اتاق فرار فضای باز

اتاق فرار فضای باز

آیا تجربه اتاق فرار در فضای باز می‌تواند یک جاذبه توریستی عالی باشد؟

اسکیپ روم فضای باز

 

اتاق‌های فرار در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های لیست فعالیت‌هایی است که توریست‌ها قصد دارند در سفرهای خود تجربه کنند و اینکه این بازی برای اولین بار با عنوان اتاق فرار فضای باز شروع بکار کرده بسیار جذاب است و در ایران هم اسکیپ روم فضای باز چندسالی هست که پرطرفدار شده است. این اتاق‌ها نه تنها ساعت‌های هیجان انگیز و جذابی را برای شما رقم می‌زنند، بلکه شما را با استانداردها و شیوه‌های مختلف اجرا شده در کشورهای مختلف نیز آشنا خواهند کرد. با این حال شاید بسیاری از این افراد وقت زیادی نداشته باشند و نخواهند به مدت طولانی (بین یک تا دو ساعت) درون یک اتاق بسته وقت خود را صرف کنند. شاید بخواهند کمی شهر را ببینند، در خیابان‌ها قدم بزنند، از اماکن دیدنی بازدید کنند و ... آیا تجربه اتاق فرار در فضای باز می‌تواند یک جاذبه توریستی عالی باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

اتاق فرار لیوبلیانا

 

اتاق فرار فضای باز

 

در ادامه از تجربه اتاق فرار لیوبلیانا در اسلونی برای شما می‌گوییم که به دنبال کشف یک جامعه مخفی است که توسط اتاق‌های فرار Enigmarium تهیه شده است. اگر برخی از نظرات را در این باره خوانده باشید احتمالا می‌دانید این اتاق در بین بسیاری از موارد مشابه، امتیاز نسبتا بالایی دارد و یکی از بهترین‌ها است.

 

توضیحات اتاق فرار

 

جلسه توجیهی برای شرکت کنندگان در مرکز شهر و نزدیک یکی از بناهای تاریخی برگزار می‌شود. حتی مقدمه این اتاق فرار به شما یک تصور کاملا متفاوت می‌دهد. چرا که نه در دفتر و نه در یک اتاق بسته بلکه در فضای خارجی و محیط بیرون برگزار می‌شود و این پیام را برای شما به همراه دارد که قرار است به دنبال یک ماجراجویی واقعی باشید. بعد از اینکه ماجرا و اهداف برای شما توضیح داده شد، چند وسیله و ابزار کاربردی مانند کرونومتر و بیسیم برای ارتباط با راهنما و همچنین نقشه‌ای با مکان‌های مشخص شده برای همه کسانی که چندان با شهر آشنا نیستند به شرکت کنندگان داده می‌شود.

 

معمای اتاق فرار

 

مسیر این بازی شما را به مرکز شهر هدایت می‌کند تا از تعداد زیادی بناهای تاریخی و دیگر جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید. شما در حالی که راه می‌روید، اسرار را کشف کرده و وظایف و معماهایی را که پیش روی شما قرار دارد حل می‌کنید. در طول مسیر شما با تاریخچه این شهر و فضاهای مختلف آشنا می‌شوید و علاوه بر ماجراجویی، از مکان‌های مهم شهر نیز بازدید کرده‌اید. این کار نه تنها حس و حال بازدید از مکان‌های دیدنی شهر را خراب نمی‌کند، بلکه به غوطه‌ور شدن شما درون آن‌ها نیز می‌افزاید. شما باید بر اساس اطلاعاتی که بیش از صد سال در این مکان‌ها وجود داشته و به طور مصنوعی اضافه نشده‌اند، معماها را حل کنید.

 

مشتاقان اتاق فرار

 

البته باید بدانید که اگر به دنبال حل معماهای دشوار زیادی هستید، این گزینه برای شما مناسب خواهد بود؛ زیرا هدف تجربه فرار در فضای باز نیست و برای آشنایی با جاذبه‌های شهر طراحی شده است. البته اگر به این موضوع بیشتر توجه شود، در آینده شاهد ساخت موارد قوی‌تری به این صورت خواهیم بود.

به طور خلاصه باید بدانید که این اتاق فرار در حقیقت یک تجربه عالی در فضای باز با معماهای سرگرم کننده است که به خوبی اجرا شده و شما می‌توانید در حدود یک ساعت آن را به پایان برسانید. به طور کلی، در این مکان شما می‌توانید اوقات خوبی را بگذرانید و این یک تجربه عالی، جالب و سرگرم کننده برای خارجی‌ها و همچنین افراد محلی است. شما همزمان با حل برخی معماهای جذاب و کشف رمز و راز تاریخی شهر، به تماشای شاهکارهای قدیمی می‌نشینید.

