پیش بینی آینده

پیش بینی آینده

کسانی که ادعا می کنند از آینده خبر دارند اما آیا این موضوع صحت دارد؟؟؟

پیش‌بینی آینده واقعیت داره؟

اگه از اون افرادی باشین که تا حالا فال قهوه، تاروت یا شمع نگرفته باشن، قطعا آدمایی رو می شناسین که به این چیزا اعتقاد دارن و باور دارن که میشه آینده رو پیش بینی کرد. پیش بینی آینده مقوله بسیار جذابیه که علاوه بر مردم عادی، بسیاری از دانشمندا و روان شناسا هم به این موضوع پرداختن و تلاش کردن تا بفهمن آیا واقعا پیش بینی آینده امکان پذیره یا نه؟ 

آیا به راستی پیش بینی آینده واقعیت دارد؟ این سؤالی بزرگ است که از سال‌های دور تا به امروز ذهن بسیاری از مردم را مشغول کرده و به یکی از برجسته‌ترین سؤالات جهان درباره آینده بینی مبدل شده است. آیا برخی از انسان‌ها قادر به پیش بینی آینده هستند؟

علم تا کنون موفق به ارائه پاسخ‌های متفاوتی برای بسیاری از موارد، مسائل، مشکلات و... شده است؛ اما برخی از سؤالات برجسته جهان تا کنون بدون پاسخ علمی مانده‌اند؛ به عنوان مثال می‌توان به دنیای ماورالطبیعه اشاره کرد. تا کنون بسیاری از انسان‌ها مدعی پیش‌بینی آینده شده‌اند که البته بدون شک غالب آنها افرادی سودجو و دروغ گو بوده‌اند.

 

آینده بینی

 

حتی بسیاری از پیش‌بینی های پیشگوهای برجسته جهان نیز اشتباه از آب درآمده‌اند. با وجود تمام این موارد می‌توان گفت که پیشگویی و آینده بینی به طور کل وجود ندارد؟ پاسخ منفی است! باید بدانید که واقعیت چیز دیگری است. آینده همچنان توسط تعداد محدودی از انسان‌ها قابل پیش‌بینی است. پیش‌بینی اتفاق و رویدادهایی که هنوز به وقوع نپیوسته‌اند. پیش‌بینی رویدادهای آینده توسط انسان‌ها به چند حالت تقسیم می‌شود که در ادامه به سراغ آنها خواهیم رفت.

 

دیدن آینده

 

به گفته کارشناسان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بسیاری از انسان‌ها می‌توانند بسیاری از رویدادها را چند ثانیه و یا میلی ثانیه پیش از اتفاق پیش‌بینی کنند. ساعت مغز انسان در این داستان دخیل است؛ حتی رسیدن به حل یک معما و یا یافتن پاسخ یک سؤال کمی پیش از ارائه پاسخ برای برخی از افراد ممکن است. محققان این دانشگاه، موفق به شناسایی دو دو ساعت عصبی، درون بدن انسان شده‌اند.

 

کسانی که از آینده خبر دارند

 

جالب است بدانید که در صورت اختلال یکی از ساعت‌ها، ساعت دیگر نیز عملکرد عادی خود را از دست می‌دهد. به گفته این دانشمندان، سیم کشی عصبی بدن انسان در پیش‌بینی رویدادها، کمی پیش از وقوع مؤثر است. اما پیش‌بینی رویدادها حداکثر چند ثانیه پیش از وقوع آنها می‌تواند برای بسیاری از مردم پیش آمده باشد. اما پیش‌بینی رویدادهای آتی برای عده‌ای از انسان‌ها به راستی واقعیت دارد.

صرف نظر از پیش‌بینی چند میلی ثانیه‌ای رویدادها، بد نیست بدانید که تعداد محدودی از انسان‌ها می‌توانند آینده را به راستی پیش‌بینی کنند؛ در دنیای ماورالطبیعه علمی موسوم به "فرا روان‌شناسی" یا Precognition وجود دارد. Precognition به رشته‌ای از علوم روانشناسی و پدیده‌های روان‌شناختی اختصاص دارد که در حوزه مسائل ماورالطبیعه تمرکز دارد. بله درست است؛ بخش‌هایی مهم از ماورالطبیعه امروزه به صورت درس‌های دانشگاهی و شاخه‌های دنبال شونده توسط متخصصان پیگیری می‌شوند.

