بازی خانوادگی

بازی خانوادگی

یک بازی برای بهبود روابط خانوادگی

بهبود روابط خانوادگی

 

اتاق فرار می‌تواند در بهبود روابط خانوادگی تاثیر داشته باشد اما چگونه یک بازی خانوادگی می تواند این اتفاق را رقم بزند؟ اتاق فرار‌ها و چالش‌های این اتاق‌ها می‌تواند باعث افزایش اعتماد میان اعضای خانواده شود. در واقع در این اتاق‌ها، اعضای خانواده سعی می‌کنند تا یکدیگر را از اتاق نجات دهند و در حل معماها به یکدیگر کمک کنند. شاید برایتان عجیب باشد اما اتاق فرار می‌تواند به درمان روابط خانوادگی کمک کند و تاثیر روانی خوبی بر اعضای یک خانواده خواهد داشت. در ادامه تاثیر اتاق فرار بر بهبود روابط خانوادگی را بیشتر توضیح خواهیم داد و جزییاتی را در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

 

بهبود روابط خانوادگی

 

بازی برای جمع خانوادگی

 

برای اینکه تاثیر اتاق فرار بر روابط خانواده را درک کنید، خوب است تصور کنید که خانوادگی وارد یک اتاق فرار با یک موضوع خاص می‌شوید. در این اتاق دچار سردرگمی، هیجان و ترس خواهید بود و تنها حس اطمینان و دلگرمی که دارید حضور خانواده در کنارتان است. اتاق فرار یک تفریح خانوادگی عالی است که تجربه‌ی خوبی را در اختیارتان قرار خواهد داد. بیشتر اتاق‌های فرار ماجراهای کاملاً همه جانبه‌ای هستند که هدف نهاییشان معمولاً باز کردن قفل درهای مخفی در اتاق است. اتاق‌های فرار می‌توانند فراتر از یک بازی باشند. آنها می‌توانند به خانواده شما در یادگیری حل اختلافات و ایجاد اعتماد کمک کنند. در نتیجه یک اتاق فرار می‌تواند درس‌های خوبی به شما و خانواده‌تان دهد.

همانطور که می‌دانید معماهای اتاق فرار معمولاً تنها و توسط یک نفر حل نمی‌شوند در نتیجه شما و اعضای خانواده‌تان باید با هم کار کنید تا پیروز از این اتاق خارج شوید. این امر مستلزم برنامه‌ریزی و همکاری است. شما باید در مورد یک استراتژی به توافق برسید و نقش‌هایی را برای هر یک از اعضای خانواده تعیین کنید. برنامه ریزی و همکاری، اتاق‌های فرار را به یک فعالیت درمانی بزرگ خانوادگی برای ایجاد اعتماد بیشتر تبدیل کرده است.

از آنجا که خانواده شما باید با هم کار کنند تا از اتاق فرار برنده خارج بشن، ارتباط موثر مهم است. در نتیجه در این بازی، مهارت ارتباطی شما و اعضای خانواده بهبود خواهد یافت و مرحله‌ی تازه‌ای از ارتباط را تجربه خواهید کرد. از سوی دیگر شما و خانواده‌تان در اتاق فرار یاد می‌گیرید که برای حل مسائل به توافق برسید و بهترین راه حل را برای مشکلات خود پیدا کنید. همچنین یاد می‌گیرید که کارها را بدون عصبانیت و با همدلی انجام دهید زیرا فقط ۱ ساعت زمان دارید تا از اتاق فرار خارج شوید در نتیجه عصبانیت در اتاق فرار مشکلی را برطرف نخواهد کرد.

 

بازی خانوادگی

 

همچنین در اتاق فرار فعالیت‌های گروهی و خانوادگی را یاد خواهید گرفت و مشارکت خانوادگی را در چالش‌های اتاق فرار تجربه خواهید کرد. اتاق فرار فضای امنی برای مشاجرات خانوادگی بوده که کاملا از بحث‌های روزمره دور است و می‌توانید در رابطه با موضوع خاص «فرار» با یکدیگر بحث کنید. سعی کنید مشاجره‌‌های اتاق فرار در راستای موفقیت باشد نه در راستای محکوم کردن یکدیگر و همچنین باید تمرکز خود را بر روی پیروزی در اتاق فرار بگذارید.

 

اتاق‌ فرار خانوادگی

 

بهترین تم اتاق فرار برای خانواده، موضوعی است که همه از آن لذت ببرند. اگر اعضای خانواده طرفدار اتاق فرار ترسناک نیستند، سعی کنید از اتاق فرار ترسناک و اتاق‌های فرار زامبی اجتناب کنید. اگر فرزندان شما عاشق فیلم‌های علمی تخیلی هستند، می‌توانید یک اتاق فرار در فضای بیرون یا در محیط آزمایشگاهی با تکنولوژی بالا را انتخاب کنید. سعی کنید اتاق فراری را انتخاب کنید که برای تمام اعضای خانواده جذاب و سرگرم کننده باشد. انتخاب یک اتاق فرار مناسب با سلیقه‌ی خانواده می‌تواند تاثیر زیادی بر بهبود روابط خانوادگی داشته باشد و خاطره‌ی جذابی را از یک روز خانوادگی برایتان به جا بگذارد. در نهایت اگر شما یک تفریح خانوادگی را در اتاق فرار تجربه کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید و نظرات خود را بیان کنید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (0)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614