آیا تا به حال تجربه فرار در فضای باز را داشته‌اید؟ چه برداشتی از این مورد داشتید؟ آیا تجربه اتاق فرار فضای باز می‌تواند یک جاذبه توریستی عالی باشد؟ نظراتتان را برای ما بنویسید.

 

اتاق فرار با کیفیت

 

تم اتاق فرار

 

چه چیزی یک اتاق فرار با کیفیت را تعیین می کند؟

 

این روزها بازی های اتاق فرار در سراسر جهان بسیار محبوب شده‌اند و با افزایش محبوبیت آن‌ها، طیف گسترده‌ای از این اتاق‌ها به تازگی ایجاد شده‌اند، در حالی که با افزایش تعداد آن‌ها مردم فرصت‌های بیشتری برای امتحان کردن بازی اتاق فرار دارند، همچنین احتمال این که یک گزینه اشتباهی انتخاب شود نیز بسیار زیاد است. ممکن است بدون توجه به استانداردهای یک اتاق فرار، موردی را انتخاب کنید که بعدا از هزینه‌ای که بابت آن پرداخت کرده‌اید، پشیمان شوید. اکنون این سوال پیش می‌آید که چه چیزی یک اتاق فرار باکیفیت را تعیین می کند؟ در ادامه با جواب این سوال همراه ما باشید.

 

چگونه می‌توانید یک اتاق فرار با کیفیت را تشخیص دهید؟ موردی که علاوه بر جذابیت فضایی و مسیر مناسب، دارای هزینه کم و اقتصادی باشد. برای تشخیص این که انتخاب شما مناسب است یا نه، نشانه‌هایی وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

 

راهنمای اتاق فرار

 

داشتن یک راهنمای خوب، کلید اصلی اتاق‌ فرار با کیفیت است. این راهنماها نباید سرنخ‌ها را برای شما حل کنند؛ اما، همین طور هم نباید تیم شما را در مواقعی که به کمک نیاز دارید، سرگردان نگه دارند. وقتی از هدف دور می‌شوید، یک استاد راهنمای خوب به تیم شما کمک می‌کند. او بدون این که دقیقا به شما بگوید چه کاری باید انجام دهید، کاری می‌کند که در مسیر درست قرار بگیرید. همیشه قبل از شروع بازی به این نکته توجه کنید.

 

تم اتاق فرار

 

اتاق فرار عالی

 

مسلما هر اتاق فراری به یک موضوع نیاز دارد. در غیر این صورت، چطور می‌توانید بفهمید که هدف این بازی چیست؟ لذت بخش‌ترین جنبه اتاق فرار این است که شما در حال غرق شدن در یک واقعیت جایگزین هستید. داشتن تم و فضاسازی خوب اتاق به شما کمک می‌کند تا بخشی از جریان داستان شوید و فیلم واقعی خود را بازی کنید. یک اتاق فرار با کیفیت بالا این مورد را به خوبی پیاده سازی کرده و تم‌های سرگرم کننده و جذابی را به مخاطبان ارائه می‌دهد تا بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.

بد نیست بدانید که اتاق‌های فرار عالی علاوه بر داشتن یک موضوع اصلی، موضوعات متعددی را در محل خود ارائه می‌دهند. به این صورت که در هر مکان حداقل 3 تم برای انتخاب وجود دارد و معمولا بسته به موقعیت مکانی شما مشخص می‌شود.

 

بازی‌های کاربردی و سرنخ‌ها

 

به این نکته توجه کنید که در یک اتاق فرار با کیفیت، سرنخ‌ها و بازی‌های کوچک باید بسیار ساده و کاربردی باشند. اگر سرنخ‌های بازی فرار شما جواب نمی‌دهند یا منطقی نیستند، این یک تجربه ناخوشاند است. علاوه بر این، سرنخ‌ها نباید آن قدر پیچیده و دشوار باشند که شما مجبور شوید معادلات پیچیده‌ای را انجام دهید یا پاسخ‌های خود را به صورت تصادفی یا شانسی حدس بزنید. کل عملکرد اتاق فرار بر اساس دنباله‌ای از سرنخ‌ها برای حل کردن است و اگر نتوانید سرنخ‌ها را به هم ارتباط دهید، نمی‌توانید فرار کنید!

 

دفعه بعدی که تصمیم گرفتید با جمع دوستان خود به یک اتاق فرار بروید، برای انتخاب بهترین گزینه، این عوامل را در نظر بگیرید. برای شما فرار موفقی را در اتاق فرار انیگما آرزو داریم! آیا شما هم تا به حال تجربه حضور در این بازی را داشته‌اید؟ از ویژگی‌های اتاق فرار با کیفیت چه می‌دانید؟ نظرات و تجربیاتتان را برای ما بنویسید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614