ده نکته برای خروج از اتاق فرار

ده نکته برای خروج از اتاق فرار

این ده مورد رو رعایت کن و راحت از اتاق فرار خارج شو

برنده شدن در اتاق فرار

 

بازی و حل مسائل در اتاق فرار، سخت و پیچیده است و بسیاری از گروه‌ها با شکست روبرو می‌شوند. اما شکست به معنای باهوش نبودن افراد و گروه‌ها نیست. در واقع حل مسائل و اتاق فرار به ۱۰ استراتژی وابسته است که اگر این ۱۰ مورد رعایت شود، قطعا گروه‌‌ها می‌توانند پیروز از اتاق فرار خارج شوند. در این مطلب قصد داریم تا ۱۰ استراتژی برای برنده شدن در اتاق فرار را در اختیارتان قرار دهیم تا دیگر شکست را در اینگونه بازی‌ها تجربه نکنید.

اول از همه این سوال بیشتر پرسیده می شود که اتاق فرار چیست یا بازی اتاق فرار چجوری باید انجام بشه؟؟

اکثرا هم با این سوال درگیر هستند که اتاق فرار غرب تهران یا اتاق فرار شرق تهران کجاست و بدنبال اتاق فرار نزدیک محل زندگی خود بعنوان مثال اتاق فرار کرج هستند.

 

خروج از اتاق فرار

 

انتخاب تیم اتاق فرار

 

اتاق فرار قبل از هر چیزی سعی دارد تا کار تیمی را به افراد آموزش دهد در نتیجه هر فرد اجازه ندارد فقط طبق تصمیمات خود وارد عمل شود و تمامی تصمیمات باید گروهی پیش برود. انتخاب تیم خوب به این معنی نیست که گروهی از افراد باهوش را پیدا کنید و به تیم خود اضافه کنید بلکه بدان معناست که باید افرادی را انتخاب کنید که باهم راحت هستید و می‌توانید به خوبی با یکدیگر همکاری و همفکری کنید. یک گروه خوب باید استراتژی‌های خوبی برای حل مسائل داشته باشند. تیم‌ها در بهترین حالت باید ۴ تا۶ نفره باشند زیرا اگر تعداد افراد بیشتر شود، باعث سردرگمی و همهمه خواهد شد و اگر تعداد افراد کم باشد نیز احتمال پیروزی کاهش خواهد یافت. البته در این میان اتاق فرار‌هایی هم بوده‌اند که توسط دو فرد در یک تیم به پیروزی ختم شدند.

 

مشورت و همفکری کنید

 

در اتاق فرار، تکروی بی‌معناست و شما باید لحظه به لحظه با اعضای تیم خود همفکری و مشورت کنید. نمی‌توانید بدون همفکری اقدامی انجام دهید و باید سعی کنید مسئولیت خود را به عنوان یکی از اعضای تیم با دقت بالا و به بهترین شکل انجام دهید.

با برنامه‌ریزی دقیق، زمان را مدیریت کنید

اتاق‌های فرار می‌توانند ذهن شما را از موضوع اصلی منحرف کنند در نتیجه باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید تا وقت خود صرف چیزهای بیهوده نکنید. در واقع انرژی خود را صرف موارد مهم یک اتاق فرار کنید و برای هر قدمی که در اتاق فرار برمی‌دارید برنامه داشته باشید.

 

دید مثبت داشته باشید

 

در اتاق فرار نباید انرژی خود را از دست دهید، اعتماد به‌نفس خود را از دست دهید و لوس باشید زیرا تمامی این موارد منجر به شکست خواهند شد. شما باید با آغوش باز و با دید مثبت هر چیزی را در اتاق فرار بپذیرید و به حل آن فکر کنید. توجه داشته باشید که در اتاق فرار حتی اگر با غریبه‌ها بازی می‌کنید، هدفتان باید پیروزی باشد و باید از بازی، هیجان و لذت کافی را تجربه کنید در نتیجه انرژی مثبتی به هم‌تیمی‌های خود دهید.

