کارهای هیجان انگیز

کارهای هیجان انگیز

تفریحاتی که باید قبل از مرگ تجربه کنید

تفریحات هیجان انگیز

 

اگر شما هم دوست دارید که به بهترین شکل ممکن از زمانتان برای زندگی کردن استفاده کنید و دوست دارید که جذاب ترین تفریحات هیجان انگیز در دنیا را در طول عمر زندگیتان تجربه کنید، با ما همراه باشید تا لیست تفریحات هیجان انگیز دنیا یا کارهای هیجان انگیز را به شما معرفی کنیم تا آن ها را در برنامه هایتان قرار دهید و یک به یک آن ها را تجربه کنید!

 

لیست کارهای هیجان انگیز

 

بانجی جامپینگ( Bungee Jumping)

 

بانجی جامپینگ

 

پرش بانجی یا بانجی جامپینگ( Bungee Jumping)  در این تفریح و سرگرمی جان شما در امان است و میتوانید به محافظ و طناب فنرداری که به شما وصل نموده اند ، اطمینان کنید. از ارتفاعی بلند به پائین بپرید و قبل از آنکه به زمین برسید با خاصیت ارتجاعی طناب تان در هوا معلق می شوید.

در این فعالیت گاه از بالای یک جرثقیل به پائین می پرید، گاه پرش از روی سکوی بلند با ارتفاع بیش از 30 متر را تجربه می کنید و گاهی هم با هلکوپتر به هوا برده می شوید و از آن جا می پرید. هر چه ارتفاع بیش تر باشد هیجان هم بیش تر است و آدرنالین خون تان بالاتر میرود .

 

زیپ لاین (zipline)

 

زیپ لاین

 

تفریحات هیجانی را اکستریم یا فرا ورزش می‌نامند. زیپ لاین هم جز این فرا ورزش هاست. شما در بسیاری از مناطق طبیعی و دست ساز انسان‌ می‌توانید این تفریح و تجهیزاتش دور و برش را ببینید. چطور باید انجامش دهید؟ به سادگی! به یک بند آویزان می‌شوید و سُر می‌خورید در حالی که در هوا معلقید.

برای انجام این کار، سیم بُکسل یا طناب یا تسمه های مخصوص را بین دو نقطه وصل می‌کنند. باید جلیقه مخصوص بپوشید که به وسیله یک قرقره که با تسمه های مخصوص به آن متصل شده باشد. حالا باید از یک سر طناب به سر دیگر بروید. جالب است به شما بگویم می‌توانید به هر صورت که خودتان راحت هستید مسافت بین دو نقطه را طی کنید؛ مثلاً بخوابید، به صورت معلق بروید. سروته باشید، بنشینید و هر جور دیگر که خودتان بخواهید و به بالا رفتن آدرنالین خونتان کمک بیشتری کند.

 

اسکای دایوینگ (skydiving)

 

اسکای دایوینگ

 

اسکای دایوینگ یا پرش از هواپیما تفریحی است که با کمک آن می توانید سه تجربه مجزا و جالب کسب کنید. اول از همه باید با یک هواپیما به ارتفاعات آسمان بروید، از آنجا باید سقوط آزاد را تجربه کنید و بعد هم باید به کمک یک چتر نجات به زمین بنشینید. با این حساب می توانیم بگوییم که اسکای دایوینگ یکی از جالب ترین تفریحات مهیج کل دنیا است.

 

فلای بورد (flyboard)

 

فلای بورد

 

معلق ماندن در هوا با فلای بورد یکی از جدیدترین تفریحات آبی است. فلای برد در حقیقت نوعی از اسکیت بورد است که پس از سوار شدن فرد روی آن، به جت اسکی (برای تأمین نیروی محرکه) متصل می‌شود و پمپاژ و خروج آب از آن با فشار زیاد، باعث می‌شود که فرد در هوا معلق شود و بتواند به‌راحتی حرکات نمایشی مختلف انجام بدهد یا حتی شیرجه بزند و صحنه‌های جالبی خلق کند. فرد با استفاده از این وسیله می‌تواند در ارتفاعی در حدود ۱۲ متر آزادانه مانور دهد و حتی می‌تواند نیروی آن را نیز کنترل کند. فرد با استفاده از این وسیله می‌تواند در ارتفاعی در حدود ۱۲ متر آزادانه مانور دهد.

فلای بورد برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ در مسابقات جت اسکی چین معرفی شد و در سال ۲۰۱۲ با کمک مردی فرانسوی به نام فرانکی زاپاتا، در دسترس عموم مردم قرار گرفت. در حال حاضر   آمریکا، استرالیا و دبی بهترین مکان برای تجربه این تفریحات هستند.  چند سالی است که امکان استفاده از این وسیله در جزیره کیش نیز فراهم شده است که البته تفریح گران‌قیمتی است.

 

اتاق فرار یا اسکیپ روم (Escape room)

 

اسکیپ روم تهران

 

اتاق فرار (Escape room)  یک بازیِ فیزیکی - ماجراجویی است. در این بازی، تیم‌ها در قالب گروه‌های 4 تا 6 نفره تشکیل شده و داخل اتاق فرار می شوند. در، پشت سر آنها قفل شده و بازیکنان می بایست با پیدا کردن سرنخ‌ها، حل کردن معمّاها، از سر گذراندن چالش‌هایی که برای آنان طراحی شده و در قالب کار گروهی ظرف مدت 60 دقیقه راه خروج از اتاق فرار را پیدا کرده و از آن خارج شوند. برای حل کردن معماهایی که در حین اسکیپ روم با آن‌ها مواجه میشوید، نیاز نیست خیلی باهوش یا قوی باشید و یا حتی تحصیلات عالیه داشته باشید، فقط کافیست کمی خلّاقیت داشته باشید، استدلال کنید و از همه مهمتر در کار گروهی موفق عمل کنید.

ترکیب معمّاهای منطقی، کار تیمی و رمزآلود بودن فضای این بازی، باعث شده تا اسکیپ روم به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های خانوادگی و دوستانه به شمار بیاید. در دنیا بیش از 3500 اتاق فرار با سناریوهای مختلف وجود دارد به طوری که اکثر کشورها میتوان این تفریح هیجان‌انگیز را یافت و این گستردگی، اسکیپ روم را به پرطرفدارترین بازی واقعی(real) در دنیا تبدیل کرده.

مجموعه اتاق فرار انیگما یکی از تفریحات هیجان انگیز را برای شما فراهم کرده است. امروزه افراد بسیاری با بازی اتاق فرار آشنا هستند که پرطرفدارترین بازی واقعی جهان هم شناخته شده است. شما هم میتونید از بین لیست بهترین اتاق فرار تهران بازی خود را انتخاب کنید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

میزان محبوبیت (1)

به این مقاله امتیاز دهید

فرم ارسال نظر

لطفا فقط عدد وارد کنید
09120030269 09120036614