شاخه‌های اصلی علم فراروان‌شناسی به مواردی از جمله پیش‌بینی آینده، ادراک فراحسی، جنبش فراروانی و حتی پیدا کردن سؤالات معماهایی اختصاص دارد که فرد بدون فکر کردن به راه حل آنها موفق به تحلیل می‌شود. فراروان‌شناسی ثابت می‌کند که تعداد محدودی از افراد دارای ویژگی پیش‌بینی اتفاقات آینده به شیوه‌های سطحی و قوی هستند. به بیان ساده‌تر، پیش‌بینی اتفاق‌های آتی توسط این گروه از مردم دارای دو حالت متفاوت است؛ برخی از آنها قادر به پیش‌بینی دقیق آینده بوده و برخی دیگر نیز تنها برخی جزئیات سطحی را می‌بینند.

 

پیش بینی آینده

 

پیش بینی آینده با چشم سوم

 

پژوهشگران دانشگاه انگلستان بر این باورند که بخش اعظم مشاهده اتفاق‌های آینده توسط این افراد در ساعات 2 تا 6 صبح روی می‌دهد. جالب است بدانید که دیپ وب نیز حاوی اطلاعاتی در این زمینه است که حتی آگهی‌های غیر رسمی دولت‌ها در زمینه جذب و استخدام چنین افرادی در بین آنها دیده می‌شود. این افراد با توجه به توانایی‌های خود قادر به پیش‌بینی اتفاق و رویدادهای آینده هستند. با این وجود حتی توانایی آنها در این ماجرا متفاوت است؛ برخی کمتر و برخی بیشتر. بسیاری چاکراه های بدن و یا چشم سوم را مسئول این مشاهده آینده در این افراد می‌دانند اما در نهایت محققان ماساچوست معتقد هستند که مغز در پیش‌بینی رویدادهای آتی بدون تأثیر نیست.

امکان دریافت انرژی‌های منفی از برخی مکان‌ها نیز در زمره ویژگی‌های این افراد است. آنها می‌توانند انرژی منفی موجودات ماورالطبیعه را به صورت کامل احساس کرده و یا اتفاق‌های منفی و خطرناکی که در آینده در آن مکان به وقوع می‌پیوندند را احساس کنند. برخی از این افراد ناشناخته باقی مانده‌اند؛ تعدادی نیز با چند پیش‌بینی، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. به هر حال هر چه که هست، پیش‌بینی آینده توسط تعداد محدودی از افراد واقعیت دارد؛ اما مراقب باشید که در این میان گول افراد سودجو را نخورید!

 

آیا پیش بینی آینده امکان پذیره؟

از نظر علم فیزیک در صورتی پیش بینی آینده امکان پذیره که اون واقعه یک بار اتفاق افتاده باشه و با برگشت به گذشته بشه اونو مشاهده کرد که عملا با دانش امروزی، چنین چیزی غیر ممکنه. ولی در عمل ما می بینیم که برخی افراد که قطعا تعدادشون بسیار زیاد نیست، توانایی دیدن آینده رو دارن. بررسی ها نشون میده 8.8 درصد از مردم جهان می تونن آینده رو در قالب رویا یا موارد دیگه مشاهده کنن، حتی علم ثابت کرده که این توانایی اکتسابی نیست و از سوی والدین هم به ارث نمی رسه.

در حال حاضر با تحقیقات بسیار زیادی که در مورد پیش بینی آینده صورت گرفته، این موضوع به صورت گسترده ای پذیرفته شده؛ هر چند که از نظر علمی هیچ دلیل منطقی براش وجود نداره؛ ولی افرادی وجود دارن که از نظر قدرت، توانایی پیش بینی آینده رو دارن؛ البته این توانایی تو این افراد هم دسته بندی های خودشو داره و به یک حد و اندازه نیست.

