ترسناکترین خانه های جهان

ترسناکترین خانه های جهان

تا حالا عکس ترسناکترین خانه های جهان رو دیدید؟

عجیب ترین خانه های دنیا

شاید شما هم با خوندن این عنوان یاد خانه ها، تفرجگاه ها و عمارت های متروکه ای میفتین که تماما ویران شدن یا چون خالی از سکنه موندن، ترسناک به نظر می رسن. مکان هایی که حتی دیدنشون می تونه وحشتناک باشه؛ چه برسه به این که بخوای بری داخلشون و یه شب رو اونجا بگذرونین. این مکان ها که معمولا هر کدوم داستان های اسرارآمیز و شگفت انگیزی دارن؛ شنیدن داستاناشون همیشه پر از رعب و وحشته. 

گذشت زمان یکی از مهم ترین دلیل تبدیل خانه ها و عمارت های باشکوه قدیمی به مکان های متروکه و خطرناکه؛ ولی اون چیزی که این مکان ها رو ترسناک و وحشتناک می سازه؛ داستان ها و روایت هاییه که در مورد این مکان ها گفته میشه. البته اگه بخوایم منصف باشیم، تقریبا تو همه این خانه ها ارواح سرگردانی دیده شده که سبب شده تا همه داستان ها و روایت ها واقعی به نظر بیاد و هر کسی حاضر نباشه پا تو این خانه ها بذاره.

تقریبا در سراسر جهان چنین لوکیشن های قدیمی مثل حمام ها، کلبه ها، عمارت ها و یا کشتی هایی وجود داره که پر از رمز و راز هستن و به خاطر اتفاقات عجیب و غریبی که در موردشون روایت میشه؛ به یه مکان خاص و ترسناک تبدیل میشن؛ که تو این مطلب در مورد بعضیاشون صحبت می کنیم:

 

1. خانه مونته کریستو  (Monte Cristo homestead) 

 

خانه مونته کریستو  (Monte Cristo homestead)

 

در سال 1885 در روستایی کوچک در استرالیا، خانه ای زیبا به سبک ویکتوریایی بر فراز تپه و با دیدی مناسب به شهر ساخته شد که تقریبا صد سال بعد به عنوان یه خانه جن زده مشهور، مورد توجه گردشگران و افراد مختلف قرار گرفت. این خانه در سال 1963 به مالکینی سپرده شد که اونو بازسازی کردن؛ ولی اون چیزی که این خانه رو به یه مکان ترسناک تبدیل کرده یک سری مرگ های غیر طبیعی و مشکوکه، مثل کودک خردسالی که از پله ها سقوط می کنه، پسری که در آتش می سوزه و یا سرایدارانی که در این خانه به طرز وحشتناکی کشته میشن؛ همه و همه، از جمله اتفاقاتیه که این خانه را به یکی از مکان های ترسناک و جذاب جهان تبدل کرده. گفته میشه این ارواح نگون بخت هنوز این ملک رو ترک نکردن و خانواده کراولی خصوصا خانم خانه، هنوز تو این خانه ساکنه. نکته جالب توجه اینه که لارنس رایان که در حال حاضر خانوادش مالکیت این خانه رو به عهده دارن، تورهای گردشگری ارواح برگزار می کنه که به گفته رایان برای بعضیا لذت بخش و برای بعضا هم ترسناک و دلهره آوره. 

 

2. خانه وحشت آمیتیویل (Amityville horror house) 

 

خانه وحشت آمیتیویل (Amityville horror house)

 

این خانه وحشت که تو شهر نیویورک قرار داره؛ یکی از اون جاهای ترسناکیه که هر کسی به راحتی نمی تونه تحملش کنه. بعد از این که در 13 نوامبر 1974 رونالد دفنو جونیور تو این خانه به شش عضو خانواده ش تیر اندازی کرد، این خانه توسط ارواح تسخیر شد؛ ولی این موضوع تا زمانی که خانواده لوتز در سال 1975 این خانه رو خریدن و در اون ساکن شدن؛ ناشناخته مونده بود. لوتزها از لحظه ای که ساکن این خانه شدن؛ متوجه فعالیت های زیاد ماورالطبیعه تو این خانه شدن، بخصوص بعد از کشف اتاق قرمز مخفی وحشتناک، این موضوع قوت بیشتری به خود گرفت. البته اونها مدعی بودن تو این خونه درها به خودی خود به هم می خورن و صداهای مرموزی شنیده میشه که از کشیش درخواست می کنه؛ براشون طلب بخشش کنه. قطعا این موضوع انقد جدی بود که این خانواده فقط 26 روز تونستن تو این خونه دووم بیارن و بلافاصله اونو ترک کردن.

