معیار سختی اتاق فرار

معیار سختی اتاق فرار

سختی اتاق فرار به چه چیزهایی بستگی داره

میزان سختی اتاق فرار

 

میزان سختی و دشواری یک اتاق فرار باید تا چه حدی باشد؟ اتاق فرار معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ درصد نرخ فرار را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. در نتیجه شانس آن‌ها برای پیروزی از نصف هم کمتر است. اما میزان سختی اتاق فرار تا ‌چه اندازه‌ای باید باشد و در چه حالتی اتاق فرار سخت استاندارد است؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و جزییاتی را در این زمینه ارائه خواهیم کرد. همچنین اتاق‌هایی با درجات دشواری مختلف را معرفی می‌کنیم.

 

اتاق فرار سخت

 

اتاق فرارهای خیلی سخت

 

همانطور که اشاره کردیم معمولا اتاق‌های فرار نرخ ۳۰ درصدی فرار را برای بازیکنان در نظر می‌گیرند اما در مواردی سختی بازی به قدری بالا است که نرخ فرار به ۱.۵ تا ۲.۵ درصد می‌رسد. عملا در این گونه بازی‌های طراحی شده، امکان خطا بیشتر خواهد بود و درصد پیروزی شما بسیار کم است. در واقع به قولی این نرخ فرار یک شوخی است و امکان فرار از اتاق‌هایی با چنین طراحی سختی غیرممکن خواهد بود.

 

اتاق‌ فرار ساده

 

در این میان برخی اتاق‌های فرار بسیار ساده طراحی شده‌اند و نرخ فرار ۵۰ درصدی را در اختیارتان قرار داده‌اند. در نتیجه می‌توان گفت که حل معما در این اتاق فرار ساده خواهد بود و شاید هر بازیکنی بتواند از آن پیروز بیرون بیاید. البته اتاق‌هایی با ۷۰ درصد نرخ فرار نیز وجود دارند اما بسیار ساده‌تر هستند. اگر از این اتاق‌های شکست بخورید قطعا احساس بسیار بدی خواهید داشت و احتمالا هرگز دیگر به سراغ اتاق فرار نخواهید آمد اما فراموش نکنید که این بازی‌ها فقط برای سرگرمی و اوقات خوش طراحی شده‌اند.

 

اتاق فرار برای حرفه‌ای‌ها

 

اتاق فرار استاندارد و دلچسب باید نرخ فرار ۱۰ تا ۲۰ درصد داشته باشد. البته این اتاق فرار برای افراد مبتدی گزینه‌ی خوبی نخواهد بود زیرا بسیار چالش برانگیز بوده ولی در عین حال متعادل و رضایت‌بخش خواهد بود. به طور کلی اگر در اتاقی شکست بخورید که از هر ده تیم فقط یک تیم پیروز آن بوده، می توانید بگویید که از یک اتاق فرار با طراحی پیچیده شکست خورده‌اید. اما وقتی در اتاق فرار ساده که هر تیمی در آن پیروز بوده شکست می‌خورید، احساس شکست بدی را تجربه خواهید کرد و اعتماد به نفس خود را از دست خواهید داد که این حس کاملا طبیعی است. قطعا همه دوست داریم از اتاق فرار با حس پیروزی خارج شویم اما فراموش نکنید که اتاق فرار فقط یک سرگرمی متفاوت و جذاب است که می‌تواند اوقات خوشی را برایتان رقم بزند.

 

اتاق فرار آسون

 

سناریو اتاق فرار

 

اتاق های فرار نه تنها برای انواع پازل هایی که حل می کنید، بلکه برای مضامین پیچیده ای که در هر اتاق وجود دارد و بازی را بسیار سرگرم کننده می کند. محیط های کاملا غوطه وری یک اتاق فرار را زنده می کند و 60 دقیقه شکار سرنخ شما را بیش از پیش هیجان انگیز می کند. قبل از اینکه اتاق فرار را برای گروه خود رزرو کنید، مطمئن شوید که در اتاق شما چه اتفاقی در حال وقوع است:

 

جاسوسی

 

آیا می خواهید هیجان یک فیلم در رابطه با قتل را از نو بسازید؟ یک اتاق فرار با موضوع مأمور مخفی برای جویندگان سرنخ که به دنبال یک جاسوس قاتل هستند مناسب است. شما باید کارآگاهی باشید که بدنبال راز یک قتل عجیب است مانند بازی اتاق قتل مرموز

 

ماجراجویی اکتشافی

 

اگر فیلم های ماجراجویی مورد علاقه شماست و بدنبال یک اتاق فرار با یک ماجراجویی هیجانی باشید، اتاق فرار نجات سولاریس بهترین انتخاب برای شماست.

 

راز علم

 

همه یک رمز و راز مبتنی بر علم خوب را دوست دارند، به ویژه هنگامی که موارد زیادی مانند نجات جهان در معرض خطر است. دقیقا مانند داستان اتاق جنگ که یک تیم در حال انجام ماموریتی بزرگ در اتاقی برای فشردن دکمه قرمز هستن. تعداد بسیاری از نیروهای دشمن پشت در اتاق تلاش می کنند که وارد اتاق بشوند.

 

اتاق فرار حرفه ای

 

گیر افتادن در یک وضعیت بد

 

گیر افتادن در یک وضعیت بد همیشه یک داستان محبوب در داستان های ترسناک مهیج است و می تواند یک اتاق فرار بسیار سرگرم کننده ایجاد کند. اتاق روانی شما را از وقت خارج می کند و شما را به دهه نود میلادی می کشاند، در اتاقی پر از معماهای مخوف که از گذشته به یاد می آورید. حتی یک اتاق فرار وجود دارد که در آن تیم شما نصف خواهد شد! به هم کمک کنید تا از این وضعیت بد خارج شوید.

اتاق فرار انیگما عقیده ای داشته و داره. عقیده ما اینه تعداد بالای شعبه و اتاق فرار دلیل بر کیفیت بالا نیست. پس ما تو اتاق فرار تهران و اتاق فرار کرج منتظر شما هستیم.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614