 

فرق بین پیشگویی و پیش بینی

 

فرق بین پیشگویی و پیش بینی چیه؟

به طور کلی پیشگویی یه روش غیر علمی واسه بیان اتفاقاتیه که تو آینده رخ میده و می تونه بر پایه احتمالات یا خرافات باشه؛ ولی پیش بینی بر اساس داده و اطلاعاتیه که در دست داریم. به همین خاطر می تونیم بگیم همه پییش بینی ها یه نوع پیش گویی هستن. مثلا وقتی یه دکتر بر اساس احوال بیمار در مورد بهبودی یا مرگش نظر میده، این یه پیش بینیه که بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها صورت پذیرفته و در بیشتر شرایط به واقعیت نزدیکه.

 

پیش بینی آینده تا چه اندازه قابل اعتماده؟

قطعا زمانی که نوستراداموس در مورد ظهور ناپلئون و نقش اون در تاریخ فرانسه رباعی می سرود، هیچ کس فکر نمی کرد که این پیش بینی به واقعیت تبدیل بشه، البته پیش بینی های نوستراداموس در مورد جنگ جهانی اول، ظهور هیتلر و مهم تر از همه در مورد انقلاب ایران از اون دست عجایبیه که تا اتفاق نیفته، هیچ کس باورش نمی کنه.

واسه همین در مورد پیش بینی آینده قطعا مهم ترین نکته اینه که چه کسی و با چه اندازه از توانایی بتونه، وقایع آینده رو ببینه و پیش بینی کنه. گفتن از آینده خصوصا وقتی بر اساس علل و امور طبیعی نباشه، خیلی کار سختیه و قطعا احتیاج به یه قدرت ماورایی داره و برخی افراد ازش به عنوان حس ششم یا چشم سوم یاد می کنن. در طول تاریخ هم آدمای زیادی هستن که این توانایی رو داشتن و تونستن اونو اثبات کنن.

به طور کلی بشر از همون گذشته های دور به دونستن سرنوشت خودش و یا در سطح کلان در مورد سرنوشت زمین و اتفاقاتی که میفته علاقمند بوده، همین موضوع هم باعث شد تا خیلی از افراد با استفاده از روش های مختلف خودشون رو مطرح کنن. مثلا بعضی از این افراد با ارتباط با اجنه یا ارواح تلاش می کنن تا برخی از حوادث آینده رو پیش بینی کنن.  البته این امر کاملا امکان پذیره و اجنه به خاطر نداشتن محددیت های مکانی و زمانی این توانایی رو دارن که از برخی وقایع تو زمان آینده اطلاع داشته باشن. این افراد که به قول معروف موکل دارن، می تونن پیش بینی های نسبتا دقیقی در مورد آینده داشته باشن که تا حدودی قابل اعتماده.

 

رابطه بین پیش بینی آینده و ژانر بقا؟

پیش بینی آینده و اتفاقاتی که قراره بیفته؛ یکی از موضوعات جذابیه که مورد توجه دنیای فیلم سازی قرار گرفته و فیلم های ژانر بقا بسیار زیبا و زیادی در موردش ساخته شده. البته بیشتر اونها در مورد بیماریها، جنگ ها و قحطی هاییه که در آینده رخ میده. 

ژانر بقا طرفدارای زیادی داره و خیلیا به خاطر تجربه ای که از دیدن این فیلم ها کسب می کنن؛ از دیدنش لذت می برن. یکی دیگه از جذابیت های این ژانر نوآوری ها و ابتکاراتیه که سازندگان این نوع فیلمها ازش استفاده می کنن. تلاش برای زنده موندن یا نجات کره زمین به قدری جذاب و هیجان انگیزه که ناخوداگاه بیننده رو با خودش درگیر می کنه و تماشاگر با حس همزاد پنداری، با وجود صحنه های ترسناک و دلهره آور تا آخر داستان با قهرمان داستان می مونه و برای زنده موندن تلاش می کنه.

 

قطعا برای کسانی که به این دسته از مطالب علاقه دارند، حضور در اتاق فرار می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. محیطی که شما در آن ترس، اضطراب، هیجان و شادی را تجربه خواهید کرد.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (22)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614