 

3. هتل کاوالیر (Hotel Chevalier)

 

هتل کاوالیر (Hotel Chevalier)

 

این هتل معروف که تو شهر ویرجینا قرار داره؛ از اون جاهاییه که اگه عاشق فضاهای ترسناک هستین، می تونین یه اتاق در طبقه ششم رزرو کنین و یه ماجراجویی تمام عیار رو رقم بزنین.

در ژوئن 1929 وقتی مدیر کارخانه آبجوی Coors ، آدولف کورز، وسط صبحانه عذرخواهی می کنه و به اتاق خودش در طبقه ششم میره و از پنجره به بیرون می پره و خودکشی می کنه؛ تا حالا خیلیا مدعی شدن که روح آقای کورز رو تو این هتل دیدن. البته تو هتلی به قدمت کاوالیر از گذشته اسکلت های زیادی وجود داره؛ ولی معروف ترین و دلخراش ترین مرگ شناخته شده همین خودکشی مدیر کارخانه ست. 

مثلا زوجی که مراسم عروسیشون رو تو کاوالیر برگزار کردن، ادعا می کنن که روح آقای کورز تو عکسای عروسیشون وجود داره. البته مهمون های دیگه هم از فعالیت های شبح واری که تو طبقه ششم این هتل دیده میشه؛ خبر میدن. هر چند که بعد از بازسازی 80 میلیون دلاری کاوالیر این فعالیت ها کمتر شده؛ ولی اگه می خواین مطمئن شین؛ کافیه برای هالووین یه سر به طبقه ششم این هتل قدیمی و زیبا بزنین و از لحظاتتون لذت ببرین.

 

4. قلعه نفرین شده (Chateau de Brissac)

 

قلعه نفرین شده (Chateau de Brissac)

 

این قلعه که تو فرانسه قرار داره یکی از اون جاهاییه که بهتره از خیر بازدیدش بگذرین. چون به قول فرانسویا این قلعه به قلعه ارواح تبدیل شده و صداهای عجیبی بخصوص در شب از اون به گوش می رسه. بازدید از این قلعه با دیوارهای اسرارآمیز و صداهای عجیب و غریبی که از اون شنیده میشه؛ یه ماجراجویی تمام عیار محسوب میشه. هر کس که یک شب رو تو این قلعه گذرونده؛ از بانوی سبز پوشی صحبت می کنه که هرگز جرات نگاه کردن به چهره اش رو نخواهید داشت. چون با انجام این کار قطعا سرنوشت شومی در انتظارتونه. البته این باور به این خاطر وجود داره که قبلا مواردی رخ داده که افراد داخل قلعه با دیدن چهره ترسناک زن سبزپوش که سوراخ هایی به جای چشم و بینی داره؛ قالب تهی کردن.

 

5. قلعه درگزهولم(Dragsholm Zealand)

 

قلعه درگزهولم(Dragsholm Zealand)

 

این کاخ که در سال 1215 در دانمارک ساخته شده با وجود زیبایی بیش از اندازه به عنوان یه قلعه تسخیر شده در کل جهان شناخته میشه. این ساختمان در قرن شانزدهم و هفدهم به عنوان یه زندان برای نجیب زاده های شاهنشاهی و بزرگان کلیسایی در نظر گرفته میشد. بر اساس شایعات محلی این قلعه میزبان بیش از 100 روح نجیب زاده و کلیساییه. روح ارل بوثل، شوهر ملکه مری اسکاتز که تو این قلعه زندانی بود و مرد؛ یکی از روح های معروفیه که به کرات تو راهروهای کاخ دیده شده. علاوه بر این روح بانوی سفید که در حال قدم زدن در راهروهای این قلعه ست بسیار از سوی بازدیدکنندگان گزارش شد به طوری که در سال  1930 اسکلت و استخوان هاش در بین دیوارهای قلعه پیدا شد.

 

چه نوع ترسی، جذابه؟

به طور کلی استفاده از عنصر ترس و وحشت نه تنها تو فیلم های ترسناک خیلی جذاب و پرطرفداره؛ بلکه تو بازی های اتاق فرار هم اسکیپ روم ترسناک جزء محبوب ترین های اتاق های فرار محسوب میشه. به طوری که از بین ژانرهای معمایی، بقا، تخیلی و ... همیشه ژانر ترسناک محبوب تر و پرطرفدارتره ولی یه نکته مهم در انتخاب این ژانر اینه که تو بعضی از اتاق های فرار برای ایجاد حس ترس از مسائل منزجر کننده و چندش آور استفاده میشه که بازیکن رو بیشتر عصبی می کنه و به جای القای حس ترس، نوعی دلهره و استرس ایجاد می کنه که نه تنها لذتی نداره؛ بلکه باعث میشه در نهایت بازیکن از انتخاب اون بازی پشیمون بشه.

 

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614