کردن چراغ باید به بالای فانوس دریایی برود و هر زمان که او بخواهد این کار را انجام دهد، مجبور است با چالش‌های غیرمنتظره‌ای روبرو شود. بازی A Fishermen’s Tale برای بزرگسالان و نوجوانان بسیار جذاب خواهد بود و دارای ویژگی‌ها و امکانات متعددی است.

 

بازی The Dark Room

 

The Dark Room

 

The Dark Room یکی دیگر از بازی‌های اتاق فرار VR است که پر از ماجراجویی، معماها، رمز و راز و بررسی است. این بازی دارای ۵ تا ۶ ساعت گیم پلی است.

بازی The Dark Room از سه سطح اصلی و دو سطح جزئی تشکیل شده است. این یک بازی اتاق فرار ترسناک نیست اما به گونه‌ای طراحی شده که بازیکن احساس اضطراب کند و بهتر است از طریق VR بازی شود. این بازی در مورد یک تحقیقات مرموز است و حس و حال یک اتاق فرار را منتقل خواهد کرد.

 

بازی I Expect You to Die

 

I Expect You to Die

 

بازی I Expect You to Die یک بازی اتاق فرار VR است که در آن بازیکن نقش یک جاسوس را بازی می‌کند که برای یک آژانس با هدف اصلی محافظت از جهان کار می‌کند. برای رسیدن به سطح بعدی بازی وظایفی به بازیکن داده می‌شود تا آنها را انجام دهد. داستان بازی در راستای یک جاسوس و یک میلیاردر است و بازی کاملا حال و هوای یک اتاق فرار را به تصویر می‌کشد.

 

بازی The Talos Principle

 

The Talos Principle

 

بازی Talos Principle یک بازی VR دیگر بوده که به صورت علمی تخیلی و فلسفی ساخته شده است. شخصیت اصلی بازی Talos نام دارد که از اروپا در جزیره کرت در برابر متجاوزان و دزدان دریایی محافظت می‌کند. این بازی به دلیل موسیقی متن و منظره‌های زیبا، از گیم پلی بی‌نظیری بهره برده و توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده است. تفاوت عمده‌ی بازی The Talos Principle با سایر بازی‌های اتاق فرار و معمایی، توسعه‌ی عالی بازی است که ایده‌های جدیدی به بازیکن خواهد داد.

امروزه اتاق فرار به قدری در بین مردم پرطرفدار شده که سالانه ورژن های جدیدی از بازی اتاق فرار موبایل، اتاق فرار کامپیوتر، اتاق فرار مجازی و .... به بازار می آید. اما در وضعیت امروزی جهان بازی هایی که در منزل انجام می شود طرفداران بیشتری پیدا کرده است و بازی ها رو به سمت بازی های آنلاین در انواع سیستم عامل ها آورده اند.

مجموعه اتاق فرار انیگما با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی محیطی امن را برای شما فراهم آورده است تا نگران حضور در اتاق فرار ایران مال و بازی اتاق فرار نجات سولاریس یا تهران نباشید.

 

توی کامنت برای ما بنویسید که بهترین وی آر شهر شما کجاست؟

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614