 

استراتژی اتاق فرار

 

قوانین اتاق اتاق فرار را رعایت کنید

 

در مواردی قوانینی وجود دارد که افراد اجازه‌ی لمس اتاق را ندارند در نتیجه به چنین قوانینی توجه کنید که منجر به باخت شما نشود. در واقع اجازه ندهید تا چنین قوانینی شما را از موضوع اصلی دور کند و تمرکز شما را بگیرد. در طول بازی تمامی قوانین را رعایت کنید، سرنخ را پیدا کنید و سعی کنید به کمک سرنخ‌ها پیروزی را در اتاق فرار تجربه کنید.

 

یک چشمتان باید به ساعت باشد

 

زمان در اتاق فرار بسیار سریع می‌گذرد در نتیجه باید آن را مدیریت کنید. به سرعت به دنبال سرنخ‌های اصلی باشید و مدام ساعت خود را چک کنید تا وقتتان بیهوده تلف نشود. مدیریت زمان مهم‌ترین چیز در اتاق فرار است و یکی از اصول اولیه پیروزی خواهد بود.

 

رویکرد منسجم و تعیین شده را حفظ کنید

 

اتاق‌های فرار می‌توانند از نظر ذهنی چالش برانگیز باشند و وقتی 10 دقیقه یا بیشتر درگیر یک مسئله خاص هستید که نمی‌توانید آن راه حل کنید، ناامید خواهید شد. شاید در طول بازی تصمیم بگیرید که به بقیه افراد تیم توجه کنید، شاید تصمیم بگیرید تصمیمات ناگهانی خود را اجرا کنید شاید تصمیم بگیرید زمان زیادی را صرف یک معما کنید اما تمامی این اقدامات در اتاق فرار اشتباه است. اگر به صورت تیمی وارد اتاق فرار شده‌اید باید تمامی اقدامات شما تیمی باشد و هرگز نباید رویکرد خود را تغییر دهید. سعی کنید یک رویکرد ثابت را در اتاق فرار انجام دهید و از اهداف بازی خارج نشوید.

 

هرچیزی در اتاق فرار می‌بینید یک سرنخ است

 

هرچیزی که در اتاق فرار می‌بینید یک سرنخ است و باید هرچه را که دیده‌اید با تیم خود در میان بگذارید. شاید گمان کنید چیزی که دیده‌اید بی‌اهمیت بوده و نیازی نیست به اعضای تیم بگویید اما این کار اشتباه است و منجر به شکست خواهد شد. گفتگو کنید و تمامی جزییات کشف خود در اتاق فرار را برای اعضای تیم مطرح کنید. اینکار قطعا منجر به پیروزی و برنده شدن در اتاق فرار خواهد شد.

 

اتاق فرار ترسناک

 

از سرنخ‌ها به درستی استفاده کنید

 

در اتاق فرار پیدا کردن سرنخ یک ماجراست و استفاده‌ی درست از سرنخ ماجرایی دیگر است. پس از اینکه سرنخ‌ها را پیدا کردید باید کشف کنید که چگونه سرنخ‌ها را به هم مرتبط کنید و چگونه از آن‌ها استفاده نمایید. از سوی دیگر این نکته را رعایت کنید که اگر بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه در یک مرحله و در حل یک سرنخ گیر کرده‌اید، باید بدانید که سرنخ‌های شما نامرتبط بوده و نیاز به سرنخ‌های دقیق‌تری دارید. در واقع اگر سرنخ‌ها را به درستی کشف کنید و آن‌ها را به هم مرتبط کنید، زمان زیادی برای حل مسئله صرف نخواهد شد و به سرعت می‌توانید معما را حل کنید.

 

خوش بگذرانید و از بازی در اتاق فرار لذت ببرید

 

اتاق فرار به طور کلی یک سرگرمی است در نتیجه در مدت زمانی که در اتاق فرار هستید باید خوش بگذرانید و از بازی لذت ببرید. در نتیجه عصبی شدن، خشمگین شدن و پرخاش کردن در بازی بی‌معنا است. در طول بازی سعی کنید بخندید، هیجان مثبت داشته باشید و اگر با غریبه‌‌ها بازی می‌کنید فورا با آنها صمیمی شوید تا اوقات خوشی را در اتاق فرار تجربه کنید. اجازه ندهید بردن یا باختن، میزان لذت و خوشگذرانی شما را کاهش دهد.

 

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (1)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614